"היה לי חשוב לשרת כלוחם בצה"ל לצד שמירה על אורח החיים החרדי"

$(function(){setImageBanner('e0498490-9d38-48b8-928a-5a1aeaa040af','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

סמ"ר אליה אביב ורס"ל ישראל אפללו הם צעירים חרדים תושבי הדרום. שמענו מהם על חשיבות הגיוס לצה"ל למרות הקשיים ועל השירות המשמעותי שהם עושים תוך שמירה על אורח החיים החרדי

עשרות צעירים חרדים מדרום הארץ מתגייסים מדי שנה לשרת בתור לוחמים בצה"ל ולשמור על ביטחון המדינה. עבור אותם צעירים חרדים ישנו מסלול שירות ייחודי ללוחמה המותאם לאוכלוסייה החרדית עם תנאים המאפשרים קיום אורח חיים חרדי. מסלול זה נקרא 'חרב' ומיועד לצעירים חרדים בני 18-21 ורווקים אשר אינם לומדים בישיבה. הפעם, נביא לכם ב'באר שבע נט' את סיפורם של שני חיילים חרדים שהתגייסו במסלול זה המותאם להם.

סמ"ר אליה אביב, הינו חייל חרדי תושב באר שבע שבחר להגשים את חלומו לאחר שסיים את לימודיו במוסדות חינוך חרדיים ולהתגייס לצה"ל כלוחם. בעקבות אחיו הגדול ממנו ובן דודו, הוא בחר להתגייס לפלוגת 'תומר', הפלוגה החרדית בחטיבת גבעתי, ובכך הפך לשלישי מבין שמונת אחיו המתגייס לצה"ל. "מאז ומתמיד תחום הביטחון עניין אותי ורציתי לעסוק בכך, לכן היה חשוב לי גם לשרת כלוחם בצה"ל לצד שמירה על אורח החיים החרדי שלי", סיפר סמ"ר אביב, "שמעתי דברים טובים על חווית השירות, ולבסוף חוויתי אחת כזו - מצאתי חברים לחיים איתם עברתי דברים רבים, כמו פעילות מבצעית, תפיסת קווים באיזורי יהודה ושומרון ועוד. בנוסף, זכיתי לצאת לקורס פיקוד ולפקד על טירונים חרדים בפלוגת 'תומר', איתם אני בקשר עד היום".

סמ"ר אליה אביב, קרדיט דובר צה"ל

לאחר שנתיים שירות בפלוגת 'תומר' כלוחם, אליה אביב ממשיך ללחום למען העתיד שלו ובמסגרת תוכנית הלימודים הייחודית בשם מעו"ף (מצוינות, עתיד ופיתוח אישי) תחת מנהלת החרדים הצבאית, הוא עתיד להשלים השכלה של 12 שנות לימוד ותעודת בגרות. על התוכניות לעתיד הוא מספר: "לאחר שאסיים את שירותי הצבאי, אני מעוניין להצטרף לשורות המשטרה ולהמשיך לעסוק בתחום הביטחון ולתרום לחברה את הניסיון והכישורים שרכשתי כלוחם. המסר שלי לחיילים שהיו תחת פיקודי, וגם לכל מי שמתגייס להיות לוחם חרדי הוא שיש לקחת את השירות הצבאי בשני ידיים ולהשקיע בו עד הסוף. שירות כלוחם מקנה לך יכולות מדהימות ומפתח לך את האישיות לצד הזכות הגדולה שבשמירה על ביטחון עם ישראל".

-

בלשכת הגיוס בבאר שבע, ישנו ראש תחום חרדים האמון על איתור האנשים המתאימים תוך מתן ליווי וסיוע למתגייסים מהאוכלוסייה החרדית בדרום הארץ. בתפקיד זה משרת איש קבע חרדי, רס"ל ישראל אפללו הפועל מזה שנים רבות במסגרת התפקיד עבור הצעירים החרדים. "במסגרת התפקיד שלי, אני יוצר קשר עם חרדים צעירים שאינם בני ישיבות ומנגיש להם מידע אודות מסלולי השירות בצה"ל המותאמים לחרדים", מסביר רס"ל אפללו על הפעילות בה עוסק, "אנו מסבירים להם בצורה מקיפה על האפשרויות הקיימות, ומעניקים סיוע אישי וליווי חם בכדי לסייע להם להתגייס לצה"ל בצורה הכי יעילה ונוחה שיש. ישנה חשיבות רבה בטיפול זה מכיוון שישנם חרדים רבים שאינם מכירים כלל את צה"ל ועבורם הליך הגיוס עלול להיות מורכב יותר".

רס"ל ישראל אפללו, קרדיט דובר צה"ל

לרס"ל אפללו ישנו חיבור אישי לתפקיד כשהוא רואה בתפקיד שליחות. "אני פוגש בנערים חסרי עורף משפחתי, או בכאלו שלא מוצאים את דרכם בחיים מכיוון שהפסיקו את לימודיהם בישיבה, ובעצם באמצעות ההכוונה שלהם לשירות משמעותי בצה"ל אני מסייע להם לבנות את המסלול שלהם בחיים", מספר אפללו, "ישנם חיילים חרדים רבים שבנו את האישיות שלהם בצורה טובה יותר, הרחיבו את מעגל החברים שלהם ומצאו מקצוע לעתיד בזכות השירות. בכל פעם שאני מסייע למישהו אני מתרגש מחדש. אני בעצמי לא רציתי להתגייס וכיום אני איש קבע, אני מבין היטב את המקום ממנו הם באים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('0819b7c4-7627-406f-abc9-6a63b0e61d81','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה