הדור הבא של המנהיגים כבר כאן ואמש הם התכנסו למקום אחד



בכנס השנתי של תוכנית "שגרירי רוטשילד" מבית "שותפויות אדמונד דה רוטשילד" לקחו חלק 350 משתתפות ומשתתפים מכל שדרות האוכלוסייה, הפועלים בכל רחבי הארץ. הכנס עסק בהרחבה בהיכרות מעמיקה עם מרחב הנגב, הבנת האתגרים החברתיים, איתור ההזדמנויות ודיון בפתרונות מוצעים

קרדיט - רון ששון

אמש (ד'), התכנסו מאות צעירים מתכנית המנהיגות של "שגרירי רוטשילד" למפגש מרתק אודות סוגיות חשובות ושונות כאן בנגב. כאמור, תוכנית שגרירי רוטשילד הוקמה במטרה לקדם ולפתח את דור המנהיגות הבא של החברה הישראלית, באמצעות תהליך פיתוח אישי ובאמצעות התנסות מעשית בהשפעה חברתית במגוון אפיקי השפעה בחברה הישראלית.

התוכנית מאתרת צעירים בעלי פוטנציאל מנהיגותי מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית, מכל גווני החברה הישראלית, ומובילה את בוגריה להשתלבות בעמדות מפתח בכל זירות ההשפעה בחברה. הסטודנטים שמשתתפים בתכנית מקבלים הכשרה פרטנית וקבוצתית לפיתוח אישי, אקדמי ותעסוקתי, מתנסים בפיתוח יזמות חברתית ופרוייקטים, ומתמחים בארגוני חברה אזרחית, במשרדי ממשלה ובשלטון המקומי. התכנית היא תלת שנתית ומתקיימת בעשרה מוסדות אקדמיים.

מי שנכח בטקס ונאם באריכות הוא כמובן ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ'. "הגעתי לדבר היום עם המנהיגות העתידית של המדינה, אני לא רוצה שכשתגיעו לשם תסתכלו ימינה ושמאלה ותגידו לעצמכם – זה מה שהשאירו לנו? מחר הלפיד עובר אליכם בכל התחומים. מה שלא תציבו על סדר היום הציבורי היום – לא יקרה מחר." אמר רוביק בפני הסטודנטים שבאולם הכנסים.

''מה שלא תציבו על סדר היום הציבורי היום – לא יקרה מחר''. קרדיט - רון ששון

כאמור, המסר שביקש להעביר לשגרירים הצעירים היה, שהבעיות שמיוחסות לנגב הן לא רק בעיה של תושבי באר שבע והדרום, אלא בעיה קיומית של מדינת ישראל שצריכה להדאיג כל אזרח ואזרחית במדינה, מכל האזורים והסקטורים. דנילוביץ' פנה אל השגרירות והשגרירים הצעירים והוסיף: "המדינה לא זקוקה לפרויקטים. היא דורשת תוכנית עבודה אסטרטגית, ארוכת טווח, עם סדרי עדיפויות. אני כואב, אני מתוסכל, אני זועק, אבל אני עדיין מאמין שהנגב יכול להיות החלום הישראלי החדש, לייצר תקווה, אחווה, שותפות. תמונת המצב שהצגתי היום קצת קודרת, אבל אין לנו את הפריווילגיה להתייאש, דרושות החלטות גדולות, מעצבות. אי אפשר שלא להחליט."

לאחר מכן הוצגו בכנס מיזמים בולטים אותם מובילים השגרירים בנגב: אחד מהם הוא אמיר אבו כף מהכפר אום בטין, אשר רצה ללמוד בתיכון אנגלית ברמת 5 יח"ל בגרות, אך בבית הספר שבו למד לא היו מורים מתאימים. למרות האתגר הגדול הוא למד באופן עצמאי והצליח. היום הוא סטודנט לספרות אנגלית. בעקבות הניסיון האישי שלו, במסגרת השתתפותו בתכנית שגרירי רוטשילד הקים אמיר מסגרת פעילות בלתי פורמלית עבור תיכוניסטים מהכפר שבו הוא גדל, לאחר שעות הלימודים – הוא בחר תלמידים מצטיינים, ויחד איתו הם עוברים שנה שלמה של פעילויות, הרצאות, סדנאות – והכל באנגלית.

הדור הבא של המנהיגים. קרדיט - רון ששון

עוד סטודנטית אשר נכחה בטקס היא הדס מניס. הדססטודנטית למשפטים, שמתמחה במסגרת "שגרירי רוטשילד" בבית המשפט הקהילתי בבאר שבע, בתוכנית שיקום הוליסטית לעוברי חוק שחוזרים למעגל הפשיעה. במסגרת ההתמחות היא ליוותה משתתפים באופן פרטני בתהליכי מיצוי זכויות – מול הוצאה לפועל, ביטוח לאומי וכו', בעקבות פעילותה והיכרותה עם התחום, בשנה השלישית בתכנית היא הקימהקליניקה של מיצוי זכויות בדיור עבור המשתתפים בתוכנית השיקום, ומסייעת להם לממש את זכאותם לדיור ציבורי באמצעות הגשת בקשות חריגות, עררים ועוד.

בהמשך הכנס קיימו השגרירות והשגרירים סיורים, נפגשו עם דמויות מפתח במרחב המקומי והשתתפו בקבוצות דיון בנושאים השונים העומדים על סדר היום.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה