הגננות בבאר שבע נערכות לפתיחת הגנים: "ביטחון הילדים והצוות קודם לכל!"

$(function(){setImageBanner('fded59d9-fa6d-4086-bb7c-c5c27a64d6b2','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

אחרי חזרה הדרגתית של בתי הספר, ביום ראשון הקרוב צפויים הילדים הקטנים לחזור לגנים והפעוטונים. בשל המצב, שמענו מהגננות מבאר שבע על התחושות, הרצון לחזור, ההיערכות והכעס על הפגיעה הכלכלית

אחרי הפתיחה ההדרגתית של מערכת החינוך והחזרה ללימודים בבאר שבע של כיתות א'-ג', יא'-יב' והחינוך המיוחד, בשבוע הבא אמורים להיפתח גם הגנים והפעוטונים. לקראת החזרה לשגרה, שמענו מגננות בבאר שבע את דעתן על ההחלטה, הרצון לחזור, ההיערכות מבחינת חיטוי וגם הכעס על הפגיעה הכלכלית בהן ובכלל העצמאים.

צילום פרטי

"אכן מסתמן שתהיה חזרה ביום א', כרגע עדיין לא קיבלנו הנחיות ברורות לפתיחת הגנים, איך להיערך ומהי כמות הילדים שאיתם ניפתח את הגן. אבל אני נערכת באופן אישי ומכינה את הגן מבחינת צוות, חיטוי, חלוקה לקבוצות לשבוע הבא... אך בנתיים רב הנסתר על הגלוי", סיפרה ל'באר שבע נט' עינב דבורי, בעלת 'הפעוטון של איתי' בשכונה ג' בבאר שבע, "הגנים הפרטיים הפכו שקופים והמדינה מתעלמת מאיתנו, אני מוכנה לחזור לגן אך חייבים לתת לנו תשובות לכל השאלות שלנו, ביטחון הילדים והצוות קודם לכל! יש לי מחויבות כלפי הילדים וההורים, המדינה זורקת את הכדור אל ההורים שאמורים לספוג את ההפסדים , האם זה נכון? במקום שהמדינה תכניס את היד לכיס?".

בתוך כך, בעלי הגנים הפרטיים מחו השבוע מול הכנסת על רקע מתווה חזרת מערכת החינוך לשגרה והשבתם של גני הילדים ביום ראשון הקרוב. לטענת הגננות והגננים עליהם לקבל פיצוי ישיר עבור תקופת הסגירה של חודשי מרץ-אפריל, זאת בעקבות הפסדים שחוו, כמו גם רשת הגנה כלכלית לנזקים שעשויים להיווצר בעתיד עקב סגירות הגנים בשל הדבקות ועוד. התחושה בקרב בעלי הגנים הפרטיים היא עדיין של חוסר וודאות, גם מבחינת אופן החזרה לשגרה עם הילדים וגם מהבחינה הכלכלית.

צילום פרטי

"אנחנו צריכים לקבל הנחיות לגבי כמות הילדים שנוכל לקבל, מסכות ואיך להתנהל... אי אפשר לצפות מאיתנו לא לגעת בילדים, אנחנו מחליפות להם, מחבקות אותם, זה מהות העבודה שלנו... הבעיה שלנו היא כלכלית. אם לפי ההנחיות למשל מדובר בפתיחת הגן לשמונה ילדים ועליהם צריך שתי גננות ועוד מטפלת שעוסקת בחיטוי- זה לא כלכלי וניכנס להפסדים", מסבירה אלה פפושדו, בעלת 'גן התיאטרון של אלה' בבאר שבע, "הם מצפים שנגבה מההורים יותר כסף כשהם שולחים את הילדים רק לחלק מהימים? איך מחלקים את הגן? אם גננת חס וחלילה נדבקת אני צריכה להוציא את כל הצוות לחופשת מחלה שאני משלמת עליה, מאיפה נביא את הכסף?".

מבחינתכן הגננות נכון לחזור לשגרה?

עינב: "אני חושבת שנכון וחייב לחזור לגנים, הורים לא יכולים לחזור לעבודה עם תינוק על הידיים, ואני אעשה הכל בכדי לשמור על בריאותם ובטיחותם של הקטנטנים. אך המדינה חייבת לגלות אחריות כלפינו הגנים הפרטיים. כרגע אני נערכת לגבי החזרה לגן וכל תקני התו הסגול וההנחיות, מה שעולה לנו הרבה כסף, אך אני מוכנה לעשות הכל בכדי לחזור ולראות את ילדי הגן. החזרה חשובה והכרחית בהחלט, הילדים זקוקים לשיגרה, לאינטראקציה חברתית, ולהתפתחות קוגנטיבית,  לפעילויות,  לחום ולאהבה שלנו".

אלה: "אני מאוד רוצה לחזור, כבר היינו ערוכים לחזרה של 15 ילדים שזה מצב שבו לא נרוויח, אבל לא נתמוטט כלכלית. אבל מתחילים להוריד את כמות הילדים, להעלות את כמות הצוות ולא נעמוד בזה. כמה נגבה ליום כזה? הגננות מיואשות, צריכים לבוא לקראתנו. אנחנו נשמור על כל הכללים, גם על הבריאות שלנו, של הילדים ושל ההורים... כדי לשחרר את המשק צריך להחזיר אותנו גם לעבודה. אנחנו מחכים להנחיות, אם לא יבואו לקראתנו יהיה מאוד קשה לפתוח את הגן, אנחנו חייבות לחזור לעבודה אבל לא בכל מחיר, אנחנו יכולים להתמוטט כלכלית".

צילום אילוסטרציה Shutterstock

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('9ed9c9c2-d30d-494c-b2e0-0a07263ba8c8','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה