"הגוגל של עולם הפילנתרופיה" מתפתח ממש כאן בבאר שבע

$(function(){setImageBanner('56a05e36-31db-42a4-8ece-05e316afa598','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

תכירו את חברת "אטלס", אחת מהחברות העולות בעולם ההייטק הישראלי. מעבר להיותה פורצת דרך בתחום העסקי, גם החומר האנושי אשר שמרכיב אותה יוצא דופן - תושבי באר שבע מכל קצוות הקשת, שעובדים יחד בהרמוניה יוצאת דופן. אה, והמייסד הוא תושב שכונת רמות שמנהל קרן הון סיכון בשווי 150 מיליון דולר!. תוסיפו לזה את המשרדים (שיושבים כמובן כאן בעיר), ותקבלו גאווה עירונית וארצית.

קרדיט - יוסי בר

רבות נכתב על תהליכי החדשנות אותה עוברת העיר באר שבע - פארק ההייטק ב"גב-ים", חברות הסייבר הרבות שעברו כאן לנגב, וכמובן רובע החדשנות שעתיד להיבנות. אבל יש גם כמה חברות שעובדות מעט מתחת לרדאר וספק אם אי פעם שמעתן עליהן. אחת מהן היא חברת "אטלס", סטארט-אפ פורץ דרך ויחיד מסוגו בארץ. ולא, היא לא עברה הנה מהמרכז, אלא הוקמה והתפתחה ממש כאן בבאר שבע, תחת שרביטו של אחד - אור בן שושן, תושב באר שבע, רב בהכשרתו, מנהיג קהילה וכמובן - מנהל קרן הון הסיכון היחידה בדרום, שמנהלת קרוב ל-150 מיליון דולר. 

נפגשנו עם מנכ"ל החברה שלומי תורג'מן ועם כמה מעובדות החברה לשמוע מהן על העבודה הייחודית בחברה המקומית, שאט אט מתפתחת להיות שם דבר בקרב כל נדבני העולם, על התמהיל המדהים שמרכיב את החברה (חרדיות וחרדים, חילונים, מסורתיים, בני מיועטים וכו'), וכמובן על הבוס יוצא הדופן שלהם - אור בן שושן.

שלומי תורג'מן - מנכ"ל אטלס

* עובד בחברה כבר שנתיים וחצי, ובשנה האחרונה משמש כמנכ"ל.

אז מי היא בעצם חברת "אטלס"?

"אטלס היא חברת סטארט אפ, שפיתחה מאגרי מידע ייחודיים לעמותות ולרשויות כדי לעזור להם להגדיל את העוגה התקציבית שלהם. אנחנו רוצים לעזור לארגונים לקבל כסף דרך כניסה למאגר המידע שלנו. שם הם יכולים לדעת - מי אלו הארגונים, למי הם תורמים, מי עומד בראשם, ועוד המון פרטים שבסופו של דבר יוכלו להנגיש את העולם הפילנתרופי להנהלת הארגון שצריך תרומה. המאגר שלנו מאפשר לך כרגע לדעת מתוך 11 מדינות, מי הארגונים שהאג'נדה שלהם מתאימה לך יותר מכל. אנחנו באמת הגוגל של עולם הפילנתרופיה, אפשר להגדיר את זה ככה".

שלומי טוען כי בסופו של יום, כשאין לך מודיעין טוב בעולם הזה, אתה נשאר מאחורה - "אנחנו חברה פורצת דרך, וגם ראשונה מסוגה בארץ חשוב לציין זאת. אין עוד חברה בארץ שמתעסקת בנושא, ולמעשה מאגר המידע עצמו הינה תוצאה של אלפי שעות של איסוף מידע על ידי הצוות המסור שלנו. אני מעריך שבעזרתנו גויסו עד עכשיו כמה מאות מילוני שקלים לפחות".

למה רק הערכה?

"כי בסופו של דבר, אין לנו נתונים מדויקים, שכן יש כאלה שמשתפים פחות מידע ולא מספרים כמה תרומות הם השיגו. יש לקוחות שכן בוחרים להציג לנו, ולשתף אותנו בנושא וזה מרגש מאד לדעת את זה. למשל – רק לפני כמה ימים שלחו לי מייל מבית החולים "סורוקה" על כך שהם הצליחו לגייס כ-170 אלף דולר דרך הממשק שלנו. לדעת שדרך הפלטפורמה שלנו, הצלחנו להביא לכך שנפתחה עוד מחלקה למען ילדים, או שנקנו מכונות מצילות חיים, הם בדיוק הסיבה למה אנחנו קמים בבוקר ומגיעים לעבודה".

שלומי תורג'מן, מנכ"ל חברת אטלס. קרדיט - יוסי בר

מה היקף הלקוחות שלכם?

"בעיקרון אנחנו עובדים עם מעל לשלוש מאות לקוחות, אבל יש לקוחות – ארגונים למעשה, שלהם יש תת חברות, ככה שהמערכת מגיעה להרבה יותר מרק הלקוחות בפועל".

החברה מתווה קו מאד ברור – "אנחנו חברה שקמה בבאר שבע ואנחנו כאן להישאר". וניתן לראות זאת בהמון מאפיינים – 26 מעובדי החברה מגיעים מבאר שבע (מעל שני שליש), וגם החברות עצמן עיתן עובדות אטלס מגיעות כאן מהעיר, ומי שלא מהעיר פשוט לא רלוונטית – "אנחנו עובדים רק עם משרדים גדולים שיש להם שלוחות בבאר שבע  - משרד רואי החשבון "BDO", עובדים איתנו רק כי יש להם שלוחות בבאר שבע. משרד עורכי הדין "פישר בכר" עובדים איתנו רק כי יש להם משרד בבאר שבע, חברת "לוצאטו את לוצאטו", היא חברת הפטנטים איתה אנחנו עובדים. בסופו של יום אנחנו מנסים להביא את הבשורה כאן מהנגב, וזה החזון הגדול של אור בן שושן".

אטלס עצמה לא עובדת רק עם ארגונים, אלא אף עם רשויות – למשל עיריית באר שבע, שעובדת עם החברה בעזרת קרן באר שבע (הזרוע הביצועית לאיסוף תרומות בעירייה). דרך שיתוף הפעולה הזה הגיעו תורמים מכל רחבי העולם הנה אל העיר, כאשר לכל אחד מהם אג'נדה מאד ברורה ובמהלך התקופה האחרונה גויסו כספים רבים לשיפוץ מספר בתי ספר, ואף להקמת גן החיות העתידי שאמור להיבנות בבאר שבע.

מחזירה גם לקהילה

קרן SIBF, אינה רק מגייסת כספים ומנהלת אותם, אלא גם מחזירה בחזרה לקהילה כאן בבאר שבע ובדרום בכלל. בשיחה עם דלית קורסיה (35), מנהלת האופרציה שמשווקת את מערכת התפעול של אטלס, ואחראית על קבלת הבקשות לקרן הפילנתרופית של SIBF, היא מספרת על הרצון העז של אור להחזיר למקום ממנו הוא צמח - "הרעיון להקמת הקרן, שטרם נבחר לה שם (Give & Tech הוא אחד מהשמות שנשקלים), הינו חלק מהחזון של אור בן שושן ושל קרן SIBF, להחזיר לקהילה ולארגונים שונים פה בעיר, כמו – בית החולים "סורוקה", תיאטרון באר שבע, מרכז מסל"ן בעיר ועוד ארגונים רבים ואחרים. מעבר לכך פועלת רבות הקרן הפילנתרופית לצמצום הפערים החברתיים כאן בעיר ולהקטנת הפערים הפריפריאליים".

איך זה לעבוד בקרן?

"זה שינוי מרענן מבחינתי והמתחום שבאתי. אבל מעבר לכך, לפי דעתי זאת אחת מהחברות החשובות שקמו פה, גם בעשייה, וגם במרקם החברתי שלה – יש לנו פה הכול מהכול, יש פה תמהיל מדהים של אנשים, שמאל ימין, חרדים חילונים, ובאמת יש פה צוות מיוחד ביותר. והיופי הגדול הוא באמת שאנחנו עובדים פה בהרמוניה יוצאת דופן, ומצליחים לגשר על "הפערים הגדולים" כביכול ואין לי ספק שאנחנו פורצי דרך גם בתחום הזה. 

המרקם החברתי שעליו מדברת דלית, הוא אחד מעמודי התווך עליה נשענת חברת אטלס, מה שהופך אותה לכה מיוחדת. תכירו את שרה בוטבול (23) מבאר שבע, נשואה פלוס שלוש. היא חרדית לכל דבר ועניין, ועובדת כבר ארבע שנים באטלס. בזמנו היא התחילה באיסוף מידע והתקדמה מהר מאד למכירות. "זה לא משפיע עליי בעבודה" היא אומרת ואני טוען שזה לא מובן מאליו. אני אומר לה שהיא חרדית שעובדת בהייטק, והיא מצידה טוענת – "אנחנו יוצאות לפרנס כמו כולן". היא ממשיכה – "כולם עובדים אצלנו, בניגוד לערים אחרות, אצלנו זה ברור מאליו שאני יוצאת ועובדת ומשתדלת להכניס כמה שאפשר. אבל בכל זאת חשוב לי למשל -  לא להיות לבד עם גברים במשרד, יש לי גם סינון באינטרנט על המחשב בעבודה. אבל מעבר לזה אני עובדת רגיל לגמרי. ושרה היא לא היחידה, אטלס מעסיקה לא פחות מ-4 בנות חרדיות, שהן חלק בלתי מבוטל מהפסיפס האנושי הכה מגוון שמאפיין את החברה. על תוכן העבודה עצמו היא אומרת – "אני מאד מתחברת לעשייה פה, ויש לנו הזדמנות להטיב עם מי שאף אחד לא מסייע להם. אני מגיעה הביתה ואני מרגישה שעשיתי משהו טוב למען העולם".

יש לזה משמעות שאת עובדת בהייטק? את מבינה שיש פה משהו חשוב בזה שאת חרדית שיוצאת לעבד בשוק שלא ישר משייכים אליו אתכן?

"אני לא חושבת על זה האמת. בסופו של יום, חשוב לי לעבוד במקום שאני מרגישה טוב, ואפילו בתורה מציינים רבות שחשוב לעשות חסד עם אחרים. אז כן אני מרגישה שאני עובדת עם הלב, לא באה מדפיסה שעון והולכת".

כשאני שואל אותה על אור הבוס שלה, גם שרה אומרת שהוא אדם משכמו ומעלה. כך היא מספרת בגאווה על מי שנחשב ל"מלך ההון סיכון של הדרום" - "אני זוכרת שהיינו רק חמישה שישה עובדים. וגם אז וגם היום, מאד חשוב לו להיות מעורב ולהשתתף כמה שאפשר, ואפילו ברמה האישית – הוא נכנס למשרד ובאמת, בלי הגזמה, הוא עובר עובד עובד ושואל לשלומו. הוא באמת בן אדם נדיר ביותר".

"העובדה שאני חרדית מעולם לא היוותה בעיה", שרה בוטבול. קרדיט - יוסי בר

גם דלית אומרת כי אור הוא איש מדהים, ואדם מאד מיוחד. היא אומרת לי בצחוק שכולו מהול באמת – "תתכונן להתאהב, כי אור הוא פשוט בן אדם סוחף וכובש, שאין שני לו".

במהלך המפגשים עם אנשי הצוות, ניסיתי לתפוס לשיחה קצרה את הבוס הגדול של אטלס ו-SIBF. אותו בן שושן, ששובח על ידי עובדיו מקצה לקצה, נראה די נחבא על הכלים, כמעט אפילו נמנע מלהתראיין. אבל אי אפשר שלא להתרשם מלחיצת היד החזקה, והמבט החודר בעיינים. נראה כי צוות החברה יודע על מה הוא מדבר. בכל זאת, מדובר בגאון כלכלי, שתחת קרן הון הסיכון שלו מנוהלים קרוב לכ-150 מיליון דולר. מעבר לכך הוא גם רב של קהילה מגובשת ומיוחדת ברמות, שחזונו הגדול הוא לראות את באר שבע מתפתחת וצומחת. בשיחה קצרה איתו על המדשאה מחוץ למשרדי החברה הוא אומר – "זה כבוד גדול לעסוק במה שאנחנו עוסקים כאן מהעיר. זה לא מובן מאליו שמעל ל-70 אחוז מהעובדים שלנו הם כאן מבאר שבע, אבל זה בדיוק מה שרציתי כשפתחתי את החברה הזאת – שיהיה ייצוג מכובד לעיר דרך חברת סטארט אפ חדשנית ומהפכנית, וזה בדיוק מה שאנחנו עושים פה".

"יזם סדרתי" - הרב אור בן שושן. קרדיט - יוסי בר

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('1a734035-6b58-4616-b3f2-eddf11cb2b7b','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה