"הבנות יכולות להביא עצמן ללא שיפוטיות": הכירו את המיזם שכובש את באר-שבע



הפעילות המדוברת של "החלוץ - חינוך דרך ספורט", שקיימת כבר בשלושה בתי ספר בעיר- ובו הדגש על העצמה דרך הכשרה פיזית, מנטלית וחברתית בליווי צמוד של מאמנת מוסמכת – זוכה לשבחים. המאמנת טל קושניר: "הפרויקט נותן לבנות מרחב בטוח לשיח וקבלה"

קרדיט - החלוץ חינוך דרך ספורט

הצלחה גדולה רושם הפרויקט בבאר-שבע, והוא משולב בשלושה בתי ספר שונים: מקיף ג' (שכבות ז'-ח'), תיכון ע"ש רגר (כיתות ח') ובגימנסיה (כיתות י'-יא'). הפעילויות בגימנסיה אף מכשירה את הבנות לצה"ל, לאור צורך עולה וגובר של נערות להתכונן פיזית, מנטלית וחברתית לגיוס המתקרב.

מאמנת הקבוצות בכל בתי הספר היא טל קושניר (43), שמלמדת, בין השאר, גם יוגה, פילטיס ואקרובטיקה אווירית יותר מ-10 שנים. "הפעילות שונה מבית ספר לבית ספר, בעיקר בבחירת אופייה. למשל בבית ספר אחד הבנות מתחברות יותר למשחקים קבוצתיים ובאחר, למשל, הן מחפשות יותר יוגה ותרגולים שיעזרו להן להירגע", מסבירה קושניר.  "אני חושבת שיותר מהכל, הפרויקט נותן לבנות מרחב בטוח לשיח וקבלה, הן מרגישות שהן יכולות להביא את עצמן ללא לחץ ושיפוטיות", מוסיפה קושניר. "האווירה המיוחדת שנוצרת מאפשרת גם לבנות לא 'ספורטיביות' לקחת חלק ולהתחבר לעצמן, להתחזק בגוף ולהרגיש יותר ביטחון".

קושניר מציינת כי "אני הופתעתי מהחיבור של הרבה בנות דווקא לצד היותר רגשי והרצון שלהן לחוות פעילויות פחות שגרתיות כמו מדיטציה ותרגילי נשימה. הבנתי שבנות בגיל הזה (ובעצם כולנו) זקוקים גם למקום המשחרר והמרגיע. זה עוזר להן ביום יום שלהן ובמצבי לחץ. הייתי מעוניינת להמשיך לפתח את התכנים האלה ואני מאוד שמחה שהפרויקט מגוון ומאפשר ביטוי אישי לכל אחת ממקום בטוח ולא שיפוטי".

קרדיט - החלוץ חינוך דרך ספורט

עדי תורג'מן, מנהלת הגימנסיה בבאר-שבע, מספרת כי היא הוקסמה מהפעילות של החלוץ: "אנחנו בית ספר שבוחן כל פעילות בפינצטה, אבל ראינו שמדובר בפעילות מעצימה ומעשירה. זה שיש מסגרת שהבנות בוחרות ורוצות להיות בה, זה פשוט מתנה. התברכנו בפרויקט שיעזור ועוזר לבנות הללו מבכל הבחינות".

דור לזרוב, רכז אזור הדרום ב"חלוץ", מוסיף: "זו פעילות שתורמת להעלאת ביטחון עצמי לנערות ומחברת אותן גם לספורט. הקשר בין הנערות למאמנת הוא עוצמתי. העובדה שיש דמות חינוכית שמלווה את הפרויקט היא מפרה. המסרים חשובים, אבל יותר החוויה היא זו שעושה את הפעילות למוצלחת כל-כך".

הפעילויות של "החלוץ" רחבות ומגוונות וכוללת גם קבוצות ספורט שנתיות לילדים ונוער בענפי הכדורגל, כדורסל, מולטיספורט וקידספורט, סדנאות וימי ספורט ופעילות בהזמנה אישית. הדגש המרכזי של כל הפעילויות הינו הערכים וההיבט החינוכי להגינות, ספורטיביות וחברות לצד חיבור לקהילה וגיבוש הקהילה סביב הספורט. בשנה האחרונה "החלוץ" ביצע מספר פיילוטים שנמשכים גם השנה: קורס מנהיגות צעירה, שמטרתו פיתוח מנהיגות ספורטיבית בקרב בני נוער וקבלת כלים למנהיגות ועזרה לזולת בחיי היומיום. כמו כן תוכנית "קידספורט" - לילדים בגילאי 3-6 שנחשפים לתנועה בגיל הרך בקבוצות קטנות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה