דואגים לחיזוק הקשר התקשורתי בין הורה לילד

$(function(){setImageBanner('4ccc1e1e-c186-44d7-98df-e4b3fec6b47a','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

הרשות לפיתוח הנגב מסבסדת סדנה מקצועית באוניברסיטת בר אילן למטפלים מרחבי הנגב. תמרה כהן, מטפלת מב"ש - "רוב הקורסים וההשתלמויות בתחום מתקיימים במרכז ומצריכים השקעה אדירה שכוללת הפסד יום עבודה"

פלורין גדלבסקי. צילום אור אלכסנברג (ביזבנגב)הרשות לפיתוח הנגב מקדמת את ענף הרפואה והטיפול בנגב, על ידי הרחבת כליהם המקצועיים של מטפלים במקצועות הבריאות מרחבי הנגב. השבוע נפתחה סדנת הכשרה מקצועית ייחודית המסובסדת על ידי הרשות למטפלים מהאזור. הסדנא תועבר על ידי דר' נורית יגרמן ואיילת דוד מומחיות בתחום התפתחות הילד, בתכנית יחודית של אוניברסיטת בר אילן והחברה הישראלית לריפוי בעיסוק , בזום ותתמקד בקשר שבין הורה וילד.

קשר הורה ילד הנו משמעותי מאוד בהתפתחות תקינה של ילדים והפחתת גורמי סיכון, בעקבות משבר הקורונה מערכת היחסים והקשרים בין הורה לילד קיבלו מימד חדש ועמוק יותר. משפחות רבות מצאו עצמן במצבים חדשים ומאתגרים המצריכים כלים להתמודדות.

מרפאים בעיסוק הינם הגורם המקצועי הנותן תמיכה, טיפול וליווי בנושאים הקשורים בתפקודי חיים על כן חשובה ההתפתחות המקצועית של צוותים טיפוליים אלה תוך רכישת כלים מקצועיים מתקדמים. למרות חשיבותם, קיימת זמינות נמוכה ברחבי הנגב של מרפאים בעיסוק, דבר המגביר את העומס על מספר המטפלים ומקשה עליהם להתפנות להסמכות המתקיימות במרכז הארץ. עובדה זו מדגישה את הצורך בהשקעה לשם יצירת הזדמנויות מקצועיות למטפלים באזור, לצד הצורך בהגדלת מספר המטפלים

הסדנא הינה משמעותית לפיתוח המקצועי של המטפלים בנגב, ועוסקת בקידום אינטראקצייה בין הורה וילד. הסדנא מתמקדת בפעוטות עם לקות בעיבוד חושי ותקשורת ומבוססת על מודל תיווכי להתערבות מוקדמת, מודל שפותח בבית הספר לחינוך באוניברסיטת בר אילן. הסדנא כוללת 8 מפגשים שיהוו 30 שעות אקדמיות, ותעבור כולה בזום. עובדה זו תגביר את זמינותם של המרפאים המשתתפים בסדנא ובמיוחד המטפלים תושבי הנגב.

"לצערי רוב הקורסים וההשתלמויות בתחום מתקיימים במרכז ומצריכים השקעה אדירה שכוללת הפסד יום עבודה, נסיעות רבות שגוזלות מאיתנו זמן רב שנגזל הן מהמטופלים שלנו והן מהמשפחה. עובדה זו מונעת ממטפלים רבים לקחת חלק בקורסים וההשתלמויות ולהרחיב את ארגז הכלים הטיפולי שלהם." אומרת תמרה כהן, אחת ממשתתפות הסדנא, שעובדת בשגרה כמרפאה בעיסוק בקופת חולים כללית ובעמותה לילדים בסיכון בבאר שבע. "מבחינתי מדובר בפספוס עצום שפוגע באיכות הטיפול שניתן למטופלים. לכן אני משתדלת לקחת חלק בכמה שיותר השתלמויות שמוצעות הן במסגרות בהן אני עובדת ובסדנא זו בפרט." תמרה שנבחרה להיות אחת מבין המטפלים שמקבלים את הסבסוד מהרשות לפיתוח הנגב מתייחסת לכן, "הנגשת הסדנא על ידי הרשות לפיתוח הנגב יצרה הזדמנות מעולה ללמוד ולהעמיק את ארגז הכלים, הודות לעובדה שהסדנא מועברת בזום ובכך נותנת מענה על כל הקשיים כמו שאמרתי."

פלורין גדלבסקי סמנ"כלית הרשות לפיתוח הנגב: "הרשות לפיתוח הנגב רואה חשיבות רבה בהענקת אפשרויות למטפלים בנגב להמשיך וללמוד גישות חדשות וכלים חדשים לטיפול. אנחנו מאמינים כי לצד התוכניות לפתיחת מסלולי לימודים והכשרה באזור, תפקידנו הוא לקדם פתרונות מידיים שיספקו מענה למטפלים ומטופלים בנגב."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('aa8cced4-9aa3-4b9c-8e22-608e5dd0406c','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה