גן החלומות נחנך בבאר שבע

$(function(){setImageBanner('32e85f99-8243-42bf-a05f-dec7f98978d8','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

עמותת "גדולים מהחיים" חנכה בבאר שבע את "בית שולמית - גן החלומות" ע"ש ד"ר שולמית כצמן ז"ל, מרכז חינוכי שיקומי וסטרילי לילדים המחלימים ממחלת הסרטן.

צילום: סנאפ – המרכז החברתי לצילום

אמש נחנך "בית שולמית- גן החלומות", המרכז החינוכי השני בישראל עבור ילדים המחלימים ממחלת הסרטן, הגן הינו סטרילי ומותאם לצרכיהם הרפואיים-שיקומיים- חינוכיים של הילדים וכן ייתן מענה מלא ודו לשוני לילדים מכל אזור הדרום ללא הבדל דת ומין. הגן יעניק מענה מותאם לצרכים הרפואיים, החינוכיים, חברתיים, רגשיים ושיקומיים של ילדים ופעוטות חולי סרטן.

המרכז החינוכי "גן החלומות" שואף לחולל שינוי בעולמם של ילדים המחלימים מסרטן באמצעות שינוי באיכות החיים, הענקת שירותים חינוכיים טיפוליים. מטרת העל החינוכית של "גן החלומות" לאפשר לכל ילד וילדה לחוות חווית ילדות, מגוונת ושמחה תוך צמצום הפערים בינם לבין בני גילם.

פתיחת הגן נערכה בהשתתפות מכובדים רבים ובני משפחות. ד"ר שולמית כצמן, רעייתו של חיים כצמן, הקימה את עמותת "גדולים מהחיים" כדי לסייע לילדים חולי סרטן, ובשנת 2013 נפטרה מאותה מחלה. "זהו יום מרגש עבורי ועבור משפחתי, אני גאה לחנוך מרכז שיקומי חינוכי נוסף של העמותה על שמה של שולמית, זיכרונה לברכה. חנוכת הגן בב"ש היא סמלית במיוחד בתקופה זו. המרכז היה אמור להיפתח לפני כחודש אך מבצע שומר החומות שיבש את התוכניות" אומר חיים כצמן, נשיא עמותת גדולים מהחיים ובעלה של שולמית "חנוכת המרכז החינוכי היום היא דוגמא לכך שהרצון לחיים משותפים, חזק יותר מהכל. גן שמהווה לא רק מרכז חינוכי אלא סמל ודוגמא לדו לקיום - התגשמות חזונה של שולמית שלא הפסיקה לעזור ולהרעיף אהבה על הילדים והמשפחות ללא כל הבדל גזע, מין או לאום".

בשנת 2014 חנכה עמותת "גדולים מהחיים" את המרכז החינוכי הראשון "גן החלומות" בכפר אז"ר. המרכז מאפשר לילדים רמת סטריליות גבוהה ומרכיבים נוספים המאפשרים לילדים בעלי מערכת חיסונית חלשה את חווית גן הילדים הנורמטיבית. ליאור שמואלי, מנכ"ל עמותת "גדולים מהחיים" ציין בדבריו: "זוהי תכנית הדגל של העמותה שאנו עמלים עליה מספר שנים יחד עם משרד החינוך ועיריית באר שבע. הגן יהיה זרקור של דו-קיום ובתוכו יהיו ילדים מכל אזור הדרום, הפזורה ומושבי האזור וכמובן מהעיר באר שבע עצמה. עבור הילדים, גן החלומות יהווה מקור חברתי משמעותי ויתרום רבות לרווחת המשפחות".

בניין "בית שולמית - גן החלומות" הינו בניין ירוק מאופס אנרגיה, המבנה ה"ירוק" ביותר בארץ ברמת 4 כוכבים לפי תקן 5281 לבנייה ירוקה מכון התקנים. "עבורי פתיחת הגן היום הוא סגירת מעגל. לפני כעשור נרתמתי לסיוע להקמת גן החלומות הראשון בכפר אז"ר ומאז נשאבתי עמוק פנימה, גם אני באופן אישי וגם כל עובדי קבוצת תדהר שנרתמים לכל פעילויות העמותה לאורך השנה". מספר אריה בכר, נשיא קבוצת תדהר ויו"ר חבר הנאמנים של "גדולים מהחיים". "היום אני נרגש לעמוד פה יחד עם כל חבריי ולחנוך את הגן השני עבור ילדי העמותה ומשפחותיהם מכל אזור הדרום. אני רוצה להודות באופן אישי בשמי ובשם כל חבר הנאמנים והמשפחות למר כצמן, שנרתם באופן אישי להקמת הגן לזכרה של שולמית ז"ל, אישה מופלאה, שהייתה ממקימות העמותה, התעקשה גם בימים הקשים של מחלתה להשתתף בפעילויות, ארגנה ערבי תרומה ולקחה חלק פעיל במסעות החלומות בארה"ב. נמשיך להגשים את חזונה ולהקים גני חלומות נוספים בכל הארץ".

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ': "אני מבקש להודות לכל השותפים והשותפות למסע להקמת המרכז החינוכי "בית שולמית – גן החלומות" בבאר שבע, המיועד לילדים המחלימים מסרטן מבאר שבע והנגב. תודה מיוחדת לחיים כצמן ולאנשי ונשות "גדולים מהחיים", על השותפות, התרומה וההובלה של הפרויקט החשוב. כולנו צריכים להתרגש מהזכות להעניק לאותם ילדים וילדות מסגרת חינוכית שיקומית, שתאפשר להם להבריא, לצמצם פערים, להתפתח, לגדול ולהגשים חלומות."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('9bc6df68-3f0e-4f09-a09a-9eb497080d6d','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה