גאווה מקומית: אלו הם מצטייני הרמטכ"ל במילואים

$(function(){setImageBanner('d2d17f04-5caf-4ede-96fb-3db9f3284a2b','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

הרמטכ"ל העניק השבוע תעודות הצטיינות לקצינים, נגדים וחיילים מצטיינים במערך המילואים, ביניהם גם שלושה חיילים מבאר שבע והנגב! הרמטכ"ל: "יחידות המילואים מהוות חלק בלתי נפרד מיכולתו של צה״ל להכריע ולהבטיח ניצחון במערכה הבאה"

בטקס שנערך השבוע (ב׳) בראשות ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, פורום מטכ"ל ומפקדים נוספים, הוענקו תעודות הצטיינות ל-41 קצינים, נגדים וחיילים במערך המילואים מיחידות צה"ל השונות, על תרומתם הבולטת ביחידותיהם ועל היותם דוגמה ומופת בצה"ל. בין החיילים המצטיינים שלושה חיילים מבאר שבע והנגב. יישר כוח!

 

הכירו את סגן מפקד גדוד 9294 שבאגד 7338 בעוצבת הגליל, רב סרן (מיל') יובל מגן, מצטיין רמטכ"ל לשנת 2021.

יובל בן 33, מתגורר בבאר שבע ונשוי לליהי. בדצמבר 2005 התגייס לחיל התותחנים. עם סיום ההכשרה, שארכה 8 חודשים, יצא להילחם במלחמת לבנון השנייה. למרות שלא חשב שיצא לפיקוד או לקצונה, יובל הבין שהוא יכול לתרום מעצמו יותר ובתום המלחמה יצא לקורס מפקדים ומיד לאחר מכן לקורס קצינים. 

עד לשחרורו בשנת 2012 מילא מס' תפקידים- מ"מ סוללה, מ"מ הכשרות, ס' מ"פ וסיים כמ"פ של סוללה מבצעית בגדוד ״קרן״, 441 של אגד 282 והשתחרר בשנת 2012.

על השירות הוא מספר שהיה מעניין, מפתח ומלמד. השירות הביא עמו ביטחון, ידע כיצד להתנהל, לנהל, לעמוד בלחץ ולדעת לקחת אחריות. ״כשיורים פגז אם לא פוגעים במטרה - לא שומרים על חיים של אנשים״.

מגן מוסיף כי כמו שיצא לפיקוד מאחר וידע כי הוא יכול לתרום יותר הוא תמיד ידע שגם ימשיך לעשות שירות מילואים מלא. ״זה לצפות למילואים, לפגוש אנשים ולדעת כמה חשיבות יש למה שאתה עושה." יובל התחיל את שירות המילואים כס' מ"פ, עלה לדרגת סמג"ד, ובנובמבר הקרוב יקבל דרגה וימונה למג"ד 402.

לסיום הוא אומר ״הדבר הכי מדהים בשירות מילואים זה לראות איך תוך כמה שעות אנשים עוברים מאפס למאה, משנים את כיוון החיים.״ 

קרדיט דובר צה"ל 

הכירו את מצטיין הרמטכ"ל במילואים אשר נשא את דבר המצטיינים בטקס, מפקד פלוגה בגדוד חילוץ 8416 במחוז דרום, רב סרן (מיל') כפיר חניה.

כפיר בן 29, רווק, נולד וגר בבאר שבע.  גדוד 8416 הינו גדוד שמונה חיילים דרוזים, בדואים ויהודים ופועל במרחב הפזורות והיישובים הבדואים. 

בשירותו הסדיר התגייס לחטיבת החילוץ וההדרכה בפיקוד העורף, שירת כלוחם בגדוד קדם, היה מ״כ בהכנה לקצונה ויצא לקורס קצינים. כפיר רצה לצאת לקורס קצינים כי הרגיש שהוא רוצה להיות המפקד שהוא היה רוצה לעצמו. כיום יש לו אח קטן שהלך בדרכו ומשרת בבא״ח חילוץ. 

הגדוד בו כפיר משרת כמ״פ במילואים היה מגוייס במשך שנה רצופה מתחילת מגיפת הקורונה ועד מרץ האחרון. הגדוד עסק במשימות סיוע במרחב האזרחי של הפזורה והיישובים הבדואיים ופעל בין היתר בחלוקת מזון, קטיעת שרשראות הדבקה, רתימת מנהיגות מקומית לשמירה על ההנחיות והשפעה על האוכלוסייה, הקמה ותפעול של מתחמי דיגום וחיסון ומבצעי הסברה נרחבים שנועדו להשתלט על שרשראות ההדבקה ולקטוען.

באזרחות כפיר סטודנט לפסיכולוגיה ולמד בווינגייט שנתיים טיפול דרך הרפתקה. עובד בעמותת אתגרים בבאר שבע בצוות דרום ובנוסף מכהן כרכז בחוג סיירות של קק"ל לנוער. 

כפיר מספר שמה שהוביל אותו לעבודה עם נוער הוא תפקידו כמפקד כצבא, הוא מאמין בלהשפיע ולהעצים נערים ונהנה מכך מאוד.

קרדיט דובר צה"ל 

הכירו את מפקד יחידת הניוד בחטיבת כרמלי, רב סרן (מיל') ע', מצטיין הרמטכ"ל לשירות מילואים פעיל ומשמעותי בשנת 2021.

ע' בן 59 ומתגורר בדרום. נשוי ואב לשניים- בן ובת אשר שירתו שניהם ביחידות קרביות. ע' הוא גם סבא לשלושה נכדים. באזרחות היה ע' שותף בהקמת יישוב בנגב והקים עסק תיירות במדבר.

ע' התגייס לצבא בשנת 1980, והיחידה בה הוא משרת היום במילואים, קמה בעקבות מלחמת לבנון השנייה והפקת לקחים שנעשתה בעקבותיה, שחלקם היו הקמת יחידת ניוד בהובלתו של ע'.

בדרך כלל ע' מקיים בשנה כ-100 ימי מילואים. ההצטיינות מהווה עבורו סגירת מעגל ברמה האישית, מספר על כך שלא הוא מצטיין אלא כלל חיילי היחידה. "הרמטכ"ל כוכבי בתקופתו כמ' פצ"ן העניק הצטיינות לחיילי היחידה, והיום, בהיותו רמטכ"ל, הוא מעניק לי כמפקד היחידה. זה כבוד עבורי ועבור אנשיי. היחידה התפתחה ונבנתה מ-0, המקום והעשייה שאנחנו נמצאים בהם היום הושגו בעזרת עבודה קשה ותחושת שליחות גדולה."

ע' מוסיף, "הערך המוביל אותי זה ארץ ישראל. החברים מהמילואים הם חבר'ה שמכירים עשרות שנים ואנחנו המון ביחד. אם זה ימי הולדת או לידות של נכדים. אין הבדל בין האזרחות לצבא מבחינת הקשר ההדוק של החברות שלנו".

 

״צה״ל הוא צבא מוכן, התקפי ויוזם, שפועל בכל רחבי המזרח התיכון, ויחידות המילואים הן חלק משמעותי מעוצמתו. אנשי המילואים מרחיקים טוס ושיט, מעמיקים במודיעין, ובתקשוב, ופועלים בלוגיסטיקה בעורף, ובכלל יחידות צה״ל", אמר ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, "יחידות המילואים נמצאות בכל אוגדות ההתקפה, ובכל אוגדות החזית, ומהוות חלק בלתי נפרד מיכולתו של צה״ל להכריע ולהבטיח ניצחון במערכה הבאה. יחידות הסדיר והמילואים שלובות זו בזו, וביום פקודה הן יתקפו יחד בחזית ובעומק. לאחרונה פורסם על כוונה לכאורה לצמצם משמעותית את כוח המילואים. זוהי קביעה חסרת שחר. יחידות המילואים היו ונותרו כוח עתיר ניסיון שמקומו בשדה הקרב חיוני ונחוץ, ולכן נאמן ונטפח אותו. איכות ומוכנות המילואים הם יעד מרכזי בצה״ל. כשירות יחידות המילואים מתבססת בראש ובראשונה על היקף האימונים ואיכותם, ובמיוחד על כשירות בעלי התפקידים בחוד הלוחם״.


מדברי קצין המילואים הראשי, תת-אלוף (מיל׳) ארי סינגר ״במערך המילואים ניתן למצוא את כלל הפסיפס של החברה הישראלית. המשרתים במערך מגיעים מכלל הדתות, העדות והמינים ומכל גווני הקשת הפוליטית והחברתית. משרתי המילואים תמיד מוכנים להיחלץ לעזרת חבריהם כשהם זקוקים לה, חרף כל סכנה או קושי, כביטוי של ערך הרעות הצה"לית. בעזרת אנשים כמוכם אנו בונים צבא חזק יותר: בחזית, בעורף, לוחמים ותומכי לחימה. בזכותכם אנו בונים גם חברה טובה יותר ומדינה איתנה וחסונה שתוכל לעמוד בכל האתגרים הצבאיים והחברתיים שיוצבו בפניה, ולנצח בהם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('31116927-9245-4c05-9886-bc18fe1b2367','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה