במעמד נשיא המדינה: נחנך בית הספר "בנימין רוטמן אשל הנשיא"



במעמד נשיא המדינה, יצחק הרצוג ושרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון נחנך בית הספר "בנימין רוטמן אשל הנשיא" במועצה האזורית מרחבים המשרת תלמידות ותלמידים עם צרכים מיוחדים מ- 16 רשויות מקומיות בדרום

השבוע במעמד נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, ראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג׳ג׳, יו"ר ארגון "אלומות אור", רוברט זינגר, ובכירים נוספים, חנכה המועצה האזורית מרחבים יחד עם ארגון "אלומות אור" את בית הספר "בנימין רוטמן אשל הנשיא". בית הספר, נבנה בתוך בכפר הנוער אשל הנשיא ומשרת תלמידות ותלמידים מ- 16 רשויות נוספות באזור הדרום. המקום נותן מענה ל- 50 תלמידים הנמצאים על הרצף האוטיסטי.

ביה"ס "בנימין רוטמן אשל הנשיא" הינו בית ספר חדש וצומח לבני נוער על הרצף האוטיסטי. הוא מתבסס על ארבע אבני יסוד מרכזיים: חיים משותפים, פדגוגיה חדשנית, התפתחות, העצמה וקהילתיות. מתוך כך, בית הספר מוביל דגם ייחודי של השתלבות וחיים משותפים בקהילה באמצעות פרויקטים רבים המשותפים עם תיכון "אשל הנשיא", הפנימייה, המשק החקלאי והקהילה החיה בכפר.

צילום: אלי דסה

״בבית ספר הקודם שלי לא באמת הרגשתי חלק. כשהגעתי ל"בנימין רוטמן אשל הנשיא" אהבתי מאוד שאני חלק מכולם. הייתי מאוד רוצה שבעתיד זה יהיה בכל הארץ, שתהיה יותר מודעות", אמרה רחלי אליחי, תלמידת בית הספר וזוכת חידון התנ"כי הארצי, "כשגיליתי בפעם הראשונה שאני אוטיסטית אני לא הסכמתי שיקראו לי ככה כי גם אני לא ידעתי מה זה. עכשיו אני מאוד מתגאה בזה, ואני רוצה שיהיו מודעים יותר".

בשטח כפר הנוער הוקם בית הספר בנימין רוטמן אשל הנשיא המהווה מבנה חדש וחדשני המבטא בעיצובו את תפיסת העולם של חיים משותפים אמיתיים. תלמידי ביה"ס לומדים, חיים ועובדים לצד תלמידי בי"ס ופנימיית אשל הנשיא ומקיימים מגוון רחב של פעילויות משותפות כולל פעילויות תעסוקה, שילוב אקדמי, שיעורים חברתיים וטיולים.

״בית הספר שלכם מוכיח ומעמיק את ההבנה שכולנו רקמה אנושית אחת חיה. החיבור בין כולנו, הוא לא רק אפשרי, אלא גם חשוב ונחוץ ואפילו הכרחי", אמר נשיא המדינה, יצחק הרצוג, "הפרדות, הרחקות, ודעות קדומות הן אתגר גדול שעומד בפנינו, יש מי שמבקשים ליצור הבדלים וגדרות בין ילד לילד, בין נערה לנערה בין קבוצות שונות, בין אדם לאדם. ברור לעין, גם למי שכמוני אורח לרגע כאן, שהשותפות הטבעית שאתם מציגים - עם כל קבוצות הכפר, היא עדות לבריאות חברתית, לשאיפה כנה לתיקון עולם, למקום שבו לכל אחד ואחת, לכל שוני ולכל ייחוד יש מקום".

נשיא המדינה. צילום: אלי דסה

שרת החינוך, ד״ר יפעת שאשא ביטון: ״אני מגיעה לכאן, פוגשת את הילדים הנפלאים שלומדים כאן ביחד, אני רואה את השמחה, האור שבעיניים והתרומה ההדדית, והלב מתרחב. לקחתם את החזון של לתת מקום לכל הקהילות והאוכלוסיות שיש לנו בחברה, והפכתם אותו למעשה. אני רוצה לאחל לכם התלמידים, ולצוות החינוכי שבלי הנשמה היתרה שלכם אי אפשר היה לבנות את המקום הנפלא הזה, שתמיד תזכו שיהיה בו אור ושמחה, ושהחיים המשותפים יהיו שגרה טבעית עבור כולם".

שי חג׳ג׳ ראש המועצה האזורית מרחבים ויו״ר מרכז השלטון האזורי: ״שמו של בית הספר והתרומה שלו לתלמידיו נודעו ברבים. יש כאן הנבחרת החינוכית הטובה ביותר בארץ צוות מיומן ומסור.״ חג׳ג׳ ציין כדוגמא את שמות התלמידים שרק בשבוע האחרון הגיעו להישגים אדירים: רחלי אליחי, כלת חידון התנך הארצי, תייצג את ישראל בחידון התנך העולמי. שילה עמר, הגיע למקום הראשון, וזכה במדליית זהב באליפות העולם בג'ודו. ראם פרייברגר, הגיע למקום השלישי באליפות העולם בג'ודו. נתיב ביתן, מעביר הרצאות על אוטיזם. הם בעיניי מופת להתמדה, לשאר רוח ולאמונה ביכולת להצליח".

רוברט זינגר, יו"ר אלומות אור: ״אני נרגש לעמוד במעמד זה ולחנוך את בית הספר ״בנימין רוטמן אשל הנשיא״ מרחבים. מה שהיה חזון הפך למציאות וכל זאת בזכות שיתוף הפעולה ההדוק עם הנהלת בית הספר, מנהל הכפר וראש המועצה האזורית מרחבים. העשייה המשותפת של כל המעורבים בדבר, קידמה אותנו למען המטרה שהצבנו לנגד עינינו, והיא מתן מענה חינוכי ברמה הגבוהה והטובה ביותר לכלל תלמידי בית הספר. ארגון ״אלומות אור״ שם לעצמו דגש לקדם מצוינות בחינוך ויחד עם זאת לראות, לפתח ולהעצים כל ילד וילד, בכל אחד משמונת מוסדות החינוך של ״בנימין רוטמן״.

צילום: אלי דסה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה