בחרה בחיים

$(function(){setImageBanner('5c4227c9-8327-4696-a74a-99797109ac71','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

בגיל 40, עם שגרה עמוסה, חיי משפחה ומקצוע עליו חלמה מילדות, טובה זינגר מבאר שבע לא דמיינה שחייה יכולים להתהפך מקצה לקצה. תכירו את הסיפור על האישה שגילתה שהיא אמנית רק בעשור השישי לחייה

 לביא קייט מנהל מעוף באר שבע ונגב מערבי וטובה זינגר צילום באדיבות מעוף מרחב דרום

טובה זינגר, יזמת ובעלת עסק לציור אינטואיטיבי, היא ההוכחה לכך שבכל גיל גם עם עבר רצוף משברים משפחתיים ואישיים, אפשר להצליח ובענק.

בגיל 40 היה לטובה הכל, שגרה עמוסה ומתוכננת, משפחה תומכת ומלוכדת, ומקצוע שהיה כל עולמה, אחות בטיפול נמרץ. מה שטובה לא שיערה, זה שהיא תצטרך להתמודד עם משברים רבים שיובילו אותה, בין היתר, לוותר על מקצועה. מבין המשברים הרבים איתם נאלצה טובה להתמודד, המשבר הקשה ביותר היה המשבר שהתרחש בעקבות תאונת עבודה שהותירה אותה נכה.

טובה זינגר צילום: יוגב וענונו

איך הצלחת לאסוף את הכוחות ולהתמודד עם שינוי כה המהותי בחייך? "באותה תקופה, לא באמת תפקדתי. מהרגע שנפלתי בעבודה, הכל התדרדר במהירות. בעקבות הנפילה, התפתחה בגופי מחלה נדירה שהותירה אותי נכה, ובשנייה שהבנתי שלא אוכל לעבוד יותר צללתי לבור שחור. ההתמודדות עם המחלה, האילוץ להפסיק לעבוד ולגדוע את החלום שלי והמשברים שבאו במקביל עם הילדים היu יותר ממה שיכולתי לשאת. למעשה, לא הצלחתי להבין בשביל מה יש לי להמשיך לחיות, אם לא בשביל לעבוד בתחום שאני אוהבת ובאמת טובה בו. אובדן העצמאות שלי, חוסר היכולת להתפרנס, הכאב והסבל ערערו את עולמי. למזלי, הייתה לי סביבה תומכת שדאגה להרים אותי למעלה, וההבנה שיש לי משפחה וילדים שזקוקים לי, זה מה שהצליח להוציא אותי מהמעגל החשוך שבו הייתי".

ממחשבות על אובדן ומוות, טובה החליטה לבחור בחיים למען משפחתה. בקשה אחת מנכדתה לצייר לה ציור של חד קרן, חשף את טובה לעולם שלם שלא ידעה שקיים בה. "אם היו אומרים לי לפני כמה שנים, שבעוד איקס שנים אני אעסוק באמנות הייתי צוחקת. תמיד חשבתי שאני לא טובה באמנות, וגם כשהיו מציעים לי לצייר, הייתי מיד עונה שאני לא יודעת לצייר, לא אוהבת לצייר ולא רוצה לצייר. במקביל, ניסיתי למצוא עיסוק חדש. הרגשתי שאני חייבת למצוא תעסוקה ולהמשיך בעשייה כפי שנהגתי עד לפני המקרה, כי רק ככה אוכל להתקדם ולהניח את העבר מאחוריי. למדתי מקצועות טיפוליים שונים, ולא ראיתי את עצמי עושה משהו אחר מלבד לטפל באנשים. כשראיתי שהמגע עם הצבעים מרגיש לי נכון וכיף, החלטתי לקנות בלוק ציור, מספר צבעים והתחלתי לצייר. בתחושות הפנימיות שלי, הרגשתי שאני לא יכולה להפסיק לצייר. עם הזמן, הרגשתי שהציור מעצים את רוחי ומרפא את הנפש שלי. בכל פעם שציירתי הרגשתי שזו באמת תרפיה עבורי".

טובה זינגר גילתה את הצד האומנותי שלה צילום: יוגב וענונו

כאמור, את התרופות והטיפולים החליפו המכחולים והצבעים, ואת הנחמה העיקרית מצאה טובה בתחביב הציור, שבמהרה הפך לעסק. איך מתחביב והנאה, הצלחת להפוך את תחום האמנות לעסק של ממש? "כמובן שבהתחלה לא לקחתי את זה בכלל לכיוון של עסק או מחשבה על כך שאני יכולה להתפרנס מזה. הבת שלי המליצה לי ללמוד בקורס "עסק משלך" שמפעיל ארגון מעוף, במטרה שיסייעו לי ויכווינו אותי. דרך הקורס, זכיתי להכיר את מעוף, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים של משרד הכלכלה והתעשייה. מיותר לציין, שכמו בכל התחלה גיליתי התנגדות, אבל אודות לליווי האישי שקיבלתי מהרגע הראשון, ובזכות ההדרכות והסדנאות המגוונות שמעוף דאגו להתאים עבורי, הבנתי ששווה לי לנסות גם אם לא יצא מזה משהו גדול".

את הדרך שעברה, החלה טובה כשהשתתפה בתכנית "עסק משלך" המכשירה נשים לפתיחת עסק משלהן, של העמותה להעצמה כלכלית לנשים וביוזמת משפחת דוידוביץ, בשותפות עם מעוף באר שבע ויועצת קידום מעמד האישה בעיריית באר שבע. בעקבות השתתפותה בקורס פנתה למעוף, שם קיבלה ליווי עסקי נוסף. טובה, שלא האמינה שיכול לצאת מהעיסוק באמנות משהו מעבר לתחביב, הבינה עם הזמן ולאור ההכשרות והסדנאות שמעוף התאימו עבורה, שהיא יכולה להגשים את החלום ולהקים עסק מכובד ומרשים משלה". 

היום, בגיל 61 היא בעלת עסק לאמנות, מרצה על המסע שעברה והבחירה בחיים ומנחה סדנאות חווייתיות על השפעת הציור האינטואיטיבי על הנפש. "חשוב לי לספר את הסיפור שלי, כי יש בו סוף אופטימי. אני חושבת שיש פה מסר גם למבוגרים שבינינו וגם לצעירים יותר, שאף פעם לא מאוחר לחלום ולקדם דברים שרוצים. לפעמים לחיים יש דרך משלהם ואין לנו שליטה עליהם, אבל בידינו יש את היכולת לבחור איך לחיות את החיים גם אם זה אומר לחיות לצד הקשיים". בשבוע שעבר, טובה לקחה את העסק שלה שלב אחד קדימה, כשהציגה לראשונה תערוכת יחיד בשם "צעדים" בגלריית הומא, בבאר שבע. 

לביא קייט, מנהל מעוף באר שבע ונגב מערבי: "את טובה זינגר פגשתי לראשונה בביתה בעקבות בקשתה לסיוע בליווי עסקי, טובה גוללה בפני את סיפורה המרגש. לאחר שבחנתי את יכולותיה, צרכיה ומטרותיה הקצתי סל של שירותים המותאמים במיוחד בשבילה וכוללים הדרכה רחבה, ליווי וייעוץ אישי ומעקב שוטף. ויחד עם צוות יועצים ושותפים, ליווינו אותה בדרכה המקצועית והעצמאית עד לפתיחת העסק והצגת תוצריה האמנותיים בתערוכת יחיד. אנו במעוף פועלים לקידום ופיתוח עסקים קטנים ובינוניים בדרום, ומעניקים להם ליווי צמוד והכשרות מגוונות בכל שלב בתהליך. אין סיפוק גדול יותר מלראות את השינוי שעוברים בעלי העסקים והיזמים שלוקחים חלק בתהליך שמעוף מציע ועד לרגע שבו הם יוצאים לדרכם המקצועית עם כלים ומיומנויות שלא הכירו".

נציין כי מעוף הינו מערך השטח של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, אשר פועל לייעל את מתן השירותים לעסקים במשק הישראלי, לחזק את פעילותם של עסקים קטנים ובינוניים, לסייע להצלחתם ולעודד פיתוח וצמיחה במשק. סניפי מעוף פזורים ברחבי הארץ ומציעים מערך מקיף ומקצועי של שירותי ייעוץ, ליווי והדרכה ליזמים בתחילת הדרך ולעסקים קטנים ובינוניים. כלי הסיוע של מעוף כוללים ייעוץ לעסקים, המותאם במיוחד לצרכיהם ואילוציהם, המספקים ייעוץ פנסיוני לעצמאיים, ייעוץ בקבלת מימון מקרנות, ייעוץ בתחום מערכות מידע ומחשוב, ייעוץ לחדשנות וחשיבה יצירתית ועוד. בנוסף, מעוף מסייעים בהכנת תכנית עסקית ובפתיחת דלתות לגיוס ההון הראשוני, קידום יזמות דרך הרשויות המקומיות ומספקים הרצאות ליזמים הרוצים להצליח. במערך הדרום של מעוף, מלווים כיום מאות עסקים, המקבלים ליווי וייעוץ עסקי ושהצליחו למנף את העסק שלהם.

לקבלת ייעוץ, פנו לסניף הקרוב: https://bit.ly/2w2R6f0

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('5e5e822a-90e4-41ea-b895-81cc94a1ee14','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה