"בזכות תכנית האומנות הזו השמיים הם הגבול עבור התלמידים"

$(function(){setImageBanner('032bb87b-9a0a-42a0-a7a0-b10a5a65ea95','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

במרכז המצוינות באמנות בבאר שבע דואגים לטפח את הדור הבא של האמנים הצעירים מתוך רצון להוות מרכז של עשייה אמנותית תרבותית. כעת אחרי שנת קורונה הציגו התלמידים את יצירותיהם בתערוכת סוף השנה בהתרגשות גדולה, מנהלת המרכז ציפי זוהר סיפרה: "אנחנו גאים בתלמידים, כל שנה יש אנשים שמגיעים וגם קונים את היצירות שלהם, הם מאוד התרגשו"

קרדיט צילום: מרכז המצוינות באומנות

יש ילדים שעולם האומנות מדבר אליהם מגיל צעיר, המכחול או העיפרון מלווים אותם בשעות הפנאי כמו גם האהבה לצבעים, צורות וכל דבר איתו יוכלו לבטא עצמם ופשוט ליצור. כאן בבאר שבע הוקם לפני מספר שנים מרכז המצוינות באומנות המהווה מסגרת מקצועית ללימוד וטיפוח ערכי האמנות החזותית לתלמידים מצטיינים מהעיר והסביבה בכיתות ז'-יב'.

"התלמידים שלנו עוברים תכנית אומנות מעמיקה לאורך השנה עם מיטב המורים שהם בעצמם גם אמנים פעילים ובסוף השנה הם מעלים את תערוכת סוף השנה בה הם מציגים את היצירות שלהם", סיפרה ל'באר שבע נט' ציפי זוהר, מנהלת המרכז, "הפעילות במרכז מתקיימת מידי יום רביעי אחר הצהריים בעיר העתיקה. לכל טווח גילאים יש קבוצה והם יוצרים בהתאם לאופי שלה במגוון טכניקות שונות. השנה התערוכה התקיימה רק לאחרונה כי היא נדחתה בגלל הקורונה".

קרדיט צילום: מרכז המצוינות באומנות

ספרי קצת על תערוכת סוף השנה של התלמידים- מה הציגה כל קבוצה?

"הקבוצה הצעירה נקראת 'האנטומיה של גריי' בה הם למדו על עולם האומנות דרך מושגים רפואיים אז הם הציגו עבודות למשל שקשורות לאברי גוף כמו יציקות ידיים. הם ניסו לקשר את היצירה לפתגמים בעברית שקשורים לאיברים, לחשוב על צורניות, הם עושים ממש עבודת חקר כדי למצוא משמעויות נוספות לבחירות שלהם באומנות וזה מה שמפתח אותם. קבוצת 'SpotArt' לכיתות ח'-ט' עוסקת בתהליך של יצירה אומנות, משלב הרעיון עד להפיכתו לאובייקט אומנותי, אז הם עשו בתערוכה למשל יצירה שמערבת פיקסל ארט. בכיתות י'-יב' יש לנו שתי קבוצות- אחת נקראת 'אופקים חדשים' בה התלמידים חוקרים את עולם האומנות העכשווית. הדגש בקבוצה זו הוא על התאמת החומרים הוא המדיום כדי שישרתו את הקונספט של היצירה אז למשל הם עבדו בצבעי שחור לבן או יצרו עבודות צבעוניות של פירוק הגוף. בקבוצת 'מאסטרקלאס' התלמידים מתמחים ברישום וציור אקדמי עם זיקה אל מסורת הציור המערבית, הם לומדים ממש כמו באקדמיה. כך למשל בתערוכה הם הציגו מבנים באר שבעים מוכרים על גבי מכשירי בנייה כמו מסור ושפכטל".

איך היה לתלמידים לסכם את השנה ולהציג את יצירותיהם בתערוכה?  

התלמידים מאוד התרגשו, שנת הקורונה הייתה מוזרה והייתה תחושה אחרת אבל כשהם ראו בסופו של דבר את התעוכה וכמה שהיא יפה זה היה מרגש. הוצאנו גם קטלוג מוזיאלי של כל היצירות של התלמידים ובנוסף בכל שנה מגיעים לתערוכה אנשים שמכירים את הרמה של העבודות ואפילו קונים יצירות. גם השנה קנו ארבע יצירות של התלמידיו ואנחנו כמובן גאים בהם".

איך התחושות שלך כמנהלת המרכז לראות את התלמידים עוברים תהליך ומתפתחים אומנותית לאורך השנה?

"מבחינתי המשפט שכל הזמן עובר לי בראש זה שבזכות תכנית האומנות הזו השמיים הם הגבול עבור התלמידים ואיך היה אם לי הייתה תכנית כזו בגילם. אין הרבה תכניות כאלה, התכנית מעניקה לתלמדיים השכלה ברמה גבוהה בעולם הזה וזה ישרת את מי שירצה להמשיך בדרך הזו. הם מקבלים כלים, ידע, תיק עבודות וכשהם יגיעו לראיון קבלה הם יגיעו מוכנים וידעו מה להגיד. יש הרבה תלמידים שרוצים ללמוד את עולם האומנות מעבר לבגרות וזה המקום".

 קרדיט צילום: מרכז המצוינות באומנות

מרכז המצוינות פועל בתוך המרכז לאמנויות זו השנה הרביעית והמיונים לתכניות השונות מתקיימים בחודשים מאי-יוני בכל שנה. השנה, בגלל הקורונה, המיונים עדיין נמשכים: "אנחנו עושים סבב שני גם עכשיו. יום המיונים מורכב ממבחן מעשי, הצגת תיק עבודות וראיון אישי. מתוך 300 מתמודדים מתקבלים בכל שנה כ-60 תלמידים. השנה אצלנו במרכז מתחילה השבוע אבל נשמח שיגיעו עוד תלמידים חדשים שאוהבים אומנות רוצים לרכוש ארגז כלים לאמן המתחיל ואנחנו מאחלים שנה מוצלחת".

 קרדיט צילום: מרכז המצוינות באומנות

קרדיט צילום: מרכז המצוינות באומנות

קרדיט צילום: מרכז המצוינות באומנות

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('65b4d640-56fc-4275-92dd-a43c054026bb','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה