איך פיתוחים טכנולוגיים יכולים לשנות את תנאי החיים באזורנו הצחיח?

$(function(){setImageBanner('8921dd5d-cc51-4362-b8b7-d3d92f25780f','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

ביום רביעי האחרון התקיים ערב הגאלה השנתי של קהילת DeserTech הבינלאומית שהינו אקורד הסיום של הסמינר הבינלאומי השנתי של הקהילה. באירוע, שהתקיים בבאר שבע, השתתפו עשרות חברות מהארץ והעולם שמפתחות פתרונות טכנולוגיים לאתגרי החיים במדבר והשתתפו בתחרות הבינלאומית השנתית של הקהילה.

ערב הגאלה השנתי של קרן מיראז. קרדיט: סנאפ המרכז לצילום חברתי

טכנולוגיית מדבר: באר שבע כמרכז דזרטק עולמי: סמינר מקצועי בינלאומי של קהילת דזרטק בהשתתפות עשרות חברות התקיים השבוע בנגב. בערב הגאלה שחתם את הסמינר, שמטרתו לייצר חיבורים והזדמנויות עסקיים בין החברות הגלובליות לישראליות ולהתאים את הטכנולוגיות לאקלים צחיח הנובע משינויי האקלים בעולם, והתקיים בשיתוף קבוצת לוצאטו, השתתפו בכירים מקהילת הדזרטק הישראלית ועשרות חברות מהארץ והעולם

האירוע היה שיאו של סמינר DeserTech Adaptation אליו הגיעו החברות הזוכות בתחרות על מנת ללמוד כיצד ניתן להתאים את הפתרונות הטכנולוגיים שלהן לאקלים המדברי. האירוע התקיים במעמד מנכ"לית קרן מיראז', ניקול הוד סטרו, אילת רוזן, ראש אגף אמנות בינלאומיות במשרד להגנת הסביבה, מנכ"ל המכון הישראלי לחדשנות, ד"ר יונתן מנוחין, מנכ"לית קבוצת לוצאטו, ד"ר אסתר לוצאטו, סגני השגרירים של הולנד ובריטניה בישראל, מריקה מונרוי ומארק פאוור, בכירי חברות סטארטאפ מהנגב בפרט ומישראל בכלל, משקיעים, נציגי תעשייה, חוקרים ועוד.

במסגרת הסמינר בחנו חברות בתחום החקלאות, המים, התשתיות והאנרגיה את השינויים הנדרשים במוצר על מנת להתאימו לתנאי המדבר. הסמינר כלל מפגשים עם אנשי האקדמיה, מכוני המו"פ האזוריים, מגוון יזמים בתחום, תאגידים ישראליים שפועלים בתחום ותושבים בדואים.  הסמינר אורגן על ידי קהילת DeserTech שמקדמת פיתוח והתאמת טכנולוגיות ישראליות בתחום המדבר ומניעת מדבור שיתופי פעולה עם האקוסיסטם הישראלי, בשותפות עם השגרירות הבריטית בישראל, המועצה הבריטית בישראל, קרן וואהל לאנרגיה נקייה ושגרירות הולנד בישראל.

קרדיט: סנאפ המרכז לצילום חברתי

גלית כהן, מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה: "על מנת להתמודד עם אתגרי האקלים, חשובה היום יותר מתמיד החדשנות והמעורבות של הסקטור העסקי. זאת המטרה של הדזרטק שאנו מובילים: לחבר בעלי עניין, תחומים, סקטורים ומדינות ליצירת מערכת שתעודד פתרונות חדשניים, ישימים, יעילים ובני-קיימה".

דירקטורית קהילת DeserTech, סיוון כהן שחרי, אמרה: "אנחנו מברכות את החברות הזוכות בתחרות על הגעתן לישראל ורצונן להרחיב את הפוטנציאל העסקי הטמון בפתרונות הטכנולוגיים שלהן דרך החיבור עם האקוסיסטם המגוון של קהילת DeserTech. בחזונה של הקהילה, אנו רואות עשרות חברות בינלאומיות שיראו בנגב את קרש הקפיצה שלהן להשתלבות באזורים המדבריים בעולם ואת הקהילה כנקודת המוצא שלהן להתאמת הטכנולוגיות לאקלים הצחיח ולהתמודדות עם תופעת המדבור העולמית".

"מאז שהקמנו את הקהילה עם השותפים שלנו ועד היום אנו עדות לתהליך הפיכתה של באר שבע ומיצובה כמרכז בינלאומי לחדשנות טכנולוגית פורצת דרך בהתמודדות עם שינויי האקלים", כך סיפרה מנכ"לית קרן מיראז', ניקול הוד סטרו והוסיפה - "תנאי המדבר ותהליכי מדבור, שהולכים ומתרחבים בעולם כולו. קרן מיראז' רואה חשיבות עליונה בפיתוחו הכלכלי של הנגב וזוהי סנונית ראשונה".

ד"ר יונתן מנוחין, מנכ"ל המכון הישראלי לחדשנות: "אנחנו רואים בהגעתן של החברות הגלובליות הזדמנות נהדרת לשיתופי פעולה בינלאומיים בין החברות לנגב, דבר שיביא לאקוסיסטם טכנולוגי גלובלי שלבו הנגב הישראלי. משימתה של קהילת DeserTech היא יצירת מרחב פעולה חוצה גבולות בין היצע טכנולוגי לבין צרכים אמיתיים של אזרחי העולם. אנו זורעים היום את זרעי המחר של החדשנות הטכנולוגית במדבר".

קהילת DeserTech פועלת ביוזמת קרן מיראז' ישראל והמכון הישראלי לחדשנות, המשרד להגנת הסביבה ואוניברסיטת בן גוריון בנגב. הקהילה פועלת ברמה בינלאומית וממוקמת בבאר שבע, ישראל, כחלק מחגורת המדבר העולמית. מטרת הקהילה לקדם פיתוח טכנולוגיות להתמודדות עם אתגרי המדבר ולמצב את באר שבע והנגב כמרכז בינלאומי לטכנולוגיות אלה. הקהילה מקדמת פיתוח, אדפטציה ומסחור של טכנולוגיות המאפשרות לחיות חיים ברי קיימא באקלים צחיח, תוך הפיכת באר שבע ואזור הנגב למרכז יזמי עולמי לטכנולוגיות אלה. הקהילה מתבססת על מחקר אקדמי וישומי מאוניברסיטת בן גוריון בנגב והמכונים לחקר המדבר, מרכזי מו"פ אזוריים, חברות סטארט-אפ מובילות, תאגידים וארגונים ציבוריים בתחומי חקלאות בת קיימא, אנרגיה, מים ותשתיות.

ד"ר אסתר לוצאטו, מנכ"לית קבוצת לוצאטו אמרה: "אנו שמחים וגאים על שיתוף הפעולה המבורך עם קהילת דזרטק, דזרטק מבטא היום את אחד מתחומי המחקר החשובים והמרתקים בישראל. כמי שחיים ונושמים את הנגב - שהוא כיום כר הפעילות הגדול ביותר לניסויים בתחום הדזרטק בישראל - ומחוברים מאוד לאקו-סיסטם הטכנולוגי הצומח בו, אנו קרובים מאוד לעשייה המחקרית והיישומית בתחום זה ויודעים לסייע ליזמים בתחום, וזאת בכל טווח הפעילות, משלב הרעיון ועד ליישום, תוך הענקת הגנת קניין רוחני מקיפה לשיטות ותהליכים חדשניים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('419c3409-636d-424a-a139-fadc05ec0209','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה