$(function(){setImageBanner('267ac064-02e2-4de3-8555-e14ba1f64e1e','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

קרן קורן היא אמא ל-3 ילדים מקסימים ובשאר הזמן היא מנכ"לית במשרה מלאה. כדי להבין את הדיסוננס בין עוצמה לרוך, משפחה לקריירה, רצינות וחוש הומור,  ישבנו לשיחה אישית כדי להבין האם זה אפשרי בכלל לנהל חיים כפולים ובמה זה כרוך.

לראיון עם קרן קורן, מנכ"לית מלון לאונרדו הגעתי למלון, ומהרגע שנכנסנו הייתה תחושה של בית, בית עם 250 חדרים אבל בית. קרן קיבלה אותנו עם חיוך רחב וסוכריות לב מתוקות, מיד עם תחילת הריאיון היה ברור שמדובר באשת מקצוע מסוג אחר.

קרן היא המנהלת של המלון הגדול בבאר שבע, מלון שהוא חלק מרשת פתאל הגדולה לה 160 מלונות ב-17 מדינות בעולם. "אני לא שוכחת מהיכן אני מגיעה", מסבירה את הקשר לאנשים שתמיד היו שם לצידה ואת הדרך הארוכה שעברה עד לתפקיד שבו היא מכהנת כיום, וזה כנראה חלק מסוד ההצלחה שלה והקסם.

יש בידייך תפקיד גדול ואחריות כבדה, ובנוסף את גם מנהלת מלון!

"יחד עם זה שאני מנכ"לית אני אמא ל-3 ילדים. הבכור בן 15, אחריו בן 11 וילדה בת 9. הם אומנם עכשיו כבר גדולים, אבל התחלתי את הקריירה שהם היו יותר קטנים והמצפון עובד שעות נוספות, תמיד אתה שואל את עצמך מי משלם את המחיר".

קרן קורן, מנהלת המלון הגדול בבאר שבע. צילום: בן שיף

כאמור, גם קרן נתקלה לא פעם ברגעים שבהם המצפון לא מניח, "אני זוכרת כשקיבלתי את התפקיד באתי וסיפרתי להם והשאלה ראשונה שהם שאלו הייתה אם אני אהיה מספיק בבית. אלו רגעים שהמצפון עובד ולקח זמן עד שהדברים מגיעים לאיזון. בשנה הראשונה חשבתי כל הזמן איפה אני צריכה להיות בכל רגע נתון: עבודה, בית, עבודה, בית. בשנה השנייה נעזרתי באישה של חיי - אמא שלי! שהקלה עליי מאוד. עכשיו בשנה השלישית כשהילדים כבר גדולים ומתוך החלטה משותפת עם כולם, הגענו להבנה שלמדנו איך לאזן את הדברים כך שכולם יהיו מרוצים. אני יכולה להגיד בפה מלא שבלי הילדים שלי לא הייתי איפה שאני היום, הם הדלק להכל".

מה הקושי המרכזי כשמתחילים מלמטה ומטפסים למעלה עד לכיסא המנכ"לית?

"מצד אחד נורא כיף לצמוח בתוך מקום שהוא בית שעובדים בו 14 שנה, אבל מצד שני יש כאן גם אתגר. אנשים שהיו החברים שלך פתאום את המנהלת שלהם. זה משהו שצריך לדעת להתמודד איתו, בהתחלה היו מהמורות, אבל בסוף הגענו למקום של הבנה, מצאנו את הדרך ואני הכי שמחה על האנשים שאיתי. חשוב להבין זה לא יכול להיות לעולם עבודה של בן אדם אחד ולכן יש איתי צוות נשי חזק, תמיד היינו כאן המון נשים".

היו פעמים שהרגשת קושי להתקדם בעולם הזה בגלל היותך אישה?

אני יכולה להבין על מה את מדברת, אני רואה זה במקומות אחרים שיותר קשה לנשים להגיע לתפקידים בכירים. וכן יש הרבה יותר גברים בתפקידי ניהול ולפעמים יש מקומות שזה גם מוצדק, אבל ברשת שלנו זה לא דבר חריג, זה דבר מקובל וזה קורה. לכן מהבחינה הזאת לא היה לי שום קושי".

קרן קורן. עבדה קשה כדי לשבת על כיסא המנכ"לית. צילום: בן שיף

פתיחה של מלון דווקא בבאר שבע- זה משהו שיש לו הצלחה?

"אני מניחה שכאשר פתחו את המלון הזה ב-97 כשזה היה על חורבות הבריכה שהייתה, לא ראו כל כך רחוק, אבל הינה המלון היום עובד בצורה מעולה וכראיה לכך השבוע אנשים מתקשרים ואין לי חדרים פנויים. ואם ככה השנה התחילה אני גאה גם כמנכ"לית וגם כילידת העיר. אם הייתם מבינים כמה תיירים מגיעים לעיר הזאת בשנה זה מדהים. כמובן מה שתורם להצלחה היא העובדה שמתפתחת כאן תעשייה ענפה שמביאה איתה המון אנשי עסקים. מעבר לזה יש במלון עוד שירותים מלבד האירוח עצמו, יש כאן 6 אולמות, מרכז קונגרסים ענק ואולם אירועים מאוד מוצלח".

כבאר שבעית גאה מגלה קרן בקיאות בנוגע לקבוצות שהגיעו לעיר בעקבות הפועל באר שבע בשנה החולפת ומגלה כי דרכם למדה דבר או שניים: "אירוח של קבוצות כאלה גדולות ללא ספק מלמד אותך דיוק וירידה לפרטים קטנים. זה סוג אוכלוסייה אחר, שמגיע עם המון באזז תקשורתי סביבם. ואנחנו עדיין מקפידים לשמור על סוג של שקט עבור האורחים שלנו".

מלון לאונרדו. צילום: BOOKING

מי הם העובדים שלך?

"במלון יש 140 עובדים, כולם מאזור הדרום והפזורה. אני אציין שכל העובדים אצלנו עוברים תהליך קבלה לעבודה שהוא לא פשוט, עוברים מבחני אמינות, בדיקה על רקע פלילי ועוד שלבים רבים לפני שמתקבלים לעבודה. אלו הנהלים של הרשת וחוץ מזה אנחנו עוסקים בשירות, אנחנו כל היום עם אנשים, חייב שיהיה לך את האהבה לאדם, לשירות, לאירוח".

אנשים באים אליכם לחופשה, אבל עסק המלונאות הוא הכל חוץ מחופשה

"רק אתמול עד 2 בלילה התעסקתי בהצפה, הזעקתי את מנהל האחזקה המדהים שלנו ואני לא הולכת לישון עד שאני רואה שהכל בסדר. זה לא מפעל שסוגרים ב-5 בערב ובאים בבוקר לפתוח שוב את היום".

'בעל המאה' – מנוע לעובדים פעילים ויוזמים

בגאווה גדולה היא מספרת על פרויקט מעניין ושווה במיוחד: "יש לנו תמיד פרויקטים ותמריצים מיוחדים למשל, לאחרונה מכל מחלקה נבחר ראש מחלקה ואמרנו להם לכו להסתובב במלון ותבואו עם רעיון אחד שאתם חושבים שצריך להוסיף, לשנות, לשפר, כל רעיון. והם יצאו הסתובבו וחזרו עם רעיונות מעולים, שחלקם אפילו כבר קרו וחלק ממש בימים אלו בתהליך. בנוסף יש לנו שובר מיוחד שנקרא 'בעל המאה', וכל חודש אנחנו נותנים ל-2 אורחים שמגיעים למלון את השובר הזה. הם מחליטים על פי שיקול דעתם למי מהעובדים שבהם נתקלו הכי מגיע לקבל את השובר. והשובר הזה מזכה את מי שקיבל אותו ב-400 ₪".

חשבת בכל הדרך שעברת שתגיעי להיות מנכ"לית ?

היא מודה בכנות שכל הדרך לא. "אבל אני יכולה לומר שלפני 6 שנים נפתחה עתודה שנקראת עתודת בכירים ברשת ושזימנו אותי למיונים, שאלו אותי למה את פה ? ועניתי שנראה לי שאני רוצה להיות מנכ"לית, אבל לא קמתי כל בוקר ואמרתי מה אני עושה היום כדי להיות מנכ"לית, זה כנראה היה שם ברקע".  

לובי מלון לאונרדו, צילום: BOOKING

יש עצה שאת יכולה לתת למישהי צעירה בתחילת דרכה שחולמת להיות מנכ"לית יום אחד ?

בחיוך רחב קרן מיד עונה: "קודם כל שחלומות מתגשמים! הייתי מייעצת לעשות את הדברים הכי טוב שאפשר, לבלוט לא ממקום יהיר אלא לעשות דברים שיהיה להם הד ומשמעות. לתרום ולהביא המון יוזמה".

איפה את רואה את עצמך בעוד עשור ?

אני עדיין לא שם לא בחשיבה, עוד לא מיציתי את המקום שאני נמצאת בו היום. יש לי עוד הרבה ללמוד ולעבור. אבל אולי בעתיד המאוד רחוק אמצא את עצמי במרכז, כמובן בתוך רשת פתאל, שזה הבית".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('ae5d5695-a6f0-4a05-a603-36ef3b02c343','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה