נגישות בבית, מה זה אומר? מהיום, שרות המוצע גם לתושבי באר שבע והסביבה

$(function(){setImageBanner('45645b3f-fae8-4d9f-8115-bd092a76f217','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

20% מתושבי מדינת ישראל הם אזרחים עם צרכים מיוחדים, האוכלוסייה המבוגרת כוללת 750,000 כאשר 430,000 מתוכם בגיל השלישי אשר נפגעה תנועתם כתוצאה מתחלואי הגיל המתקדם ופגיעותיו בגוף. על מנת לאפשר סביבה בטוחה לאזרחים עם צרכים מיוחדים ולבני הגיל השלישי, וכן למנוע נפילות, פציעות או פגיעות עתידיות, מומלץ להנגיש את הסביבה הביתית

לעלות במדרגות הביתה, להיכנס לאמבטיה, לעבור בין חדרי הבית בנוחות. נשמע לרובנו כמו פעולות טריוויאליות יום יומיות שכל אחת ואחד מאתנו עושים מבלי ממש לחשוב על זה, או לשים לב מה אנחנו עושים. לצערנו המציאות הזו לא טריוויאלית עבור לא מעט אזרחים בעלי צרכים מיוחדים. כאלה שהמסוגלות שלהם נפגעה כתוצאה מגיל מבוגר, פגיעה מתאונה, נפילה או מחלה. עבור אותם אלה שנפצעו או חלו, וכתוצאה מכך נפגעה היכולת שלהם לנוע במרחב הביתי, מתעורר צורך הכרחי של הנגשת הסביבה הביתית.

"את נגיש, המרכז הארצי להתאמת נגישות הקמתי בשנת 2010, זאת לאחר שזיהיתי צורך מאוד גדול שלא היה לו מענה בחברה הישראלית", מספר מנכ"ל ומקים החברה מרסלו רויסמן, "הסביבה הביתית שלנו אמורה להיות המקום הבטוח שלנו, בו אנחנו אמורים להרגיש הכי מוגנים בעולם, ולכן הוא חייב להתאים לצרכים שלנו".

 מרסלו רויסמן. צילום פרטי

מהיום הם מבשרים כי אנו שירות "נגיש-המרכז הארצי להתאמת נגישות" נותן שירות גם לתושבי באר שבע והדרום. היועצים יגיעו מהמרכז, והם ישתפו פעולה עם קבלנים ואנשי מקצוע מאזור הדרום, שיהיה מענה נוח לתושבים שיבחרו בשירות הנ"ל.

בנגיש-המרכז הארצי להתאמת נגישות, נתקלים כל יום במשפחות המגיעות למצבים של חוסר אונים ותסכול כשהם מתחילים לחפש לעצמם את הדרך להנגיש את הבית, שכן אין כיום גוף אחד שיודע לתת מענה למשפחות אלה, הם נאלצים לעבור ממוסד אחד לאחר לקבלת אישורים מה שעלול לקחת שבועות ארוכים ולעיתים אף חודשים, לכן מומלץ בראש ובראשונה לפנות למומחה נגישות שינחה את המשפחה כיצד לפעול.

מי זכאי מבחינה רפואית?

מי שנפגעה היכולת שלו להתנייד בעקבות מחלה או פגיעה במערכת המוטורית.

חולים במחלות ניווניות פרוגרסיביות אשר הפכו למרותקים לכיסאות גלגלים.

אם אדם מתגורר בבניין דירות והוא זקוק למעלון על מנת להגיע לביתו. הסיוע יינתן רק אם אדם ממשיך להתגורר באותו בית בו גר לפני שהפך מרותק לכיסא. וזו הדרך היחדה שלו להתנייד.

מה חשוב שיהיה בתכנית ההנגשה שלכם?

הכניסה לבית - חשוב שתהה גישה נוחה מהחניה לכניסה לבית. את המדרגות לבית תחליף רמפה תקנית שהשיפוע שלה לא יעלה על 8% וחשוב שיהיו גם ידיות לאחיזה. במקרה שהמטופל מתגורר בבניין משותף, חשוב לדאוג שהכניסה לבניין תהה נוחה וקלה למעבר כסאות גלגלים או עגלות (לפחות 90 ס"מ פתח).

רמפה איכותית מאפשרת כניסה לבית דירות

בבית - פתח הבית והחדרים : מומלץ כי כל פתחי החדרים יהיו ברוחב של 80 ס"מ לפחות וכי מסדרונות הבית יהיו רחבים עד כדי 'צידוד' דהיינו – שיתאפשר לכל אדם עם כיסא או הליכון לבצע פניה או סיבוב. כדאי להתקין בדלת הכניסה לבית עינית שתהה בגובה נמוך כך שמי שיושב על כיסא גלגלים יוכל לבדוק מי עומד מעבר לדלת כמו כן מומלץ לוותר על שטיחים בבית, רהיטים מיותרים,  לוותר על ריצוף מבריק ומסנוור, להסיר כל מסילות בולטות בין החדרים.

חשמל – מומלץ כי כל שקעי החשמל יהיו בגובה 95 ס"מ ובצבע ניגודי ובולט מהקיר.

חדר אמבטיה – זהו אחד האזורים הקשים לכל אזרח בגיל השלישי ועל אחת כמה וכמה לבעלי צרכים מיוחדים: על מנת להקל ואף למנוע תאונות עתידיות מומלץ להפוך כל חדר אמבטיה לחדר מקלחת מרווח שיאפשר גם מקום להתארגן ולהתלבש וכן כניסה של כיסא. כמו כן כדאי לשלב במקלחת כיסא מתקפל שיאפשר ישיבה נוחה בזמן המקלחת, במקרים שלא ניתן לוותר על האמבטיה ניתן לדאוג לכיסא מיוחד לאמבטיה, שטיחים נגד החלקה, פעמון מצוקה ובנוסף מומלץ לשלב ידיות אחיזה במקלחת ובחדרי נוחיות ובאחרון  להתאים גובה אסלה למתגוררים בבית.

חדר נוחיות - יש להתאים את גובה האסלה לגובה הכיסא וכן מומלץ להתאים ידיות אחיזה שייסעו בישיבה ובקימה.

אחסון וארונות – ארונות בית נמוכים, מארונות בגדים לארונות אמבטיה, ארונות מטבח עם מגירות נשלפות ללא מדפי פנים, יהיה נוח יותר לשלב דלתות הזזה ולא דלתות הנפתחות כלפי חוץ.

מטבח – ארונות בגובה נמוך, מומלץ לוותר על ארון מתחת לכיור על מנת לאפשר גישה נוחה לכיור למוגבלים לכיסא הגלגלים. כמו כן גם כיריים ותנור בגובה נוח.

מקלחון נגיש. צילום: יחצ

במרכז נגיש,  ניתן לזכות למגוון שירותים ומוצרים אשר המותאמים להנגשת הסביבה הביתית: מיועצי נגישות, אדריכלים מומחים, קבלנים, מרפאים בעיסוק ומגוון רחב ביותר של ציוד לנכים, כיסאות גלגלים, מיטות  סיעודיות ורפואיות, מעלונים, ידיות אחיזה, חדרי רחצה מיוחדים, עזרי הליכה וקימה, ציוד למוגבלי שמיעה וראייה ועוד עשרות אביזרים ייחודיים, כמו כן היועצים בנגיש ידעו להדריך את הפונים למי יש לפנות על מנת לזכות לסיוע מהמדינה, ואילו גופים נוספים יכולים לסייע במידה ויש כאלה.

לפרטים: 5688*

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('a987de4c-a745-4ee6-8060-617d04d15e27','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה