תורמים מהידע למען העסקים בנגב

$(function(){setImageBanner('96dacad0-5909-45f9-b710-ab9348c3e1f8','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

מעסקים ותיקים ועד יזמים צעירים שמנסים להקים יזמויות בדרום – פרויקט של כיל מפגיש בין מנהלים בכיל לבין יזמים ועצמאיים מהדרום בניסיון לעזור לקדם את העסקים המקומיים ולתרום מהידע שנצבר בחברה.

מפגש מנטורים עם בעלי עסקים בפרויקט מעברים של כיל | קרדיט: כיל

בעלי עסקים רבים מקימים את העסק שלהם בלי ניסיון והכוונה ולעיתים, לאחר זמן קצר, נתקלים בקשיים לתפעל את העסק ולהגיע לתוצאות אליהם קיוו. תכנית המנטורים בהובלת כיל ומעברים נגב צפוני, ובשיתוף המועצות שער הנגב, בני שמעון ויואב, נועדה לפתור את הבעיות הללו ולעזור לבעלי העסקים, הוותיקים והחדשים, לעמוד במטרות שהציבו לעצמם.

תכנית, "מעברים", מפגישה בין מנהלים של חברת כיל, מהמחלקות השונות במפעלי הדרום לבין בעלי עסקים ויזמים ממועצות הנגב במסגרת של "מנטורינג". לאורך מספר חודשים בעלי העסקים והמנהלים בונים יחד תכנית עסקית, מגדירים מטרות ברורות ופועלים לגיוס מימון לפעילות, הגדלת מכירות וכדומה.

"מעברים" הוא ארגון שהוקם בשנת 1999 כשותפות של שלוש מועצות אזוריות: שער הנגב, בני שמעון ויואב. מטרת הארגון היא לספק מענה בנושאי תעסוקה ופרנסה לתושבי שלוש המועצות, ברמה הפרטנית וברמה הקהילתית. הארגון צמח בסוף שנות ה-90 במענה למשבר הקהילתי-חברתי-כלכלי במגזר הכפרי, שבו מצאו עצמם רבים מתושבי המועצות האזוריות באזורי הפריפריה, שעסקו בעיקר בחקלאות, ללא תעסוקה, ללא משאבים אישיים וקהילתיים מתאימים להשתלבות בשוק העבודה וללא שירותים תעסוקתיים מתאימים באזורי מגוריהם.

בעלי עסקים המעוניינים להשתתף בתכנית, מגישים בקשה למעברים ואז לרועי פנחסי מוביל הפרויקט מטעם כיל, הם עוברים תהליך סינון קפדני. זאת כדי לוודא שאכן מדובר בבעל עסק שרוצה להצליח וישתתף בתכנית ברצינות הנדרשת. בקרוב יגיע לסיומו המחזור השלישי של הפרויקט ובכיל כבר מתכוננים למחזור הרביעי.

כך לדוגמה מספרת על הפרויקט טל מרקו מקיבוץ דביר, בעלת העסק "חתונה תוצרת בית - פשוט להתחתן", להפקת חתונות: "הקמתי את העסק כמפיקת חתונות חברתיות בהן האורחים מביאים את האוכל. הגעתי למנטורינג בעיקר בגלל שהעסק שלי עובר שלב, ממקום בו אני עושה הכל לבד, לעסק עם מספר עובדים הפועלים עצמאית בשטח תחת פיקוח שלי. היה לי חשש מאוד גדול שזה שלב בו עסקים מפסיקים להיות רווחיים כי ההוצאות גדלות והרווחים חייבים לגדול בהתאם. כשהגעתי לפרויקט קיבלתי שני מנטורים מדהימים מכיל. במסגרת הפרויקט אנחנו יושבים אחת לשבוע ועושים 'בריף' על מה היה או השתנה בעסק בשבוע האחרון. דברים משתנים בעסק מהר מאוד וזה טוב שיש מישהו שעוזר לקדם ושאפשר לדבר איתו על דברים מהותיים כמו פיטורים של עובדים, מגמות שאני מגלה בתחום, רווחים, עדכונים וכו'. המפגש הזה הוא מפגש עסקי נטו – מבחינתם ההצלחה של העסק היא בראש סדר העדיפויות. המלווים שלי מכיל הם אנשים מאוד חזקים וחדים שהם כרישים בתחומם, וזה בדיוק מה שהעסק שלי היה צריך".

גם ענבל שגיא גרנסיה, מעצבת פנים מקיבוץ משמר הנגב, מספרת על הקשר שלה עם מתנדבי החברה: "הגעתי לפרויקט דרך מועדון היזמים של בני שמעון. קיבלתי שני מנטורים מתחומי הכספים והשיווק – אייל בן שבת ונורית נבון. אייל עזר לי בנושאי תמחור ויצר עבורי דוחות אקסל שמאוד עוזרים לחשב עלויות לכל מוצר, הוצאות, וכדומה. נורית עזרה לי מבחינת השיווק, קישרה ביני לבין בעלי תפקידים וגורמים רלוונטיים אחרים ועוד. המנטורים עזרו לי לחשוב על אפיקים נוספים לפיתוח העסק ולשיווק נכון".

יוסף למדן, מאמן כושר ומכין קבוצות לטריאתלון מקיבוץ מפלסים, משתתף גם הוא בתכנית: "הגעתי לכיל דרך הייעוץ העסקי של שער הנגב ומועצה אזורית בני שמעון. אני מאמן טריאתלון ויש לי קבוצה גדולה באזור עוטף עזה. מעבר לכך, בעסק שלי היום חברים ספורטאים מכל המועצות בדרום, כולל קבוצות ילדים. כחלק מהגדלת העסק, אני מעסיק היום מספר של מדריכי ספורט. כמו כל עסק עצמאי אתה בשלב מסוים מנסה להבין איפה אתה טועה ואיפה אתה יכול לשפר. אתה דואג אם אתה מספיק טוב, מספיק יעיל, או עובד נכון. קפצתי על המציאה הזאת כי לא כל יום מציעים לך אפשרות לקבל ייעוץ מאנשים ברמה עסקית גבוהה שיסייעו לעבור איתך על כל הבעיות בעסק ולמצוא פתרונות ישימים. כיום, בזכות העזרה של המנטורים שלי, אני עובד עם מפעלים שונים בדרום וזה הולך מצוין".

"לפני כשנתיים ביקשה ממני חגית רחמים, מנהלת קשרי קהילה, לנהל את הפרויקט מטעם כיל", מספר רועי פנחסי, מנהל שרשרת אספקה של כיל מוצרים תעשייתיים ובעצמו תושב בני שמעון. "הרעיון היה שמנהלים או מנטורים מחברת כיל יעזרו לבעלי עסקים קטנים שגרים במועצה לנהל ולקדם את העסק שלהם באמצעות מנטורינג. יצאנו בקול קורא לעסקים ממועצה אזורית בני שמעון להשתתף בתוכנית. ההירתמות של המנטורים ושל מנהלת כיל מוצרים תעשייתיים, ענת טל, לקידום הנושא הייתה מדהימה. במחזור הראשון פנו אלינו 10 בעלי עסקים קטנים שמתוכם בחרנו 7 עסקים, ולכל אחד מהם הצמדנו שני מנטורים מכיל. חלק מבעלי העסקים היו צריכים עזרה בבניית אסטרטגיית שיווק, אחרים היו צריכים עזרה בענייני כספים, היו גם כאלה שפשוט הרגישו צורך להתייעץ ולהתלבט בנוגע לעסק עם אדם שיש לו ניסיון. כאן בדיוק המומחים של כיל יכולים לעזור ולתרום מהניסיון שלהם – לבנות תוכנית עסקית, להבין האם התמחור של המוצרים נכון ולנתח את הסביבה העסקית שבה הם פועלים. יש גם מקרים שבהם עסקים נאלצים להבין שאין להם זכות קיום בשוק בו הם פועלים, והמומחים שלנו יכולים לייעץ גם בעניינים האלה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('c5487fbf-4ce2-40ca-b0a3-bf429ad724db','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה