רב קו OUT תשלום בסמארטפון IN

$(function(){setImageBanner('73783ecb-b4bc-4311-a763-1583aee877b9','/dyncontent/2024/3/5/1d57ccb4-038a-4833-b07f-003c7cecb190.jpg',17582,'כללית 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

הפעלת שירותי תשלום בתחבורה ציבורית רכבות, אוטובוסים ומוניות שירות) באמצעות הסמארטפון מתוכננת לקראת תחילת שנה הבאה

רב קו

בחודש הבא צפוי משרד התחבורה להכריז על שלוש זוכות באחד מהמכרזים הגדולים והחשובים שנערכו על ידו בשנים האחרונות - הפעלת שירותי תשלום באמצעות סמארטפונים בתחבורה הציבורית (רכבות, אוטובוסים ומוניות שירות).

הרשות הארצית לתחבורה ציבורית אמורה לבחור בתחילת אוקטובר שלוש זוכות. לאחר שייבחרו הזוכות יינתן להן פרק זמן של כחודשיים להשלמת פיתוח האפליקציה. לפי התוכניות האופטימיות של משרד התחבורה, השירות צפוי להיות נגיש לשימוש הנוסעים בתחילת 2020.

השינוי בעתיד לעומת היום:

עד היום, נוסע נדרש להעריך מראש את היקף וסוג הנסיעות שהוא מתכוון לבצע, ועל פי זאת לבחור באופציית התשלום לנסיעה שלהערכתו משתלמת יותר - חופשי חודשי, חופשי יומי, נסיעה בודדת, נסיעה בין-עירונית, שילוב בין נסיעה ברכבת לאוטובוס ועוד. מאז נכנסה בהדרגה לתוקף רפורמת הרב-קו, שאינה מאפשרת תשלום במזומן באוטובוס, התשלום מתבצע באמצעות טעינת כרטיס הרב-קו מראש במזומן או בכרטיס אשראי בחנויות כמו קופיקס, סופר-פארם וקיוסקים. כשנוסע עולה לאוטובוס או רכבת הוא מתקף את הנסיעה, שיורדת מהסכום הטעון בכרטיס.

כעת, התשלום על השימוש בתחבורה הציבורית יעשה רטרואקטיבית. הנוסעים יתקפו את הנסיעה בעת העלייה לאמצעי התחבורה, אך התשלום יבוצע רק בסוף החודש.

האפליקציות אמורות לחסוך עלויות לנוסעים בכך שיחשבו וישקללו את הנסיעות שביצע המשתמש ויבחרו את אפשרות התשלום הזולה יותר. כך למשל, אם נוסע ביצע נסיעות רבות במסלול בי-עירוני מסוים, האפליקציה תחייב אותו על תשלום חופשי חודשי באזור שבו נסע. אם משתמש נסע ביום בודד כמה נסיעות משולבות ברכבת ובאוטובוס תגבה האפליקציה תשלום על חופשי יומי.

אדם שאין בבעלותו סמארטפון לא יוכל ליהנות מהשימוש באפליקציות הללו. מדובר בעיקר באנשים מבוגרים מאוד, אנשים בעלי יכולות כלכליות מועטות וחלק מהאוכלוסייה החרדית, שמוגבל בשימוש בטלפונים חכמים שאינם כשרים.

 

ממשרד התחבורה נמסר:

"הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פועלת לשיפור השירות לציבור הנוסעים. שירות לקוחות באמצעות מענה טלפוני, פנייה מקוונת או באמצעים נוספים, הוא חלק משמעותי מהשירות שיש לתת לציבור, ולכן הדבר מופיע בתנאי המכרז. האפליקציות יאפשרו שימוש יעיל ונוח יותר באוטובוסים וברכבות. הנוסעים שאינם מחזיקים בטלפונים חכמים, יכולים להמשיך ולהשתמש בכרטיס הרב-קו. במקביל, פועל המשרד להרחבת אמצעי התשלום עבור נסיעות, גם באמצעות כרטיסי אשראי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('1c0af2c1-c54b-4d35-a9bf-7a714613327f','/dyncontent/2024/3/17/a7a9b135-4a9e-4155-bd24-72abff96bf88.jpg',17627,'מכללה טכנולוגית 0324 אייטם',525,78,true,39325,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('1c0af2c1-c54b-4d35-a9bf-7a714613327f','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,true,39325,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה