קליית פולי קפה: סוגי קליית קפה וההבדלים ביניהם

$(function(){setImageBanner('824fd530-d691-47ae-b385-8f3c6f0d0a61','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

אנו קולים קפה מאותן סיבות שאנו מבשלים את האוכל שלנו - כדי לשפר את טעמו וכדי להקל על האכילה והעיכול שלו. פולי קפה אשר נמצאים במצבם הטבעי, הלא קלוי או הירוק צפופים ביותר, מה שהופך אותם לבלתי אפשריים לעיכול. אבל בתהליך הקלייה הטעם שננעל בתוך הפולים מתקבל כשהוא הופך הופך תהליך כימי לתוצר פיזי. קליית פולי קפה כוללת חום, זמן וזרימת אוויר והמשתנים בכל אחד מהם קובעים אם קפה ייחשב כקלייה כהה, בהירה או בינונית.

pixabay

מה קורה בתהליך קליית פולי קפה?

 

כל כך הרבה דברים מרתקים ששזורים זה בזה קורים בקליית קפה. הצבע הופך מירוק חיוור או אפור לחום כשהכלורופיל שלו מתפרק. הצפיפות שלו הופכת לשבירה, יבשה וחלולה כאשר הלחות מתאדה. מרירות מופיעה כאשר חומצות מתפרקות ללקטונים. וטעמים מתפתחים כשהסוכרוז מתקרמל וחומצות אמינו מתמירות. כמו כן קורים בנוסף לכך עוד הרבה דברים נוספים.

 

תפקידה של קליית קפה נכונה לגרום לכך שהטעמים יהפכו לבולטים ומאוזנים ללא קליית יתר או קלייה פחותה. כשאתם שותים קפה, המטרה היא לטעום את הטרואר שלו - המקום, מזג האוויר והאדמה שמקרים לפולים את טעמים, ולא את הקלייה עצמה.

 

מהם הסוגים השונים של קליית קפה?

 

קליית הקפה היא ספקטרום עם קיצוניות מטושטשת. בדיוק כמו שאתם יכולים לבשל סטייק נדיר או עשוי היטב כמו שאתם רוצים לפי טעמכם, כך גם קפה יכול להיות בהיר או כהה כפי שאתם תעדיפו. אבל שלושת תווי ההיכר הנפוצים ביותר בקלייה הם קלייה בהירה, בינונית וכהה. אם כי רמת הקלייה של כל אחד התווים הללו היא סובייקטיבית מאוד. קלייה כהה של אדם אחד הוא קלייה בינונית של אדם אחר.

 

פולי קפה בקלייה כהה

 

מבחינה ויזואלית, קפה קלוי כהה נושא לעתים קרובות צבע של שוקולד מריר ויש לו מרקם מבריק מהשמנים הפנימיים שעלו מזמן הקלייה הממושכת. קפה כהה נושא גם מרירות בולטת יותר מאשר קלייה קלה או בינונית. זה נובע מחומצות כלורוגניות שמתפרקות ללקטונים ופנילינדנים. לקטונים חומציים תורמים למרירות נעימה דמוית קפה, ואילו פנילינדנים תורמים למרירות מהסוג הלא נעים. ככל שהקפה נקלה זמן רב יותר, כך נוכחות הפנילינדנים גבוהה יותר. זו הסיבה שקפה קלוי כהה יותר מלווה לעתים קרובות בחלב וסוכר כדי לעזור לאזן את המרירות הלא נעימה. הארומה של קפה קלוי כהה מזכירה לרוב אגוזים, שוקולד, וקפה קלוי יתר מאוד יזכיר לכם את הפחם באוכל בגריל. 

 

פולי קפה בקלייה בהירה

 

קפה בקלייה בהירה מאופיין בצבע חום בהיר ובעל מרקם מט ויבש. קפה בקלייה בהירה גם ישא סוג של מוץ ויזואלי בקפל הפול עצמו. מוץ זה אינו קיים בקפה קלוי כהה בגלל שהוא נעלם בעת קלייה ארוכה יותר. פולי קפה בקלייה בהירה הם פחות מרירים, מתוקים יותר, ולעתים קרובות דמויי תה. לעתים קרובות יש להם גם את חומציות גבוהה ביותר. זה לא בהכרח דבר רע מכיוון שחומצה נושאת טעם. הנוכחות של חומצה בקפה מתוארת לעתים קרובות כקפה בקלייה בהירה. קפה בקלייה בהירה עדיף ליהנות ממנו באספרסו מכיוון שהם לא תמיד מתאזנים היטב עם חלב וסוכר. לפעמים החומציות יכולה לגרום לחלב לקבל טעם חמוץ. הארומה של קפה בקלייה בהירה תזכיר לכם פירות הדרים, פירות יער, פרחים או תה. 

 

פולי קפה בקלייה בינונית

 

קפה קלוי בינוני נופל באמצע בין קלייה בהירה לכהה. פולי הקלויים בקלייה זו נושאים צבע חום עשיר עם מרקם ברק נמוך. לעתים קרובות עדיין יש להם את המוץ בחריץ הפול אם כי פחות מאשר בקפה בקלייה בהירה. פולים אלו מאוזנים יותר בכך שיש להם גוף תוך שהם נושאים תווים מורכבים יותר מהפולים הבהירים. הארומה של הקפה הזה דומה לשוקולד, אגוזים, כמו גם פירות הדר או תבלינים. 

 

מהי מידת קליית פולי הקפה המומלצת ביותר?

 

פולי קפה מומלצים בקלייה בינונית, זה כרגע מה שרוב האנשים אוהבים. זה נובע בעיקר מהיכולת של פולים אלו לפנות למגוון רחב של העדפות טעם. לקלייה בינונית יש לעיתים קרובות מספיק גוף כדי להחזיק באספרסו או חלב וסוכר. אבל יש גם מספיק מורכבות ובהירות למי שמחפש משהו עם יותר ניואנסים. אבל כאמור, אין תקן לאיכויות של קלייה בינונית. זה סובייקטיבי לחלוטין. אז השתמשו בחושים שלכם מלבד הטעם בעת הערכת הקפה. העריכו את הצבע, המרקם והארומה שלו. אם זה מריח טוב, יש סיכוי טוב שזה יהיה גם טעים.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('4956176e-f344-4ae4-ac91-1cc0ee201a60','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה