צמיחה בביקוש לבשר לבן המיוצר בקיבוץ להב

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('eef05e09-0a23-4d3b-b3ed-5bf2061bcd78','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,39323,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('eef05e09-0a23-4d3b-b3ed-5bf2061bcd78','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,39323,'Image','');},7]]);})

השנה האחרונה ידעה עליות ומורדות מבחינה כלכלית, כאשר עסקים רבים נפתחו ונסגרו בהתראות קצרות. מסעדות רבות הפסידו מיליוני שקלים בעקבות הסגרים וההגבלות, אך תחום מזון ששגשג והתפתח במיוחד בשנה האחרונה הוא המעדניות. הרווחים של המעדניות היו ניכרים, וכך גם של ספקי הבשר שלהם, כדוגמת "להב הבשר מהקיבוץ".

בשנת 2020 נרשמה עלייה חריגה בביקוש למזון ומשקאות במדינת ישראל. הנתונים הללו לא מגיעים כהפתעה לאחר שנה של שהייה בבתים, אם כי הביקוש עלה רק בצריכה הקמעונאית, ואילו במסעדות ובבתי מלון הביקוש פחת בצורה דרסטית. חלק מבעלי מסעדות, שנאלצו לסגור את עסקיהם בעקבות הגבלות הממשלה, החליטו להפוך את המסעדות למעדניות, וכך להישאר עם הראש מעל המים.

פתחו מעדניות במקום מסעדות | תמונה: CANVA

אם פעם מעדניות היו רק מוכרות גבינה ונקניק, הרי שהיום הציבור דורש מגוון רחב וגדול יותר. בקיבוץ להב, מפעל "להב הבשר מהקיבוץ"  עובד בתפוקה גבוהה מאוד בתקופה הזו. בשנות ה-90, לאחר העלייה מברית המועצות, הביקוש לבשר הלבן התעצם, ועכשיו נראה כי הביקוש גדל פי כמה. את המוצרים של "להב הבשר מהקיבוץ" ניתן למצוא כמעט בכל רשת שיווק לא כשרה, ובהחלט במעדניות להן משווק המפעל את המוצרים ישירות.

"קיבוץ להב - מהיחידים בארץ המייצר בשר חזירים"

בקיבוץ להב, השוכן בצפון הנגב, נמצא אחד ממפעלי בשר החזיר היחידים בארץ. במפעל עובדים שני פסי ייצור ושיווק נפרדים - האחד על שם המפעל "להב הבשר מהקיבוץ", והשני מיוצר תחת הסכם רויאלטי עם חברת "דימוב" הרוסית.

אמנם השוק בישראל לא נחשב גדול למדי, אך ויקטור, בעל מעדנייה באזור הדרום, מספר: "לא קונים בשר חזיר באותה כמות כמו בשר בקר, אבל יש כמה לקוחות שמגיעים באופן קבוע ומבקשים לקנות. בתקופת הקורונה הייתה עלייה בביקוש, כנראה כי נשארו הרבה בבית עם הילדים, אז אכלו יותר. עכשיו בעונה הזו, אנשים יוצאים לטייל ולראות את הפרחים של דרום אדום, אז מגיעים גם לקוחות לא קבועים ומחפשים את המטעמים מבשר חזיר. יש אצלנו כל מיני נקניקים של קיבוץ להב - גם יבשים וגם חצי יבשים. לפעמים אנחנו מרכיבים אפילו מארזים מיוחדים בכמות מוגבלת, ומתאימים נקניקים עם פירות, גבינות ויין. הכי חשוב, ואני אומר את זה למטיילים כל הזמן, זה לשמור על סביבה נקייה".

"לפעמים מרכיבים מארזי נקניקים" | תמונה: CANVA

היום שאחרי

אז מה יקרה כשנשוב כולנו לשגרה המיוחלת אחרי הקורונה? קשה לדעת. ייתכן שתימשך המגמה של בישול ביתי יותר מאשר אכילת מזון בחוץ, אך ייתכן ונחזור להרגלי האכילה הישנים שלנו. בכל מקרה, בשר הפרימיום של קיבוץ להב עונה על שתי הקטגוריות, בין אם תרצו לבשל תבשיל נקניקיות פיקוליני בייקון לילדים או לחטוף כריך נקניק שינקה מהיר.

נטלי, תזונאית מוסמכת המתגוררת בבאר שבע, אומרת: "אנשים רבים טועים לחשוב שבשר חזיר הוא לא בריא. אכן, החלקים השמנים יותר שלו לא מומלצים לצריכה יומיומית, אבל באופן כללי, בשר לבן הוא מקור מצוין לחלבון, ויטמינים ומינרלים. במיוחד עבור אנשים שמפתחים את הגוף ומתאמנים, בשר לבן יכול לעזור בפיתוח השרירים. בנוסף, העובדה שהשומן ברובו עוטף את הבשר, ולא משולב בתוכו כמו בבקר, מקלה על ההפרדה והופכת אותו לדל שומן".

"מקור מצוין לחלבון, ויטמינים ומינרלים" | תמונה: CANVA

בקיבוץ להב מאמינים כי הביקוש דווקא ימשיך לגדול. "אנשים מתחילים להבין את הערכים התזונתיים בבשר הלבן. כל עוד תמשיך מגמת הבריאות ושמירה על תזונה נאותה, אנו מאמינים כי אנשים רבים שלא מקפידים על כשרות יעדיפו להחליף את מנת העוף שלהם במנת בשר מופחתת שומן, מנת בשר לבן ללא שומן ועור, למשל".

תחליף מקומי לחוויה תיירותית

בין ההשפעות של הסגרים הרבים, הייתה גם השפעה משמעותית של סגירה השמיים וביטול החופשות. משפחות רבות נאלצו למצוא אטרקציות אחרות בין הסגרים שיוכלו להחליף את הטיולים והנסיעות. זוהר ושגב, זוג מאחד המושבים בדרום, מספרים גם הם על האכזבה שבדבר, וכיצד התמודדו איתה: "הילדים היו מאוד מאוכזבים שלא נוכל לטוס לחופשה השנה. גם למלון בארץ לא הספקנו להזמין מקומות, וניסינו לחשוב על פתרונות יצירתיים עבור הילדים. בוקר אחד לקחנו חופש מהעבודה ונסענו להביא מצרכים לארוחת בוקר מושקעת, כדי לדמות את השפע של בתי המלון. הנקניקים מבשר החזיר של קיבוץ להב סיפקו לנו את הפתרון המושלם לחופשה היוקרתית המדומה. הוספנו קצת פנקייקים וחביתות בצד, מיץ תפוזים, והילדים היו מאושרים".

הרעיון של זוהר ושגב היה מוצלח במיוחד, ואנשים נוספים שתרו אחר החוויה המעט יותר יוקרתית, מפנקת ונחשבת, פנו למחוזות דרומיים והזמינו מקיבוץ להב בשר חזיר, במגוון הצורות בהן הוא מגיע.

כולנו כבר מצפים ליום שבו ייפתחו השמיים ונוכל לחזור לתייר ולטייל ללא חשש, אך עד שיגיע יום זה, הנה ההוכחה שגם באופן עצמאי ניתן להשיג חוויה טעימה, ייחודית ומספקת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('f35efee7-1517-4939-8f98-facab8abb8ea','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה