"עתיד התעשייה בנגב יתבסס על חדשנות וטכנולוגיות ירוקות"

$(function(){setImageBanner('654e82e7-28d6-4c0c-935e-30f3298f8b04','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

כנס נאות חובב לתעשייה, סביבה ונגב התקיים בתחילת החודש בהשתתפות חברי כנסת, ראשי רשויות ובכירי התעשייה בישראל. הכנס דן בשאלות המרכזיות הנוגעות לפיתוח תעשייה ירוקה מתקדמת בנגב, פיתוח כלכלי באזור ויצירת מקומות תעסוקה איכותיים לתושבי האזור. השרה להגנת הסביבה: "צריך להשקיע ולפתח את הממשק בין תעשייה לסביבה בישראל ולפעול להקמת מרכזי חדשנות סביבתית בנגב"

כנס נאות חובב לתעשייה, סביבה ונגב התקיים בתחילת החודש בנוכחות חברי כנסת, שרים, ראשי ערים ובכירים בתעשייה בו עסקו בפיתוח תעשייתי וכלכלי בנגב, שינויים בעקבות משבר הקורונה והחזון לעתיד התעשיה בנגב.  

קרדיט נאות חובב

בין הפאנלים בכנס התקיים פאנל מיוחד לקראת הבחירות בו השתתפו נציגי המפלגות הגדולות בישראל שהתייחסו לחיזוק הכלכלי בנגב. מאיר כהן, יו"ר סיעת יש עתיד אמר כי "78% מהמשרות הנחשקות בישראל נמצאות במרכז הארץ ולכן צריך לפעול למתן מענקים לעידוד יזמים שיבואו אל הנגב ולסייע להם במימון העובדים, בקניית הטכנולוגיות והתשתיות. חייב לשות את סדר העדיפות הלאומית. אלון דוידי, ראש עיריית שדרות ומועמד מפלגת ימינה הוסיף ואמר: "צריך לדאוג שהמענקים המופנים ליזמים וחברות הייטק יהיו ותנים בהעסקת עובדים מהנגב. לא הגיוני שמפעל למשל כמו אמדוקס בשדרות בו מועסקים למעלה מ 400 עובדים, אין הלימה בין המועסקים במפעל לבין התושבים באזור".

ניר ברקת, ח"כ מטעם מפלגת הליכוד ציין כי "כדי לצאת מהמשבר הנוכחי בתעשייה בעקבות הקורונה יש להשקיע במנועי צמיחה. על הממשלה להשקיע כבר עכשיו במנועי צמיחה כמו טכנולוגיות מדבר הייחודיות בנגב ולפעול להתרת חסמים שיסייעו ביציאה מהמשבר". עוד השתתפו בפאנל: זאב אלקיו, השר לשעבר וסגן יו"ר תקווה חדשה.

"במקום לטפל בקרקעות בנגב המדינה מטמינה בהן אשפה ובעצם מכלה את המשאב הכי חשוב שלה. על הממשלה לקבל החלטה מיידית להקמת מתקנים לטיפול באשפה ולהפסיק את הטמנה בקרקע. כבר היום בנאות חובב ישנם אתרים וקרקעות שניתן להקצות לכך", אמר גדי אלפסי, ראש המועצה התעשייתית סביבתית נאות חובב.

 קרדיט נאות חובב

בכנס השתתפו ראשי ערים ורשויות מהנגב שהתייחסו לצורך שבהפיכת הנגב למעצמת קלינטק. ניסן בן חמו, ראש עיריית ערד ויו"ר מועצת הנגב ציין כי:  "אחד הנכסים של ערד כמו של הנגב זה השטח. החזון העירוני שמנחה אותנו הוא להיות עיר עצמאית וחזקה שלא צריכה תמיכה. אחת הדרכים שלנו לעשות זאת היא על ידי ייצור חשמל באופן עצמאי. הרשויות בנגב צריכות להיות היזמיות בתחום האנרגיה הירוקה ועל המדינה לעודד זאת ולהתיר חסמים. רק כך יהיו כאן ערים חזקות". שי חג'ג', ראש המועצה האזורית מרחבים ויו"ר מרכז השלטון האזורי: "על הממשלה שתקום להמשיך את פיתוח הנגב ולממש את הפוטנציאל האמיתי של מדינת ישראל".

איילת נחמיאס ורבין, סגנית נשיא התאחדות התעשיינים וחברת הכנסת לשעבר התייחסה לצורך בהעתקת המודל של מועצה תעשייתית מקומית לאזורים נוספים בארץ: "אלו מועצות מוכוונות תעשייה אשר מייצרות תשתיות המותאמות לתעשייה. אם יימצאו עוד עתודות כדי לייצר עוד מועצות כאלה, המדינה תצא נשכרת. צריך להבין שמפעלים זה לא רק ארנונה, יש כאן משאב אנושי חשוב, סוגיות סביבתיות, תשתיות, פינוי פסולת תעשייתית ועוד סוגיות. מדובר ביכולות מקצועיות אחרות ממה שיש ברשות מקומית רגילה".

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל אמרה בכנס: "העתיד של המדינה נמצא בתעשיות ירוקות וקלינטק וצריך להשקיע ולפתח את הממשק בין תעשייה לסביבה בישראל ולפעול להקמת מרכזי חדשנות סביבתית בנגב. זו שערורייה ש 80% מהפסולת מוטמנת ומזהמת את הקרקעות ואת המים בישראל. אנו פועלים ליישום תכנית אסטרטגית בה בתוך עשור נגיע ל 20% הטמנה בלבד".

עוד השתתפו בכנס: שי-לי שפיגלמן, מנכ"ל משרד המדע והטכנולוגיה, אודי אדירי, מנכ"ל משרד האנרגיה, אסא (אסי) לוינגר, מנכ"ל חברת אנרג'יקס אנרגיות מתחדשות, דורון עזרא, מנכ"ל רמת נגב אנרגיה מקבוצת אדלטק, ארז גיסין, שותף מנהל בקרן הליוס ועוד. לסיום נהנו המשתתפים מהרצאתו של העיתונאי והפרשן הפוליטי, נדב אייל, אשר דיבר על שינויים בתעשייה העולמית לאור משבר הקורונה, וגלובליזציה בעולם התעשייה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('b95183b5-5636-4c35-a0ba-2a3b3f2b8668','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה