עיצוב ללא חטא: לקראת יום הכיפורים נפטרים מחטאי העיצוב שהתגנבו לביתנו

$(function(){setImageBanner('aae5e036-bb90-4d0d-a86c-ea7e732220de','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

זה קורה גם לטובים ביותר: אימוץ טרנדים, חומרים ופריטים שנראים טוב בחנות או במגזין אבל אצלנו בבית הם פשוט לא עובדים. לקראת יום הכיפורים מומחי העיצוב של דיזיין פלוס, מתחם העיצוב הגדול בדרום, מספרים מהם כמה מחטאי העיצוב שאנו מתפתים לאמץ – מאחר והם קלים יותר ליישום, או כי הם נראים טוב על הנייר, אבל בפועל כדאי מאוד לוותר עליהם, או לכל הפחות: ליישמם בזהירות מתבקשת

"רק שמור אותי מאהבי, כי משונאי אשמר בעצמי" שרה מרגלית צנעני בשירה המוכר. כשזה מגיע לעיצוב הבית ישנם 'אויבים' בסיסיים שכולם יודעים להישמר מפניהם – לכלוך, הזנחה, קרעים וכדומה. אך יש גם לא מעט טרנדים, פריטים וחומרים שמתחפשים לאוהבים – ויש להישמר מהם לא פחות. עם פתיחתה של שנה חדשה, ולקראת יום הכיפורים וכפרת העוונות שהוא מביא עימו – מומחי העיצוב של מרכז דיזיין פלוס בבאר שבע מפרטים על כמה מחטאי העיצוב שכדאי שנניח בצד לפני הכניסה לשנה החדשה.

נדבקתם לספה? כנראה שהיא לא מהריפוד הנכון

אחת ממגמות העיצוב הבולטות בישראל היא סלון העור, או לכל הפחות – דמוי עור, שמזכיר לישראלים, ככל הנראה, את בית אמא ואבא במדינות אירופה הקרירות. יחד עם זאת, ישראל היא מדינה חמה, בה אנו לובשים חודשים ארוכים מכנסיים קצרים, וחולצות קצרות שרוולים – וכשעור (הגוף) פוגש את עור (הספה), איך לומר? נעים זה לא. בבחירת ריפוד לסלון העדיפו בדים נושמים. כיום קיימים בשוק לא מעט בדים דוחי כתמים – שבנוסף על היותם נוחים לישיבה ולהתכרבלות, גם אינם סופחים נוזלים ומציעים את נוחות הניקוי של ספות העור ודמוי העור, גם בחוויית ישיבה פחות דביקה. 

Italsofa דיזיין פלוס | צילום: יחצ

כל קירות הבית שווים

חטא נוסף שנכנס לבתים רבים בישראל הוא קיר הנושא, הידוע בכינויו הלועזי "Feature wall". גם אם על השם לא שמעתם, את הקיר המדובר בוודאי ראיתם – קיר בודד בחדר שקיבל טיפול בצבע בולט, בטפט, או בחיפוי קיר ייחודי. האלמנט הדקורטיבי הזה הפך לנפוץ כל כך מאחר והוא מאפשר ללכת עם ולהרגיש בלי – להתפרע בצבע, טקסטורה ואלמנטים מיוחדים, גם מבלי להתחייב לחדר שלם באדום בוהק או בחיפוי פסיפס צבעוני. אז איך דבר טוב כל כך יכול להפוך להיות חטא? עיצוב טוב תפקידו להפתיע, לאתגר ולשבור גבולות, וקיר הנושא הפך לצפוי כל כך, שקשה עד בלתי אפשרי להפתיע בתוכו. המלצתנו היא למתן מעט את אלמנט הקיר – וללכת על אלמנט שתוכלו להתחייב אליו בארבעת הקירות של החדר השלם. 

אלוני דיזיין פלוס | צילום: יחצ חול

הווילון תואם לשטיח? זה כנראה עיצוב רע

עיצוב הוא דבר מבלבל. והרי אמא לימדה אותנו שנעלים חומות לא נועלים עם תיק שחור, ושספות וכורסאות הסלון חובה שיהיו מאותו הבד. אז איך הפכו הסטים לילדים הדחויים של עולם העיצוב? על אף אהבתן של סבתות ואימהות לסטים – באופנה ובעיצוב הבית, שנחשבו בעבר לסמל ליוקרה, הסט הפך ברבות השנים לבחירה ברורה מאליה ולכן, גם לאלמנט עיצובי שמרני, משעמם וצפוי במידת מה. כיום, כשרבים מאיתנו קונים סחורה מאותן החנויות, הטעם האישי שלנו בא לידי ביטוי בייחוד בשילוב ובהתאמה בין פריטים שונים, שנרכשו ממותגים שונים, בנקודות זמן שונות. קנייה של כלל האלמנטים לחדר מאותו מותג או ספק – מייצגים בחירה קלה מידי. וכמו כל דבר בחיים, גם בעיצוב – בחירות קלות, בדרך כלל נראות פחות טוב בעיין. 

מאפשר לשלב מגוון פריטים מעולמות תוכן שונים. מתוך קולקציית אלוני בדיזיין פלוס באר שבע - צילום יחצ

פסאודו- אקלקטי

אוקי אז כבר הפנמנו שסטים זה אאוט. ואנחנו הכי אין – אנחנו אקלקטיים. קנינו ספה בריפוד תלאים, וכוסות שלא תואמות זאת לזאת, ואפילו שטיח בהדפס שנראה כאילו הוא ישן. איך זה בכל זאת יכול להיות חטא? עיצוב אקלקטי טוב הוא כזה שנבנה לאורך זמן, ומשלב מוצרים ממקורות שונים בתכלית שעובדים טוב יחד. ברגע שרוב האלמנטים האקלקטיים שבחרנו נקנו מרשתות גדולות, בטווחי זמן דומים – זהו לא עיצוב אקלקטי אלא פסאודו אקלקטי: עיצוב שמנסה להראות כמו משהו שהוא לא. לקבלת מראה אקלקטי איכותי שלבו מוצרים שהגיעו ממדינות שונות – פרטים דקורטיביים מאפריקה או ברזיל לצד שטיח פרסי, ואהיל בעיצוב מודרני. פרטי אמנות בסגנונות מגוונים, פריטים שקיבלתם בירושה יחד עם כאלו שקניתם זה עתה.

עיצוב טוב איננו שווה אלף מילים

בכניסה לבית מדבקת קיר עם הכיתוב "רגעים של משפחה", מעל ארונות המטבח שילוט דקורטיבי "Citchen" ובכניסה לחדר הילדים "LOVE" באותיות גדולות. נראה שאותיות ומילים דקורטיביות השתלטו על עיצוב הבית. יחד עם זאת, עיצוב טוב הוא כזה שפועל פחות כספר הדרכה ויותר מעניק תחושה. נסו להניח את המילים הגדולות בצד, ולהשקיע ביצירת הרגשה באופן שאיננו מילולי: עצבו סלון שמשדר חמימות, משפחתיות וקבלה בעזרת צבעים, חומרים, טקסטורות וסידור נכון של החלל. עצבו חדר ילדים עוטף, מגן ומזמין משחק וסקרנות על ידי חומרים רכים, צבעוניות משחקית, צעצועים תואמי גיל והצגתם בצורה מפתה לחקירה ולמשחק. זכרו כי עיצוב טוב מתחיל במקום בו מילים נגמרות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('9c22f1e7-42bc-45a4-97e2-b0d51d5c7fde','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה