עו"ד אורלי ספיר סחייק - דיני אינטרנט, קניין רוחני, סימני מסחר

$(function(){setImageBanner('fbd46b69-a89c-40ce-a4a1-b3a527c8ffa7','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

בשונה מנכסים פיזיים, אותם קל לנו לתפוס בחוש ולהגדיר את מאפייניהם ובעליהם, כאשר מדובר בנכסים רוחניים, הסוגיות המשפטיות של הגדרת הנכס הרוחני ושאלת הבעלות עליו, הופכות להיות מעניינות ומאתגרות יותר ולפיכך, חשוב שיהיה לצידכם עו"ד מומחה בתחום – עו"ד אורלי ספיר סחייק

pixabay

מהו קניין רוחני?

קניין רוחני הוא מושג המתייחס לנכסים חסרי קיום פיזי, הכוללים למעשה מאגר בלתי נדלה של פיתוחים, רעיונות, מודלים, יצירות ועוד. בעוד שההגנה המשפטית על נכסים פיזיים הינה ברורה ומוגדרת, הרי שבמקרים של קניין רוחני, המשימה להגן על זכויות היצירה ולמנוע הפרת זכויות יוצרים, הופכת להיות מאתגרת יותר.

למעשה, המושג קניין רוחני כולל תחתיו מספר נושאים שונים השייכים לתחום: זכויות יוצרים, רישום פטנטים, עוולות מסחר, דיני אינטרנט ועוד. בין החוקים הבולטים המגנים על זכויות היוצרים של אותם נכסים בלתי מוחשיים, נמצאים – חוק זכויות יוצרים, פקודת סימני מסחר, פקודת הפטנטים וחוק עוולות מסחריות.

עורך דין לקניין רוחני

מיד עם פיתוח היצירה, הפטנט או כל קניין רוחני אחר, חשוב לתעד ולהוכיח כי אתם בעלי זכות היוצרים על אותו קניין רוחני, הן כדי למנוע הפרת זכויות יוצרים והן כדי שתוכלו ליהנות מפירות ותמלוגים בגין אותו קניין רוחני. כדי להבטיח זאת בצורה מיטבית ואף לטפל במקרים בהם הופרו זכויות הקניין הרוחני שלכם, הרי שחשוב ומומלץ יהיה לפנות לשירותיו של עורך דין קניין רוחני, הבקיא בחוקים, תקנות ומקרי עבר, באופן שיוכל לספק לכם מעטפת שירותים והגנה מלאה על זכויותיכם.

סימני מסחר

כחלק מנושא הקניין הרוחני, עורך הדין צריך לגלות הבנה ובקיאות בתחומים נוספים השייכים לדיני הקניין, כאשר אחד העיקריים מביניהם הוא נושא סימני מסחר, המאגדים תחתיו את הסימנים המסחריים השונים המייחדים את המוצר של בעל הסימן ומעניקים לו מונופול על השימוש בהם.

רישום סימן מסחרי, היכול להיות אותיות, ספרות, צירופים של השניים, מילים או אותות אחרים, צריך להתבצע אצל רשם סימני מסחר, אשר יבדוק את תקינותו ויפרסם אותו לתקופה מסוימת בכדי לבדוק האם קיימת התנגדות מצד צד ג'. גם כאן, ניתן יהיה להיעזר בשירותיו של עו"ד סימני מסחר, הן בתהליך הרישום והן להגנה על הזכויות, במקרה של הפרה.

אילו מקרים יכולים להיחשב כהפרת זכויות יוצרים?

כל פעולה שנעשתה ביצירה ללא הסכמתו המפורשת של בעליה, תיחשב כהפרת זכויות יוצרים. בין המקרים הנפוצים של הפרת זכויות יוצרים, המצריכים את מעורבותו של עורך דין זכויות יוצרים נמצאים – השמעת יצירות מוסיקאליות באירועים, הפצת יצירות, שידור משחקי ספורט במקומות הומי אדם ועוד.

עו"ד אורלי ספיר סחייק – הגנה מלאה על זכויות הקניין הרוחני

עם וותק של למעלה מ – 20 שנים בתחום, עו"ד אורלי ספיר סחייק מעניקה מגוון שירותים משפטיים הנוגעים בתחום דיני הקניין הרוחני לפרטיו, החל משלב ההגנה ורישום הקניין הרוחני באופן מסודר ועד ניהול תביעת קניין רוחני במקרה של הפרת זכויות יוצרים.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה