בעלי חברות מהדרום: "עולם התעסוקה ההפכפך מחייב חשיבה חדשנית ומקורית"

$(function(){setImageBanner('c3a44492-74f3-4f70-9e64-1f6ca3417dc0','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

עשרות החברות המובילות בדרום בכנס המעסיקים לתעשייה והייטק: על רקע השינוי בשוק העבודה ותופעת "ההתפטרות השקטה", התכנסו נציגים מעשרות חברות מובילות בדרום לכנס בו שיתפו אלו את אלו בשיטות חדשניות לגיוס עובדים בעולמות התעשייה, ההיי-טק והרפואה. את הכנס הובילו מרכז לאודר ומרחב דרום בהתאחדות התעשיינים

מימין: קרן כהן, אורי כרמל ותמר גיל מנחם, דנה שדה אופיר ואמיר הדס. קרדיט. סנאפ - המרכז החברתי לצילום"אנחנו חיים במציאות של עולם תעסוקה דינמי והפכפך, המחייב מתן מענה חדשני ומקורי לאתגר של גיוס העובדים למפעלים ולחברות", אמר בתחילת הכנס אורי כרמל מנכ"ל עמותת "ארץ עיר". "לכן הבאנו לכאן היום את בכירי העוסקים בגיוס משאבי אנוש במפעלים המובילים בדרום, כדי שתשמעו מהם כיצד הם עושים את זה ותתחברו לחלק מהרעיונות המקוריים שתשמעו פה." 

שותפו לכנס של אורי כרמל, יו"ר מרחב דרום בהתאחדות התעשיינים, אמיר הדס, אמר בדבריו כי אכן סוגיית גיוס העובדים הפכה להיות קשה יותר ויותר בשנים האחרונות. "במסגרתצ החיפושים שלנו אחרי פתרונות יצירתיים אנחנו מחזקים את הקשר שלנו לאקדמיה, שבה נמצאים ולומדים עובדי המחר שלנו. אני בטוח שאת תוצאות חיזוק הקשר הזה נראה בעתיד הקרוב." 

אל מרכז לאודר לקידום תעסוקה בנגב, מיסודם של רונלד לאודר ו-JNF ארה״ב, הגיעו הבוקר (שלישי) נציגים מחברות תעשייה, גופים ציבוריים, ארגוני ביטחון ומעשרות חברות מובילות. מרכז לאודר פועל לאורך כל השנה בשיתוף עם מרחב דרום בהתאחדות התעשיינים, ארגונים, חברות ומוסדות אקדמיה מובילים בנגב, על מנת לקדם תעסוקה איכותית לאקדמאים באזור.  

התעשייה הישראלית עוברת בשנים האחרונות מהפכה טכנולוגית וזקוקה ליותר ויותר כוח אדם מיומן המוכשר להתמודד עם רובוטים מתקדמים ועוד. בחודש אוגוסט היו חסרים בתעשייה בישראל כ-15 אלף מהנדסים, רובם בנגב ובגליל. מול אתגרים אלו שיתוף הפעולה בין מאות מעסיקים מובילים בנגב, כפי שקרה בכנס זה, הוא הכרחי. 

המוזמנים לכנס שמעו שלוש הרצאות TED  קצרות בנות 7 דקות על שיטות חדשניות לגיוס עובדים ממומחי הגיוס בכמה ארגונים משמעותיים באזור – סודהסטרים, החממה הטכנולוגית tech7 ועדי נגב. אחר כך, עלה להרצות בפני הבכירים האנתרופולוג היישומי תמיר ליאון ודן בסוגיית העסקה מיטבית בעולם העבודה החדש. בלטו בנוכחותן חברות התעשייה הדרומיות ומרחב דרום בהתאחדות התעשיינים, שמובילים כל העת תהליכי מיתוג וגיוס חדשניים על מנת להתמודד עם  המחסור בעובדים בתעשייה בישראל.  

מרכז לאודר מפעיל את פורום מנהלי משאבי אנוש בנגב, המאפשר לבכירים בחברות ובארגונים למידת עמיתים ושיתופי פעולה. כנס זה הוא אירוע השיא לפעילות השנתית של הפורום. JNF ארה״ב פועלת לקידום איכות החיים בנגב ובגליל ולמשיכת מאות אלפי ישראלים להישאר או לעבור לחיות בהם. היא בחרה לפעול לפיתוח התעסוקה באמצעות מרכזי לאודר לקידום תעסוקה, מתוך הבנה שהצעד הראשון לבחירת מקום מגורים הוא מציאת תעסוקה איכותית. מרכזי לאודר מגשימים את חזון יצירת אקוסיסטם תוסס ופורח בתחום התעסוקה בנגב ובגליל.  

דנה אופיר, מנהלת מרחב דרום בהתאחדות התעשיינים, מסרה: ״אנו בהתאחדות התעשיינים מאמינים כי שיתוף פעולה בין חברות ומפעלים שונים הוא המפתח להצלחה, בין אם בפריצת חסמים טכנולוגים ובין אם באימוץ שיטות חדשניות לגיוס עובדים. התעשייה היא עמוד התווך של הכלכלה הדרומית ומספקת ביטחון תעסוקתי לצד עצמאות יצרנית. שמחנו להוביל  את הכנס הזה שעיקרו שילוב כוחות בין חברות וארגונים שונים לקידום התעסוקה בדרום״.  

קרן כהן, מנהלת מרכז לאודר מטעם JNF ארה״ב, מסרה: ״הנגב יודע להציע לצעירים אקדמיים תעסוקה איכותית באותם מקצועות שלמדו.  בחודש אוגוסט היו חסרים בתעשייה בישראל כ-15 אלף מהנדסים, רובם בנגב ובגליל. כמו כן חברות תעשייה והייטק שמתמקמות בנגב זקוקות להון אנושי איכותי ומנוסה. אנו במרכז לאודר מכירים את המעסיקים בנגב ומאות רבות של בוגרים אקדמיים ויודעים לייצר חיבורים שמניבים תעסוקה איכותית והשתקעות של צעירים בנגב״. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה