"עובדי הביטוח הלאומי עושים את המקסימום עבור הציבור מתוך שליחות"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('b79a2485-ebf7-48d0-a0f6-5a9dac5bacc6','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,39323,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('b79a2485-ebf7-48d0-a0f6-5a9dac5bacc6','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,39323,'Image','');},7]]);})

כשמאות אלפי אזרחים במדינת ישראל הפכו למובטלים או יצאו לחל"ת, עובדי הביטוח הלאומי עבדו שעות נוספות כדי שכולם יקבלו את הכספים המגיעים להם. שוחחנו ב'באר שבע נט' עם מנהל מחלקת אבטלה בביטוח הלאומי במחוז נגב שסיפר: "במשך שלושה חודשים קיבלנו מעל ל-88,000 פניות"

"במשך שלושת החודשים הראשונים עם תחילת הקורונה קיבלנו 88,000 תביעות לאבטלה. לצורך השוואה בימי שגרה כמות התביעות שאנחנו מקבלים עומדת על 1,300 בחודש", כך סיפר ל'באר שבע נט', דוד בן חמו, מנהל מחלקת האבטלה ומחלקת המילואים במחוז הנגב של הביטוח הלאומי.

בעקבות המשבר מאות אלפי אזרחים בישראל פנו לביטוח הלאומי כשהפכו למובטלים או יצאו לחופשה ללא תשלום ממקום עבודתם. כתוצאה מהמצב עובדי הביטוח הלאומי עבדו יומם וליל על מנת להעניק טיפול מתאים לכולם ולסייע לכל אחד לקבל את מה שמגיע לו. בשל כך, מדוד על התקופה המאתגרת והעבודה המאומצת, האתגרים בתפקיד והמוטיבציה של העובדים להמשיך ולעזור לכולם מתוך תחושת השליחות.

"קיבלנו את משבר הקורונה בהפתעה גמורה, בתחילת תקופת הקורונה זו הייתה משימה כמעט בלתי אפשרית להתמודד עם כמות הפניות ההולכת וגדלה. לכן כדי להתמודד עם המשבר בצורה מיטבית גייסנו כ-60 עובדים ממחלקות אחרות בסניף שיסייעו לנו במחלקת האבטלה", מסביר דוד שמנהל ב-14 שנים האחרונות את מחלקת האבטלה והמילואים בביטוח הלאומי במחוז הנגב, "הכשרתי אותם תוך מספר ימים והם הצטרפו לצוות וטיפלו בתביעות האבטלה בימים אלה".

קרדיט ביטוח לאומי

דוד מספר שלקראת חודש יולי הם סיימו לטפל בכל עשרות אלפי התביעות שנכנסו מאז הגל הראשון, "ביולי הרגשנו גל חדש, היו כ-3,600 תביעות ובאוגוסט עד כה כ-2,200 תביעות, זה עדיין פי 2 מהשגרה", מוסיף דוד, "כל עובד צריך לדעת שעל מנת לקבל את הזכאות לדמי אבטלה או חל"ת הוא מחויב לעדכן אותנו על כל אחד מהמעסיקים שלו והתנאים המשתנים, על תאריך היציאה והחזרה מחל"ת. לא תמיד כולם מספקים את כל המידע ואז אנחנו צריכים לדרוש פרטים כדי להבין את הסטטוס בו נמצא האדם. הדרך הכי טובה לעדכון הסטטוס היא באזור האישי באתר הביטוח הלאומי".

ספר לנו איך נראה יום עבודה שלכם בביטוח לאומי בימי הקורונה

"עובדי המחלקה משכימי קום, מתחילים לעבוד כבר בשש וחצי בבוקר. בתחילת היום אנחנו עונים לפניות מורכבות של  הציבור שמגיעות אל המרכזים הטלפוניים בשעות אחר הצהריים ביום הקודם. במהלך היום מתרכזות עוד פניות בהן אנחנו מטפלים במקביל ובהמשך מקבלים גם תביעות חדשות. בתחילת אוגוסט גייסנו ארבעה עובדים חדשים למחלקה וכיום יש לנו עשרה עובדים בבאר שבע ועוד עובדת אחת באילת. אנחנו גם נעזרים במחלקת מרכז השירות שמקבלים מענה טלפוני לפניות הציבור. אני ממליץ להשתמש במוקד הטלפוני או באתר כדי להפנות אלינו שאלות ואנחנו נחזור עם כל התשובות והמידע הנדרש".

מה הקשיים והאתגרים איתם אתם מתמודדים בביטוח לאומי?

"הקושי הגדול היה להתמודד עם מסה כל כך גדולה של פניות ותביעות דמי אבטלה. ההתמודדות הקשה היא פחות עם מורכבת של תביעות חדשות אלא עם אנשים שיצאו לחל"ת, כי זה לא הסטטוס הסטנדרטי שמזכה בדמי אבטלה, כי לרוב מדובר בפיטורים או התפטרות וסיום יחסי עובד מעביד, אך חל"ת זה סטטוס חריג לתקופה מוגבלת, למשל כמו עובדי חינוך בימי הקיץ. אך מרגע שאנשים יצאו לחל"ת ב-15 במרץ יש כאלה שלא היה להם צפי לטווח הזכאות לדמי אבטלה, אף אחד לא יודע מתי עובדים מסוימים במשק יחזרו לעבודה ויש גם עובדים שחזרו לעבוד אבל יצאו שוב לחל"ת. זה דורש עבודה מאומצת ומורכבת יותר. בנוסף, מעל ל-60 אחוזים מהמובטלים עובדים ביותר ממקום עבודה אחד כך שהחישובים הללו מורכבים ומצריך תשומת לב רבה. זו ההזדמנות לציין את כל עובדי המחלקה והביטוח הלאומי, אלה עובדים מסורים שנמצאים כבר מעל לארבעה חודשים במערכה הזו. מדובר באנשים שמקדישים את מלוא זמנם ויומם לטיפול וסיוע למובטלים. אנחנו מרגישים שליחות בעבודה שלנו ורוצים לסייע כדי שכולם יקבלו את זכאותם למיצוי הזכויות. בעת הקשה הזו אנו עושים את המקסימום על מנת שהציבור יקבל את מה שמגיע לו".

מה היית רוצה להגיד לקוראים ולתושבי באר שבע?

"צוות העובדים במחלקת אבטלה בביטוח לאומי עושה כמיטב יכולתו למצות זכויות. ככל שהציבור  יעביר לנו את הנתונים בצורה מסודרת נוכל לעשות את עבודתנו בצורה הטובה ביותר. חשוב לנו שהזכאים לדמי אבטלה יצרפו אסמכתא ממקום עבודתם לבקשת התביעה ויעבירו אותה באמצעות האזור האישי שיש לכל אחד באתר הביטוח הלאומי. זו הדרך המהירה ביותר לטיפול בתביעה. בכל שאלה שיש לכם אתם מוזמנים לפנות אלינו באזור האישי שלכם באתר בכתב, ניתן להתקשר למוקד הטלפוני ובמקרים דחופים להגיע בקבלת הקהל לסניף. נמשיך לעמוד לשירותכם".

דוד בן חמו, ביטוח לאומי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('0a426cc9-03e3-4618-8347-27b106919ecf','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה