עבודה בגובה ללא הסמכה – סיכון חיים במודע

$(function(){setImageBanner('99fc682f-78b4-4357-8af5-aeaf4a4f3d2a','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

מכללת  במבי

בטיחות בעבודה בגובה – מטרה

 

נפילות מגובה, ובמיוחד בענף הבנייה הן הגורם העיקרי להרוגים ואחד הגורמים המובילים לפציעות. עובדים בעלי הסמכת עבודה בגובה הופכים את אתרי הבנייה לבטוחים יותר. הגן על העובדים שלך ועל החברה שלך באמצעות קורס הניתן ע"י מדריך עבודה בגובה מוסמך. קורס זה ייתן לאנשיך את הידע הנדרש על מפגעים הגורמים לנפילות ויספק להם שיטות עבודה בטוחות שייושמו בעת עבודה בגבהים.

התלמידים ילמדו לזהות סכנות נפילה אפשריות ונקיטת צעדי מנע הדרושים להפחתת או ביטול הסיכונים הנלווים לנפילות. הם גם ילמדו כיצד להשתמש במגוון ציוד בטיחות בעבודה בגובה. ההדרכה תלמד אותם כיצד לבחור ציוד מתאים לתפקיד, כיצד לבדוק אותו ולהתאים אותו כראוי. הקורס מורכב משני חלקים: חלק עיוני וחלק מעשי.

 

מי צריך לעבור הדרכה לעבודה בגובה?

כל מי שעובד בגובה מעל 2 מטר חייב על פי החוק לעבור קורס עבודה בגובה. האחריות לביצוע הקורס מוטלת הן על העובד והן על כל דרגי ההנהלה בחברה בהתאם לתקנות הבטיחות לעבודה בגובה. חשוב לציין שמי שעובד בגובה ללא אישור עבודה בגובה אינו מבוטח במקרה תאונה. כמו כן, עבודה בגובה ללא הכשרה חושפת את המעסיק לקנסות גבוהים מאד.

 

כמה זמן נמשך קורס עבודה בגובה ?

משך הקורס מושפע מכמות הנושאים שעליכם לעבור ועליהם אתם עובדים בגובה (סולמות, גגות, קונסטרוקציות, במות הרמה, סלי הרמה, חלל מוקף, פיגומים, ועוד)
לכל נושא יש טווח זמן הרשום בתקנה אותו צריך ללמוד ולתרגל באופן מעשי. הממוצע נע בין יום ליומיים מלאים 8:00-16:00.

קורס ריענון עבודה בגובה

יש לעבור אחת לשנתיים קורס ריענון עבודה בגובה כתנאי להמשך החזקת האישור לעבודה בגובה. קורס הריענון נמשך כחצי ממשך הקורס הרגיל, בתנאי שכל המשתתפים הם כבר בעלי תעודה.


 
האם מתקיים מבחן בסוף הקורס ?

בסוף החלק העיוני של הקורס מתקיים מבחן המקיף את הנושאים העיוניים.

 

היכן מתבצעת ההדרכה ?

מיקום ההדרכה נקבע ע"י הלקוח. קורסים ורענונים לעבודה בגובה יכולים להתבצע במפעל, בבית הלקוח או במרכז לבטיחות ונהיגה במבי באזה"ת כנות.
הקורסים והרענונים יכולים להתבצע במפעל במידה ויש במפעל כיתה מסודרת לחלק העיוני וכן מתקנים וציוד מתאים לתרגול ובחינה בחלק המעשי.

 

 

מה ילמדו המשתתפים בקורס עבודה בגובה

 

כל עובד או חברה השולחת עובדים לקורס עבודה בגובה, צריכה להחליט על אלו נושאים תתבצע ההדרכה. קיימים שמונה נושאים. מותר על פי חוק עבודה בגובה להעביר ארבעה נושאים ביום.
טרם הזמנת הדרכת עבודה בגובה יש להחליט אילו נושאים הם הרלוונטיים ביותר. נוכל לשלוח אליכם דף אפיון המסביר על כל נושא על מנת להקל על הבחירה. 

 

לימודים בחלק העיוני:

  • צפייה במצגת מפורטת עם תמונות וסרטונים.
  • צפייה בסרטים המציגים תאונות עבודה בגובה שקרו בעבר וניתוחם לעומק.
  • סיכונים מרכזיים בעבודה בגובה: איתור וזיהוי, הערכת הסיכון.
  • מעקות וגידורים לפי התקנות.
  • נפילת חפצים מגובה רב.
  • דינאמיקה של נפילה, מרווח נפילה בטוח.
  • תקנות ודרישות עבודה בגובה.
  • אחריות אישית וניהולית מבחינת הציוד לעבודה בגובה.
  • נהלי חירום.
  • שפע של מידע חשוב, עצות ותקנות כיצד להגן על עצמך ועל העובדים האחרים סביבך.

לימודים בחלק המעשי:

  • מהו הציוד הנדרש לעבודה בגובה, כיצד יש לבחור אותו ולהתאים אותו למידות הגוף של העובד.
  • כיצד לעבוד עם ציוד הבטיחות הנדרש על גגות, סולמות, במות הרמה, פיגומים, קונסטרוקציות, מיכליות, חלל מוקף ועל סלי הרמה - בהתאם לנושאים הנדרשים על ידי העובדים בקורס.
  • זיהוי סכנות לנפילה אפשרית מגובה וצמצומן.
  • שימוש נכון בסולמות ניידים ובפלטפורמות עבודה מוגבהות.

 

אלו נושאים לא נכללים בהדרכה ?

אנו מבצעים הדרכות בכל הנושאים הנ"ל למעט: טיפוס על תרנים, עבודות גלישה, גיזום עצים והתקנות במות ותאורה -  בנושאים אלו אנו עובדים עם עמיתים מקצועיים ביותר בתחומים אלה. פנו אלינו ונפנה אתכם בשמחה !

 

מה מקבלים המשתתפים בסיום קורס עבודה בגובה

 

בסיום מקבל התלמיד אישור עבודה בגובה רשמי המהווה רישיון לעבודה בגובה.

צור קשר עכשיו

 

צור קשר כדי ללמוד כמה מהר ובאיזה מחיר אנו יכולים לספק קורסים לעבודה בגובה עבור החברה שלך. השתמש בטופס יצירת הקשר באתר שלנו. כל המידע שיימסר יישמר בביטחון קפדני ולעולם לא ישותף.

 

אודות מכללת במבי

 

המכללה מכשירה תלמידים במגוון נושאי בטיחות: היתר לעבודה בגובה, ריענוני בטיחות. כמו כן, מועברות הרצאות בטיחות וגיהות בעבודה, ניהול סיכונים במקום העבודה, קורסים לנאמני בטיחות, בטיחות באש, עזרה ראשונה, ועוד. המכללה ממוקמת באיזור התעשיה כנות. ניתן לקיים את הקורס באתר הלקוח.

בקרו אותנו באתרנו:  קורס נאמני בטיחות

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('2ca3302d-ed80-4f65-96bb-11731fe631b3','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה