סטודנטים מבן גוריון בדקו: כך חוסכים עם קופונים

$(function(){setImageBanner('29fea14f-c219-4a2c-a789-ad52f2e217be','/dyncontent/2025/10/21/f9963a8e-dc60-4bf5-aeef-427c125cafe1.jpg',20148,'נטו ספיר 0925 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

בדיקה עצמאית של קבוצת סטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון מגלה: ההנחות שמסתתרות באתרי קופונים ייעודיים שוות יותר ממה שחשבתם.

צילום: Ivan Samkov

כשעמית כהן, סטודנט שנה ג' לכלכלה באוניברסיטת בן גוריון, החל לעקוב אחרי ההוצאות החודשיות שלו, הוא גילה נתון מפתיע: יותר מ-2,000 ש"ח בחודש מוקדשים להוצאות שאינן שכר דירה או שכר לימוד - אלא על מזון, טכנולוגיה, מוצרי טיפוח, ספרים ואפילו משלוחים. "אמרתי לעצמי - אם אני מוציא סכומים כאלה, אולי הגיע הזמן לבדוק איך אפשר לצמצם אותם בצורה חכמה", הוא מספר.

יחד עם שני חברים נוספים מהאוניברסיטה, הוא יצא לבדוק האם קופונים והטבות לסטודנטים - כאלה שמופיעים באתרים ייעודיים כמו קופונים בין סטודנטים , או שנשלחים בניוזלטרים - באמת מצליחים לחסוך כסף, או שמדובר במבצעים רגילים שמוצגים כהנחה מיוחדת.

בדיקה לאורך חודשיים - 47 רכישות מתועדות

במהלך חודשי יוני ויולי, עמית והצוות תיעדו כל קנייה שביצעו - מהזמנות טייק אווי דרך וולט ועד רכישת כרטיסים להופעה באמפי עומר. בכל רכישה ניסו לאתר קופון רלוונטי מראש, והשוו בין המחיר המלא למחיר לאחר ההנחה.

התוצאה: חיסכון כולל של 711 ש"ח ב-47 עסקאות שונות.

הקטגוריות שבהן הקופונים היו יעילים במיוחד

שלושת התחומים שבהם נמצא חיסכון מצטבר היו:

משלוחים: ברוב ההזמנות דרך וולט או משלוחה, נמצאו קופונים שמקנים בין 15 ל-30 ש"ח הנחה, לרוב במסגרת קוד אישי שנשלח לסטודנטים או הופץ בניוזלטרים תקופתיים. הקופונים הופעלו בהצלחה בכ-70% מההזמנות שנבדקו.

קוסמטיקה ופארם: קופונים שנשלחו בדוא"ל לאחר הרשמה לניוזלטר של סופר-פארם אפשרו הנחות של 20% על מוצרי טיפוח, בעיקר במותגים קבועים. הסטודנטים השתמשו בקופונים אלו בקניות חוזרות של שמפו, דאודורנטים ותוספי תזונה - חיסכון מוערך: כ-60 ש"ח בחודש.

ציוד טכנולוגי: באתרים כמו KSP ואייבורי, נמצאו מספר קופונים שכוונו לסטודנטים - חלקם פורסמו בתקופות רלוונטיות כמו תחילת סמסטר, עם הנחות של 10% על אביזרי מחשב. חלק מהקופונים דרשו הרשמה מוקדמת, אך סופקו ללא תשלום.

הממצאים: מתי הקופונים באמת משתלמים?

אחד הממצאים הבולטים בבדיקה היה ההבדל בין אתרי קופונים כלליים לבין אתרים ייעודיים לסטודנטים.

לדברי שירה, חברת הצוות וסטודנטית למדעי המחשב:

"ניסינו לחפש קופונים באתרים מוכרים שמרכזים מבצעים מכל הסוגים, אבל רוב ההנחות שם לא היו רלוונטיות לצרכים שלנו כסטודנטים - או שפשוט לא עבדו. לעומת זאת, כשהגענו לאתר שמוקדש רק לקופונים לסטודנטים, פתאום מצאנו מבצעים אמיתיים ואקטואליים, שלא ראינו בשום מקום אחר".

לדבריה, ההנחות לא תמיד היו הגבוהות ביותר, "אבל הן היו אמיתיות - קודים שעובדים בפועל ולא סתם גימיקים". בין האתרים שהוזכרו שוב ושוב על ידי הסטודנטים הופיע גם אתר ההטבות לסטודנטים , שבו מתפרסמים קודי קופון שלא זמינים באתרים כלליים.

לא כל קופון שווה את הזמן

במהלך הבדיקה התגלו גם אכזבות. חלק מהקופונים שפורסמו בפורומים או ברשתות החברתיות לא היו תקפים, או דרשו הצטרפות בתשלום למועדון לקוחות. "יש קופונים שאתה בסוף משלם עליהם בזמן או במידע אישי", אומר עמית. "צריך לדעת לברור מה באמת משתלם ומה סתם שיווק מתוחכם".

מתי שווה להשקיע זמן בחיפוש?

הבדיקה העלתה שבמרבית המקרים החיפוש אחר קופון ארך פחות מדקה - לרוב חיפוש קצר בגוגל או כניסה לאתר ייעודי.

לעומת זאת, קופונים שדרשו הורדת אפליקציות, מילוי סקרים או הרשמה מורכבת - פשוט לא היו שווים את ההשקעה.

סיכום: חיסכון מצטבר לאורך זמן

הבדיקה של שלושת הסטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון לא מצאה פתרון קסם, אבל היא כן הראתה שקופונים - כשהם רלוונטיים, תקפים ואמינים - מצליחים לייצר חיסכון מצטבר משמעותי לאורך זמן.

מעבר לכסף, הם מאפשרים תחושת שליטה בתקופה שבה כמעט הכול מתייקר. "זה לא קסם, וזה לא במקום לעבוד", מסכם עמית. "אבל זה בהחלט כלי צרכני חשוב, במיוחד כשאתה סטודנט".

צילום: Ivan Samkov

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('9b175807-de9e-455d-9df7-12ba6c510292','/dyncontent/2025/11/30/ed6644f2-80bc-4005-9044-7e78f9badcd7.jpg',20500,'אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה