ניכור הורי – כל מה שצריך לדעת

$(function(){setImageBanner('0ccd06d9-218f-4882-b88c-193155176040','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

במהלך הגירושין לא אחת חווים הצדדים תופעה של ניכור הורי, כלומר מצב שבו הילד מתנכר לאחד מהוריו, ובדרך כלל מדובר בהורה שאצלו הוא אינו גר והוא אינו המשמורן שלו. פעמים רבות הניכור ההורי מתרחש בעקבות הסתה של אחד ההורים ובני משפחתו כלפי ההורה האחר. הראשון שתיאר את התופעה הזו היה פסיכיאטר הילדים האמריקני פרופסור ריצ'רד גרדנר. כמו כן, תופעת הניכור מוגדרת כאשר אין סיבה נראית לעין שבעקבותיה הילד מתנכר להורהו, והיא לא מתרחשת על רקע עזיבת ההורה.

freepik

במה מתבטא הניכור ההורי?

ניכור הורי מתבטא אצל כל אחד מהילדים באופן שונה. ילדים שפיתחו כלפי אחד מהוריהם את סינדרום הניכור ההורי יסרבו לדבר עם ההורה ואף יסרבו להסביר מדוע הם עושים זאת. התנהגות זו גורמת להרבה כאב להורה הנפגע. כמו כן, בשלבים הראשונים של הניכור יכול הילד להפגין עוינות, האשמות וכעס כלפי ההורה, וישנם מקרים קיצוניים של הפגנת אלימות פיזית או פחד מפני ההורה. מעבר לכך, ניתן לחלק את הניכור ההורי לדרגות קושי. ניכור הורי ברמה קלה מתבטא בהזדהות עם ההורה השני שקיבל את המשמורת על הילד. ניכור הורי ברמה בינונית יכול להתבטא בהפגנת חוסר כבוד של הילד כלפי ההורה. ולבסוף, ניכור הורי חמור עלול להתבטא בפחד מפני ההורה, הפגנת עוינות וסירוב מוחלט ליצור איתו קשר.

מיהו עורך דין ניכור הורי?

ראינו כי ניכור הורי הוא מצב בלתי נעים ומכאיב להורה המנוכר והנפגע. אין די בהליך הגירושין המורכב גם ככה, אלא שההורה נאלץ להתמודד עם הילד המתנכר אליו. במקרה זה עורך דין ניכור הורי הוא איש המקצוע שחשב לפנות אליו. פעמים לא מעטות יהיה זכאי ההורה המנוכר להגיש תביעת נזיקין כנגד ההורה שתרם לניכור ההורי. מעבר לכך, קיימת חשיבות גדולה לפגישה עם עורך הדין על מנת לבחון את המצב ולבדוק אילו צעדים כדאי לנקוט. לדוגמה, אם מדובר בניכור הורי בדרגה קלה, בית המשפט יכול להחליט על זמני שהות מוגדרים להורים או הרחבת המפגש עם ההורה שעובר ניכור. כמו כן, לעתים ניתן לחייב את שני ההורים לפנות למטפל מקצועי על מנת שילווה אותם וינחה אותם כיצד לפעול ולשפר את היחסים ביניהם לטובתו של הילד. מצד שני, כאשר מדובר בניכור הורי חמור, יכול בית המשפט לשנות את המשמורת על הילדים, כך שיהיה לשניהם זמן מסוים לשהות עם הילדים, מבלי שההורה המסית יהיה מעורב יותר מההורה הנפגע.

איך בוחרים עורך דין ניכור הורי?

ניכור הורי הוא מצב רגיש מעין כמותו, ולכן יש צורך לבחור עורך דין ניכור הורי מנוסה ומקצועי המתייחס ברגישות לבעיה. מסיבה זו קיימים כמה דברים שיש לשים לב אליהם כאשר בוחרים עורך דין ניכור הורי. דבר ראשון, חשוב שיהיה זה עורך דין מקצועי ומכובד המכיר את העבודה מקרוב. כדאי לברר אם יש לו משרד עו"ד וגישור מסודר שבו תוכלו להיפגש. כך שאם עורך הדין מציע לכם להיפגש בבית קפה ולא במשרד, הדבר צריך לעורר חשד. דבר שני, כדאי לפנות לעורך דין מנוסה שמכיר את העבודה היטב, מכיר את כל הסעיפים בחוק ועובד על תיקים במשך שנים ארוכות. אחרי הכול, מצב כמו ניכור הורי הוא מצב מורכב הדורש התייחסות מיוחדת וידע מקצועי. שלישית, בחנו את ההמלצות על עורך הדין. האם הלקוחות מרוצים ממנו? האם הוא סגר תיקים בהצלחה? ולבסוף, אין כמו פגישה ראשונית עם עורך דין ניכור הורי. בפגישה זו תוכלו לתאם ציפיות, לשאול לגבי השכר ולבחון באופן כללי אם תוכלו לעבוד יחד לאורך זמן.

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה