משמעות חג הפסח – יוצאים מעבדות לחירות

$(function(){setImageBanner('06eb0f45-e15b-4194-88a6-c474eb352710','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

חג הפסח נחגג ברוב עם הדרת מלך – כל בני המשפחה הקרובה והרחוקה מתקבצים יחד על שולחן החג, כולם לבושים חגיגי ונקי, הילדים מתרגשים לקראת קריאת ההגדה ושאילת השאלות, המאכלים מריחים נפלא – אך מה המשמעות האמיתית של החג? מדוע אנו באמת חוגגים? ומה כל העניין סביב איסור אכילת חמץ? כל זאת ועוד חשוב לשאול את עצמנו לפני בוא החג, כדי להיות בהחלט מוכנים ומוזמנים לחוג אותו כמו שצריך!

FREEPIK

רוצים לחוג את החג בדרך שמחה, כשרה ואמיתית? הכנסו לאתר hametz.co.il ותקבלו את כל הידע החיוני לפסח כשר ושמח!

מהות חג הפסח והקשר לחמץ

מהותו של חג הפסח הינה כמובן לציין את יום צאתנו מארץ מצריים והפיכתנו לעם של בני חורין. לא מדובר על חירות הגוף בלבד אלא גם ובעיקר חירותה של הנפש היהודית. אנו חופשיים לדבוק בדרכו של ה' ולהשתחרר מכבלי החומריות הגשמית, אותה בין היתר החמץ הנפוח. תפיחותו של החמץ, שהוא למעשה אחד מ5 מיני דגן, מסמלת את הגאווה ואת החומריות השפלה של העולם הזה. אכילת המצה, שהיא מכילה רק קמח ומים בלבד, מסמלת את הענווה והצניעות שחובה על היהודי לדבוק בהם, אם ברצונות לצאת לחירות אמיתית של גוף ונפש.

קצת על איסור חמץ

חמץ הוא כאמור לחם שעבר הליך של התפחה – כלומר קמח שבא במגע עם מים ועברו יותר מ18 דקות בערך ללא הכנסה לתנור. הכלל אומר שבצק שלא סיים תהליך של אפייה תוך 18 דקות מרגע המגע עם מים מתחיל הליך של החמצה. חמץ הינו איסור חמור וכולל דינים רבים עם הלכות נוקשות. האיסור על אכילת חמץ, הנאה ממנו או החזקה שלו ברשותנו הינה אפילו בכמות של גרגיר אחד קטן – עיקרון שנחשב חריג בדרך כלל מאיסורי התורה האחרים, כמו איסור כמות של "כביצה" או "כזית" כדומה בהלכות אחרות. ללמידה של עוד פרטים חשובים על איסור חמץ והלכותיו הרבות ואף לבצע מכירת חמץ אונליין באמצעות בית חב"ד, תוכלו למצוא באתר hametz.co.il.

כיצד נפתרים מן החמץ?

כדי להיפתר מן החמץ צריך לבטל את קיומו. זהו אקט שבעיקר כולל כוונה – כלומר צריך לכוון שהאדם מבטל את החמץ שנמצא ברשותו ובאמת להאמין בזה, לאחר מכן מגיע האקט המעשי, הכולל את הריסתו הגשמית של החמץ. בדרך כלל נהוג לעשות זאת בשריפה, אך כל דרך שגורמת להפסדו הטוטאלי של החמץ – כמו למשל שפיכה עליו חומר מפגל כמו אקונומיקה יכול להיחשב כביטול. אם אתם רוצים ללמוד עוד על איסורי חמץ וכל מה שצריך לדעת על ביטולו ומכירה לגוי, תוכלו למצוא באתר hametz.co.il.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה