מפעל חדשני לייצור דלקים סינתטיים יוקם בקרוב בנאות חובב

$(function(){setImageBanner('735840c1-e243-453f-9bed-ba38ab90cfcb','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

על מפעל שהופך את הפסולת שלכם לזהב כבר שמעתם? החל מבעוד כשנתיים, דלק בר קיימא שייוצר בנאות חובב, יניע מטוסים ברחבי העולם. מועצת נאות חובב וחברת ראלקו GT נאות חובב בע"מ, מקבוצת ראלקו, הודיעו על הקמת מפעל פורץ דרך, בתעשיית ייצור דלקים סינתטיים שיוקם בשטחי המועצה בהשקעה של כמיליארד ₪. כך סוכם בישיבה מיוחדת שנערכה השבוע בהשתתפות ארז בדש, ראש מועצת נאות חובב עם בעלי ראלקו ג'י טי נאות חובב בע"מ. ראש מועצת נאות חובב, ארז בדש: "בעוד כמה שנים, כשתעלו על המטוס תדעו שהדלק שמביא אתכם לחופשה בחו"ל, מיוצר בנגב. מדובר בבשורה גדולה לנגב ולתעשייה הירוקה בישראל".

נאות חובב. קרדיט - גריפין

חדשות מעולות לכדור הארץ. מפעל ראלקו GT יוקם בקרוב בשטחי המועצה התעשייתית נאות חובב. המפעל שעבודות לבנייתו צפויות להתחיל לקראת תחילת 2024, עתיד לייצר דלקים סינתטיים ברי קיימא ובכך להיות חלוץ בענף זה בישראל ובעל הטכנולוגיה המתקדמת ביותר במזרח התיכון. המפעל העובד בכלכלה מעגלית, יופעל בתהליך הנקרא גזיפיקציה: בתהליך זה, חומר הגלם שישמש את המפעל הוא שאריות פסולת עירונית, (לאחר מיון), שיהפכו לדלק בר קיימא סינתטי לשימוש תעשיית התעופה.

המפעל צפוי להשתרע על פני שטח של כ-107 דונם ויועסקו בו על פי התחזיות כרגע כ-100 עובדים ועלותו נאמדת בכמיליארד שקלים ובכך הוא עתיד להפוך לאחד המפעלים הגדולים באזור. שרון זייד, אשר מוביל את המיזם החדשני מסביר: "מדובר במפעל חדשני המשלב טכנולוגיות מתקדמות, מהמובילות בעולם. אנו פועלים יחד עם חברות טכנולוגיה והנדסה בינלאומיות, על מנת להבטיח פתרון טכנולוגי תואם תנאי מדינת ישראל, יחד עם הבאת בשורה משמעותית למניעת ההטמנה".

המפעל עתיד לייצר דלק סינתטי בר קיימא, מהשאריות של הפסולת העירונית, לאחר שמוינו והוצאו ממנה כל החומרים הניתנים למחזור. מן השאריות האלה, אשר תגענה אל המפעל – במקום למטמנה, יפיק המפעל המתקדם מסוגו בעולם, דלק סילוני סינטטי. דלק סילוני בר קיימא זה, עתיד לשמש את התעופה המסחרית בשנים הבאות. ארז בדש, ראש מועצת נאות חובב: "הקמת המפעל שמציע פעילות תעשייתית תוך הגנה על הסביבה מתיישבת עם חזון המועצה לפיתוח תעשייה ברת קיימא תוך חיזוק הכלכלה האזורית ופיתוח מעגלי תעסוקה נוספים לרווחת תושבי הנגב. אני מברך את חברת ראלקו על הצטרפותה לנאות חובב ונמשיך ללוות אותה לכל אורך התהליך עד להקמת המפעל". בהתאם למיקומה של מועצת נאות חובב, ייהנה מפעל ראלקו ממסלול מהיר וסל הטבות ייחודי. 

הפארק האקו תעשייתי נאות חובב הוא עוגן כלכלי מרכזי בנגב ומודל ייחודי לתעשייה בת קיימא וצמיחה ירוקה בישראל ובעולם. הפארק מתפרש על פני כ – 80,000 דונם והוא מספק פרנסה לכ-12,000 משפחות בנגב. בכל שנה מפעלי התעשייה שבשטחי המועצה מייצאים סחורות בשווי מיליארדי דולרים ולמעשה מהווים עוגן כלכלי חברתי לנגב ולמדינת ישראל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה