מעצבים את הבית? הטרנדים קרירים לקיץ 2020

$(function(){setImageBanner('1b649c02-3ea8-42ea-a017-acb9944df97b','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

כאשר התחממות יתר הופכת לבעיה גלובלית והאקלים המקומי חם במיוחד, כדאי לקחת את מזג האוויר בחשבון ולייצר פתרונות עיצוב שיתרמו לקירור הבית. מפתרונות ריצוף, דרך תאורה, הצללה והלבשה


לכן, במיוחד לעונה הבאנו לכם את כל הטיפים לעיצוב הבית מאת המומחים לעיצוב של דזיין פלוס

כשחום יולי-אוגוסט קופח בחוץ, ועם עונת השיפוצים בעיצומה, כדאי לזכור שבחירות חכמות של הצללה, ריצוף ותאורה יכולות לחסוך בין 30-40% מצריכת האנרגיה של הבית. אז ביחוד לרגל העונה החמהמומחי העיצוב של דזיין פלוס, מתחם העיצוב הגדול בדרום, מציגים פתרונות עיצוביים להתמודדות עם האקלים הישראלי הלוהט.

בחזרה לתקופת האבן ריצוף אבן מסייע להוריד טמפרטורות בבית_מתוך קולקייצ אלוני בדזיין פלוס באר שבע

ריצוף: בחזרה לתקופת האבן

על אף שכיום קיימים פתרונות ריצוף ממגוון חומרים, הריצוף המתאים ביותר לבית או הדירה באזור אקלים חם הוא ריצוף האבן המסורתי, או ריצוף קרמי. לאבן ולקרמיקה יכולת לקלוט חום בצורה טובה – אלו חומרים אשר סופחים חום ושומרים על טמפרטורה נמוכה. או במילים פשוטות: אם תהלכו על ריצוף אבן או קרמיקה ביום חם תרגישו שהרצפה עדיין קרה, זאת בשל היכולת לשמר אנרגיית חום גם בחשיפה לשינוי טמפרטורה. להעמקת אפקט קירור הבית, ניתן לבחור גם בחיפויי קיר מחומרים קרירים: גרניט פורצלן, שייש, בריקים, או חיפוי קרמי יתרמו גם הם לאפקט הקירור של החדר. 

תאורה: אור ללא חום

בבחירת גופי תאורה הנטייה היא לשים דגש על העיצוב והניראות – ואכן תאורה היא אחד מהאלמנטים המשמעותיים ביותר באווירת החדר. יחד עם זאת, חשוב לזכור שגופי תאורה רבים מתחממים בשעת הפעלתם, ותורמים לעליית הטמפרטורות בחדר, דבר שיורגש ביתר שאת בימים חמים. לבחירה חכמה של גופי תאורה יש להעדיף תאורת לד שאיננה מתחממת, בייחוד לגופי התאורה הנמוכים – כאלו הקרובים לגובה הראש, למנורות הקריאה ולמנורות לילה למיניהן. דרך נוספת להשתמש בתאורה על מנת לסייע בשמירת קרירות בחלל הבית היא גופי תאורה משולבים עם מאורירי תקרה, המומלצים בייחוד בחדרי השינה וייסייעו להעביר לילות רבים ללא מזגן, דבר שיתורגם לחיסכון אדיר בחשבון החשמל.        

 אור ללא חום ופינת אוכל מעוצבת ניקולטי בדזיין פלוס באר שבע צילום גיא שרון

הצללה: וילון הוא יותר מאלמנט עיצובי

בבחירת וילונות לחדרי הבית השונים, הנטייה היא ללכת שווי אחר וילונות תחרה, או וילונות כותנה אתניים צבעוניים: בשל יופיים העיצובי. יחד עם זאת, במדינה חמה כמדינת ישראל צריך לזכור שבימים חמים הווילון הוא לא פחות מכיפת ברזל של הגנה מפני אור וחום מאסיביים החודרים לחדר, וספק אם הבדים הדקיקים יצליחו לעמוד באופן יעיל במשימה. נכון, תמיד אפשר להגיף את התריסים – אבל לא כל כך נעים להסתובב בחדר חשוך שתריסיו מוגפים במשך היום. בבחירת וילון כדאי להעדיף בדים דקיקים אך בטוויה צפופה מפוליאסטר (על מנת לחסוך גיהוץ לאחר כל שטיפה), ולהעדיף וילון כבד, בעל קפלים רבים בייחוד לחלונות גדולים – עודף הבד וצפיפות הטוויה יסייעו לרכך את האור ולסנן חום מלהכנס לבית. כמובן שחשוב להעדיף צבעים בהירים – וכאלו שאינם קולטים חום, מאחר ווילונות כהים עשויים להפוך למגנט שמש בימים חמים. 

הלבשה: הלבישו את הבית בהתאם לעונה

פרטי הלבשה או "סטיילינג" של הבית, הם פריטים שיכולים להתחלף בהתאם לעונה, ממש כמו מלתחת הלבוש שלנו. שטיחים כבדים – כדאי לגלגל ולאפסן בחודשי הקיץ דבר שמקל על נקיון הבית, ונותן לקרירות הרצפה לעלות ולקרר את חללי הבית. פרטי פרווה שהשתלטו על עיצוב הבית בשנים האחרונות – בכריות, ורדידי נוי בסלון גם הם פחות מתאימים לעונה החמה, וישיבה או הישענות ליהם עשויי להיות מיוזעת ולא נעימה. עציצים חיים לעומת זאת יוצרים אווירה נפלאה בסלון: צמחים ירוקים סופחים פחמן דו חמצני ופולטים חמצן, תורמים לניקיון האוויר בחדר, לשמירת לחות וקרירות. 

 דיזיין פלוס | צילום: יח"צ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('573303d2-2aee-4f69-9402-11e4608dcbdd','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה