מכשירים שמומלץ לנשים להשתמש בהם למניעת בעיות באזור רצפת האגן

$(function(){setImageBanner('c38c1192-58d5-4e4f-a7b5-33f107715ed7','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

רצפת האגן מצויה סמוך למפסעה, זהו אזור שאחראי הן על הסוגרים ועל מתן שתן והן על והן תפקוד מיני, חיי מין וקיום יחסים. הופעת בעיות ברצפת האגן עלולה להשפיע באופן מהותי על איכות החיים היום יומית, אך ניתן למנוע צרות מבעוד מועד. לשם כך לא חייבים בהכרח לפנות לרופא נשים או לפיסיותרפיסט. באמצעות סוגיים ייעודיים של מכשירים המותאמים פיזיולוגית לאגן, ניתן למנוע בעיות, לשפר תפקוד ולהקל על נשים בכלל ועל נשים לאחר לידה בפרט.

pixabay

מכשירים לקשיים בתפקוד המיני

נשים אשר חשות כאבים במגע מיני מתמודדות עם סבל רב. הכאבים הללו נובעים מגורמים שונים והם לרוב מופיעים סמוך לרצפת האגן (אף כי לא תמיד יש לכך קשר ישיר בהכרח עם חולשה ברצפת האגן). לעיתים הסיבות הן נפשיות אך אפשרי שמעורבים גורמים אחרים לגמרי, כגון כיווץ לא רצוני ברצפת האגן, סיבות הורמונליות, טראומות עבר. על פי ההערכות, כ-10 אחוז מהנשים מתמודדות עם קשיים מהותיים, אך ניתן להיעזר במכשירים שפותחו להשגת הקלה, שחרור והטבה משמעותית. מדובר על ערכה של מאמני נרתיק, בגדלים שונים, שנועדו לאפשר לאישה לאמן את האזור, לתרגל ולהשיג שליטה טובה. התרגול מאפשר להקל על מתח השרירים, הפחתה הדרגתית של כאב ויכולת לאפשר מגע ואינטימיות בהמשך. התרגול משפר את זרימת הדם, מרגיע חששות, מפרק מצוקה ומאפשר קיום יחסי מין תקינים ומהנים.

מדוע מכשירים לחיזוק רצפת האגן חשובים

מכשירים מסוג אחר לגמרי נועדו להתמודד עם מצב שבו שרירי רצפת האגן נחלשים ולא מתפקדים ביעילות. למעשה, לא מדובר אך רק ברקמה שרירית אלא ריכוז של כלי דם, מערכת עצבים ורקמת חיבור. באזור רצפת האגן נמצאים שלפוחית, רחם (בנשים), ערמונית (בגברים), מערכת השתן, הנרתיק, תעלת הלידה וכן פי הטבעת. רצפת האגן אמורה לתמוך בכל אותן רקמות ובאגן בכלל ולאפשר תפקוד תקין – במהלך יחסי מין, בלידה ובאופן יום יומי, בהטלת שתן ומתן צואה.

עם הזמן, כוח הכובד מביא להיחלשות של רצפת האגן. בקרב נשים, לידות עשויות להביא להיחלשות מהירה יותר. על מנת להתמודד ולמנוע בעיות כגון בריחת שתן במאמץ, קשיים בתפקוד המיני, קושי להתרוקן בשירותים ועוד, ניתן להשתמש במכשירים מסוגים שונים. המכשירים השונים לשימוש עצמי שעליהם נצביע מונעים תופעות של בריחת שתן והתרופפות, ויכולים לחסוך את הצורך בטיפולים פיזיותרפיים.

משקולות מיוחדות לרצפת האגן – בדוק מחקרית

כאשר מתחילים להשתמש במכשירים ייעודיים כטיפול מונע, די במספר דקות ליום על מנת להביא לחיזוק מאוד משמעותי. מכשיר שהיה פופולרי בעבר ונקרא ביצים סיניות פחות נבדק מבחינה מחקרית, אך ישנן נשים שטוענות שהוא עובד היטב. מכשירים שעמדו בביקורת יותר מעמיקה נקראים משקולות לחיזוק רצפת האגן. מדובר בסט של משקולות במשקלים שונים, שמאפשר תהליך חיזוק הדרגתי. מכשירים אלה עשויים לא ממתכת אלא מסיליקון שהוא עמיד מצד אחד ובעל מגע נעים מצד שני.

ניתן למצוא באינטרנט דוגמאות למחקרים רבים אשר מצאו כי המשקולות הללו משיגות תוצאות אפקטיביות לנשים לאחר לידה ולנשים הסובלות מבריחת שתן. כמובן, לא חייבים לחכות למצבי קיצון ואפשר בהחלט לתרגל את רצפת האגן ולחזק את השרירים כדי למנוע תופעת לא נעימות. תרגילים מסוימים לחיזוק והרמת רצפת האגן אפשריים לביצוע גם ללא עזרים, אולם המשקולות משיגות תוצאות יותר מהירות ומשופרות. בזמן השימוש במשקולות האגן מתהדק והשרירים עובדים בצורה נכונה, באופן המנוגד לכיוון כח המשיכה. ניתן לתרגל ללא חשש, בכל מצב בריאותי וגם אחרי לידה.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('aa403c93-997b-465b-8154-37ff9baf28d5','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה