מיתוסים נפוצים לגבי עורכי דין שאינם תמיד נכונים

$(function(){setImageBanner('1d410d91-ec44-4bd2-8c58-22fe58086af4','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

הציבור הרחב נחשף לעולם המשפט ועריכת הדין ממקורות שונים. יכולים אלה להיות סרטי קולנוע, סדרות כדוגמת "חוק וסדר", כתבות צבע בעיתונות או בתקשורת אודות עורכי דין מהצמרת המשפטית. התדמית הזאת יוצרת לא מעט מיתוסים. הפעם נכיר כמה מיתוסים נפוצים לגבי עורכי דין ונראה האם הם נכונים או שאינם תמיד נכונים.

עורך דין מצוין יכול לטפל בכל דבר

מיתוס מאוד נפוץ אך גם מאוד בעייתי אומר בערך כך: אם תפנו לעורך דין מצוין, הוא יוכל לעזור לכם בכל נושא. אם יש לכם תיק בהוצאה לפועל, אם אתם צריכים עורך דין לגירושין, אם אתם רוצים להגיש תביעת נזיקין או לתבוע בגין רשלנות רפואית – עורך דין מצוין יידע לתת מענה בכל נושא. האם זה באמת נכון? המציאות, במקרה זה, איננה מתנהלת בצורה כל כך פשוטה. למשל, בנושאי רשלנות רפואית, אתם יכולים להיכנס למשרדו של עו"ד רשלנות רפואית סאמי אבו ורדה. שם תוכלו לקבל ייעוץ משפטי בכל היבט של רשלנות רפואית.

האם במשרד זה יוכלו להציע לכם גם ייעוץ משפטי במשפט מסחרי? לא בהכרח. מה שכן חשוב לומר זה שאם תיכנסו למשרדו של עו"ד רשלנות רפואית סאמי אבו ורדה תגלו כי יש במשרד הגדול הרבה מאוד עורכי דין. זאת אומרת, שבתור משרד, ניתן להגיע לקבלת ייעוץ משפטי וייצוג בהרבה מאוד נושאים בתחומי המשפט. עם זאת, גם המשרד הגדול ביותר יודה כי אין עורך דין שיודע הכל, אפילו בתחום מסוים. לימוד והתעדכנות בלתי פוסקים הם המאפיינים החשובים של עורך דין ראוי לשמו.

רק עורך דין יקר מביא תוצאות

מיתוס רווח נוסף הקיים בקרב הציבור הרחב הולך כך: רק עורך דין יקר מביא תוצאות. כלומר אם אין לכם כסף לעורך דין מאוד יקר, עדיף שתוותרו על ייעוץ משפטי. חשוב לחדד את הדברים. למיתוס זה יש בסיס מסוים אך הוא בהחלט רחוק מאוד מהמציאות. מה שנכון הוא שעורכי דין מנוסים, בעלי שם ומוצלחים במיוחד, גובים שכר טרחה בהתאם לכישוריהם. עם זאת, לא בכל נושא משפטי צריך לגשת לעורך הדין ולשלם ביוקר. זאת ועוד, שכר הטרחה של עורך הדין אמור להיקבע בהתאם למורכבות הטיפול המשפטי ובהתאם למספר השעות שיושקעו בטיפול בתיק. כמובן, ככל שהתיק מורכב יותר, כך דרוש עורך דין מנוסה יותר.

לעורכי דין יש שפה שאי אפשר להבין

מי שיקשיב לדבריו של עורך דין שמופיע בפני שופט או ינסה לקרוא מסמך משפטי, עשוי להיקלע לבעיה. מתברר כי המיתוס שאומר כי לעורכי דין יש שפה מסובכת עשוי להיות נכון. ישנם עורכי דין שלא מסתפקים בכך שהמונחים המשפטיים מורכבים כשלעצמם, הם גם נוטים לסרבל עוד יותר. שימוש בביטויים עתיקים, שפה מנופחת ותארי כבוד מוגזמים אינם נדירים. אך חשוב להדגיש כי עורך דין מקצועי באמת יקפיד להסביר ללקוחותיו כל מה שצריך, בשפה ברורה ופשוטה. את ההתפלפלויות המשפטיות מוטב להשאיר לבית המשפט, לכתב התביעה או לכתב ההגנה.

האם חייו של עורך הדין בישראל באמת נוצצים?

אם צפיתם בסדרה משפטית שהעלתה על נס את חייהם הנוצצים של עורכי הדין, אל תתבלבלו. יש בהחלט עורכי דין מאוד "צבעוניים", כאלה בעלי אישיות גדולה מהחיים ואפילו ראוותנית. אך בדרך כלל, עורכי דין הם פשוט אנשים, כמו כולם. יש בהם ידידותיים יותר ויש פחות. יש בעלי חוש הומור ויש רציניים. מרבית עורכי הדין, גם כאשר הם לובשים חליפות משובחות, הינם בעלי משפחה וחיים אישיים, שאיפה להצלחה ותקוות לעתיד. כמוך, כמוני, כמו כולם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('54221cf5-dda6-43f4-950c-8282879cd379','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה