$(function(){setImageBanner('b34f1cab-35d2-4404-aa4c-64c40abbc199','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

בישראל יש מבנים ישנים רבים שנבנו לפני עשרות שנים. רוב המבנים הללו, כוללים מקלטים צמודי קרקע או מתחת לקרקע. בחלק מהבניינים הישנים גם מקלטים כאלה אין וכך גם ברבים מהבתים הפרטיים. כיום, במבנים החדשים הבניה כוללת גם ממ"ד- מרחב מוגן דירתי. הממ"ד מספק לבני הבית הגנה במצבים של תקיפות טילים ואיומים שונים. בבניינים ישנים, בתים פרטיים או מבני עסקים, שלא כוללים מרחב מוגן, האפשרות היא למצוא מקלט קרוב או להישכב על הקרקע ולהגן על הראש. כיום אופציה נוספת היא למקם מיגונית ניידת.

PEXELS

המיגון הנדרש

לפני שנרחיב על אפשרויות המיגון השונות על מיגונית ניידת, חשוב להבין מה המיגון הנדרש. כאשר מחפשים מרחב מוגן יש לקחת בחשבון שהוא מספק הגנה עבור שתי התופעות העיקריות בפיצוץ - הדף והרסס.

הדף הוא גל של אויר דחוס מאוד המתפשט ממקום הפיצוץ בצורה דומה לגל מים רחב. כמו גל מים, גל הדף מחפש דרכים קלות לעבור - כאשר הוא פוגש במכשול (גם אם קל מאוד), דוגמת חתיכת נייר בגל מים, הוא עשוי לעקוף בלי הפרעה. אך כאשר הדף פוגש את אותו המכשול, הוא יכול להתחזק וליצור אפקט הגברה, דומה לגלי קול בחדר סגור. תופעה זו של הדף שמתחזק ומגביר את הגל עלולה להיות קטלנית.

הרסס הוא התפרצות של רקטה או טיל, המיועד לגרום לנזקים על ידי חלקים העפים בכיוונים שונים. רקטה או טיל הם מבני חץ המורכבים ממעטפה חיצונית וחומר נפץ בתוכה. בעת הפיצוץ, המעטפת מתנפצת וחלקיה מתפוצצים במהירות רבה לכל הכיוונים. לעיתים, התפרקות המעטפת קורית באופן אקראי. ישנם מקרים בהם הרסיסים מתפוצצים בצורה קטלנית. במקרים אלו, המעטפת מיוצרת בצורה מחורצת וכבדה (כמו רימון רסס שבצה"ל). בתהליך זה, הרסיסים הנוצרים מכילים פגיעה קטלנית בגוף האדם.

אפשרויות מיגון

כפי שציינו, במבנים רבים בישראל אין מרחבים מוגנים שיכולים לספק הגנה לאזרחים בזמן מתקפות טילים או איומים אחרים. כיום, הרשויות מאשרות בניית ממ"ד או הוספת מיגונית בקלות יחסית כתוספת למבנה קיים. קיימות שתי אפשרויות לכך-

  • בניית ממ"ד באמצעות חפירה בקרקע, הנחת יסודות, יציקת בטון, גימור (שכולל צביעה, הנחת רצפה, תאורה, מזגן, חלון ודלת תקנית ועוד). הממ"ד יכול לשמש במהלך כל ימות השנה כחלק מהבית או כמשרד נוסף, ובזמן חירום - כמקלט למגינה.
  • התקנת מיגונית ניידת מוכנה, המגיעה מבית מלאכה ומוצבת על משטח מוכן, או על ידי גוף שמוצמד למבנה קיים. המיגונית הניידת מתאימה לדרישות הלקוח וכוללת רצפה, מזגן, דלת וחלון תקניים, ותאורה. המיגונית הניידת עומדת בתקני המיגון של פיקוד העורף.

מהי מיגונית ניידת?

מיגונית ניידת היא מבנה יביל שמיוצר מבטון מזוין ומספק הגנה במקרה חירום. המיגונית נבנית ביציקה אחת, בדומה לממ"ד. תפקידה של המיגונית הוא להגן על אנשים ברחבי המרחב הציבורי מפגעים כגון רסיסים ונזקים מפגעי הדף. מבנים כאלה נמצאים באזורים עם זמן התרעה קצר, כגון אזורים בקרבת גבולות כמו מרחב 'עוטף עזה'. מיגונית ניידת היא מקום זמני במרחב הציבורי שעומד לרשות אנשים שאינם יכולים להגיע למקומות מוגנים בזמן חירום.

השימוש במיגונית מיועד לאירועי חירום באזורים ציבוריים שבמרחק של עד 40 קילומטר מהגבולות הצפוניים והדרומיים, בהתאם לצורת האיום שמתקיימת באזורים הללו ולצרכי הביטחון שלהם.

היתרון המשמעותי של מיגונית ניידת הוא המחיר הנמוך יותר בהשוואה לבניית ממ"ד על ידי חפירה ובנייה רגילה. בנוסף אין הגבלה בגודל המיגונית בניגוד לממ"ד שנבנה במקום, ולכן ניתן ליצור מרחבים גדולים יותר.

למי זה מתאים?

הצורך במיגונית ניידת או בבניית ממ"ד מתאים לכל מי שאין מקלט תקני בקרבת מגוריהם או בקרבת המקום העסקי. עבור מי שרוצים מיגון איכותי אך אינם רוצים להשקיע סכומים גבוהים, המיגונית היא פתרון מתאים. זהו מבנה נייד המספק הגנה במצבי חירום למשפחה או לעסק בצורה יעילה.

המיגונית היא אפשרות טובה למשפחות המתכננות לעבור מקום מגורים, מאחר שהיא ניתנת להעברה יחסית קלה למיקום חדש. היא מספקת מיגון לאורך זמן ללא צורך בהשקעה כספית גדולה כגון בנייה של ממ"ד קבוע בבית.

המיגונית גם מהווה פתרון טוב במצבי חירום, כיוון שהיא ניתנת לקבלה מהירה ומיידית לשימוש. אין צורך בשיפוץ או התקנה מתמיד, וזמן ההזמנה והקבלה של המיגונית מהווה אפשרות להגן במהירות על המשפחה ולהשתמש בה במהלך מצבי חירום.

כמה זה עולה?

כפי שציינו עד עתה, מיגונית ניידת היא אפשרות טובה המספקת מיגון לדיירי הבית גם במחיר נוח. בדרך כלל, הוספת מיגונית ניידת או בכלל מרחב מוגן לדירה או לבניין כוללת עלויות נלוות ובעיקר, מאמץ כלכלי. כמו כן, מוזמנים להיכנס לאתר https://saferoom.co.il כדי שתוכלו לקבל מידע על המחירים.

בממוצע, המחיר להוספת ממ"ד לדירה בדרך ינוע סביב 100,000 ₪ ויותר. הוספת ממ"ד כוללת שיפוץ נרחב יחסית וחפירות ולכן מדובר בסכומים גבוהים. מהסיבה הזאת, אנשים רבים לא מסוגלים להשקיע כמות כזו של כסף בשיפוץ כזה. לכן, רבים פונים להוספת מיגונית ניידת שכוללת פחות עלויות נלוות והמחיר שלה זול יותר.

באופן ממוצע, המחיר למיגונית ניידת ינוע בין 25,000 ₪ ל-40,000 ₪, מה שהופך את האפשרות למיגון הדירה לאטרקטיבית יותר.

למרות המחיר הנמוך, חשוב מאוד לקחת בחשבון גם את איכות המיגונית ואת תקני פיקוד העורף. על המיגונית לספק הגנה אמינה בזמן סיכון ולשמש כראוי את דיירי הבית. האיכות הסופית של המיגונית היא גורם חשוב בבחירתה, לצד המחיר, על מנת להבטיח הגנה ראויה בזמן סיכון. לכן, לפני שאתם בוחרים במחיר הנמוך ביותר בררו מה זה כולל, מה עובי הקירות והאם המיגונית עומדת בתקני פיקוד העורף. כך תוכלו להגן על המשפחה שלכם ועל היקירים שלכם גם בזמנים קשים יותר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('63b3be11-f710-4345-b4e4-ee7080c6c773','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה