מזגן תחת כיפת השמיים

$(function(){setImageBanner('655d705d-c683-468c-9105-d5f5df2b43bb','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

הקיץ הגיע ואיתו גם התיירות הפנימית בישראל. לאחר שבשבועות האחרונים עלה שיח נרחב על עלות מחירי הנופשים בארץ – בעיקר באילת, יצאנו לבדוק האם ישנה אלטרנטיבה אמיתית למחירים המופקעים? מצאנו את התשובה ממש כאן לידנו.

קרדיט - בר אהרון

שוק "הקמפינג" ולינת השטח הינו אחד השווקים המתפתחים בישראל, למרות שבמודעות הישראלית הוא נשאר מאחורי מלונות היוקרה המפנקים. כעת ישנה אלטרנטיבה יחסית חדשה בארץ אשר תופסת תאוצה ומשלבת את שני העולמות – מזגן ושינה תחת כיפת השמיים. קרוב ל14,000 אנשים בישראל חיפשו באינטרנט את המילה "קרוואן" בקיץ שעבר ונראה כי זוהי האופנה החדשה שמשגעת את הישראלים ויש להם סיבה טובה לכך.

טל רבינוביץ', בן 24 מהישוב עומר, הינו שחיין וסטודנט לכלכלה וניהול באוניברסיטה הפתוחה, ולפני כמה חודשים פתח את העסק המצליח והפרטי שלו - "קרוואני טל". החברה נותנת שירות להשכרת קרוואנים והיא ממוקמת ממש פה בעומר. לדבריו יש משהו שונה ומיוחד בלינה בקרוואן – "הוא (הקרוואן) מאפשר לך לטייל בטבע, ועדיין להישאר בחוויית בית המלון, אתה יכול לקחת את הקרוואן לאן שאתה רוצה, ויש קרוב ל-80 חניונים מותאמים שפרוסים בכל הארץ מהצפון עד הדרום".

מה גרם לך בכלל להיכנס לתחום הזה?

"לפני כחצי שנה כשחזרתי מטיול בדרום אמריקה נכנסתי לבידוד למשך שבועיים בגלל הקורונה. ואז אחרי הבידוד נסעתי לחבר בתל אביב וראיתי קרוואן נוסע על כביש 6, וחשבתי לעצמי על הסיטואציה הנוכחית (בזמנו), ועל הביקוש הרב של הישראלים, למרות המצב, בכל זאת לצאת לחופשה. בגלל שאז המלונות עוד לא נפתחו לגמרי, קרוואן נראה כמו דרך טובה לצאת לחופשה, ואחרי שעשיתי סקירה מקיפה של התוכנית העסקית ואחרי שחקרתי את השוק לעומק, הזמנתי את הקרוואן הראשון שלי מחברת "לאופק" בפתח תקווה, והתחלתי לשווק אותו לקהל הרחב".

היה ביקוש ממש מהתחלה?

הייתי בהלם מהביקוש, שבוע אחר כך כבר הגיע אליי בחור כל הדרך משלומי, שהשכיר את הקרוואן למשך שבועיים לצורך טיול במדבר יהודה".

איך התחלת להפיץ את עצמך ואת הבשורה על תרבות הקרוואנים?

בהתחלה פרסמתי הודעות בקבוצות "פייסבוק" על השירות שאני והשותף שלי תומר אליעזר נותנים. אבל "הפיצוץ" הגיע כשתומר פרסם אותנו ב"טיקטוק" וקיבלנו חשיפה ענקית - הסרטונים הבולטים הגיעו ל1.4 מיליון צפיות ו800 אלף צפיות בהתאמה.

עד כדי כך החלה גדלה החשיפה, שכן היא הגיעה עד לאוזניו של אחד - עומר אדם בכבודו ובעצמו (ומשם והלאה לעוד מספר מפורסמים שהראו התעניינות וכבר סגרו לעצמם לינה בחודשי הקיץ).

איך הוא שמע עלייך?

הסוכנת שלו פנתה אליי, ואמרה לי שהמליצו לעומר על השירות, ועל הקרוואן.

והתגובות?

הוא התארח אצלי בקרוואן למשך לילה אחד, בזמן שהוא צילם את הפרסומת של בזק עם גידי גוב, ולטענתו זה הייתה חוויה מעולה, או במילים שלו "פצצה של קרוואן".

 עומר אדם גם נהנה. קרדיט - טל רבינוביץ'

למרות שהרכב נראה גדול ומרתיע, שאלנו את טל האם זה קשה לנהוג בקרוואן, אך לטענתו אין ממה לחשוש, שכן הקרוואן נוח לנהיגה ורק מצריך תרגול – "הרבה שואלים אותי את השאלה זאת, ומה שאני אומר להם – זה לא קשה, אבל צריך קצת להתאמן על זה, כי בכל זאת אתה מוצא את עצמך ברכב שאורכו הוא בין 11-12 מטר, וברוורס הקרוואן מתפקד כמו "עגלה" – כשאתה רוצה שהקרוואן ייפנה ימינה עלייך לסובב את ההגה שמאלה וההפך לצד השני. הקרוואנים שלי כולם מתאימים לרישיון רגיל (רישיון ב') ורק צריכים וו גרירה ברכב בשביל לגרור אותם (ושהרכב יוכל לגרור לפי כושר הגרירה שלהם). הקרוואן שמכיל 7 מקומות שוקל 1.5 טון, והקרוואן בעל ה-5 מקומות שוקל 1.2 טון".

אז במה בעצם מאובזר הקרוואן?

יש מזגן, טלוויזיה, אינטרנט, אקס בוקס, מקרר ומקפיא, מיקרוגל, כיריים שפועלים על גז, מכונת קפה, שירותים ומקלחת, רשת צל, מחצלת, כיסאות ושולחן מתקפל.

אנחנו שומעים המון על המחירים של המלונות בארץ כרגע, קרוב ל-10,000 שקל לסופ"ש. מה ההבדל בין מלון ללינה בקרוואן?

"המחירים מתחילים מאלף שקלים ללילה ומטה (ככל שלוקחים יותר לילות המחיר יורד בהתאם). במידה ורוצים לקחת גנראטור אז זו תוספת של 200 ₪ ללילה והוא מספיק עד-12 שעות עבודה. אז אפשר לראות שהמחיר נוח לכל כיס, ואתה יכול לקבל חווית אירוח בטבע, בלי לצאת בכלל מהמיטה ומהמזגן".

ומבחינת חניוני לילה לקרוואנים?

"יש בארץ הרבה חניונים לקרוואנים (קרוב ל80) מהצפון ועד הדרום עם חיבורי מים וחשמל. אני עשיתי רשימה של כל החניונים ואני שולח אותה ללקוחות שלי, ובנוסף לכך אני גם עוזר להם לבנות את הטיול ומיידע אותם על מקומות שקרובים לאזור שהם אמרו לי שהם רוצים לטייל. המחירים נעים בין 200 ל-400 ₪ ללילה תלוי בחניון ובגודל הקרוואן".

קרדיט - בר אהרון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('4b6d7d2f-afa8-4507-8ee2-3b7d4ba679e4','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה