מה קורה בשוק התעסוקה בדרום?

$(function(){setImageBanner('5bd20ec3-8557-41e1-9ead-3529d99d2bab','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

התקופה האחרונה הביאה עימה אתגרים וקשיים רבים, בעיקר בעולם התעסוקה. שוק התעסוקה הושפע רבות ממשבר הקורונה ובכלל הענפים במשק בוצעו שינויים, קיצוצים, היערכויות מחדש, גיבושי אסטרטגיות פעילות חלופיות ומגוון צעדים שנועדו להתאים את הארגונים והחברות למציאות החדשה.
גו'ב נינג'ה בכתבה מיוחדת על שוק התעסוקה

גוב נינגה

המשבר בעולם התעסוקה הוריד משמעותית את פעילויות גיוס העובדים בכלל הענפים, בעלי עסקים שנמנעו מגיוסי עובדים ואף הוציאו את עובדיהם לחל"ת או נאלצו לפטרם בשל חוסר הפעילות והמגבלות שהוטלו, מתחילים כעת את פעילותם מחדש. עם חידוש הפעילות נדרשים גיוסים מחדש של העובדים ובחלק מהעסקים אף רואים גיוסים נוספים למשרות שתוכננו להיפתח טרם המשבר ופתיחתן נדחתה. עם זאת, עדיין מורגשת בקרב עסקים רבים פעילות החסכון בהוצאות שמביאה להשארת העובדים שהוצאו לחל"ת בבתיהם, איחוד תפקידים בקרב העובדים שהמשיכו לעבוד ובחלק מהעסקים צמצום משכורות, כל זאת על מנת לנסות לשרוד כלכלית ולעבור את תקופת המשבר.

צוות ג'וב נינג'ה מעיד כי נראה שמגמת החזרה לשגרה בדרום הארץ שונה מבשאר האזורים, כך שבדרום תהליך החזרה לשגרה קצר ומהיר יותר. ניתן לשאר שתופעה זו נובעת מהמציאות המורכבת בדרום, בה נאלצים התושבים והעסקים להתמודד עם משברים ואתגרים לעיתים תכופות יותר, בעתות של מלחמות ומבצעים צבעיים ובזמנים של מתח ביטחוני.

דוגמא בולטת לתופעה זו, עליה מצביע צוות ג'וב נינג'ה, הינה כמות המשרות שנפתחת באזור באר שבע וסביבתה, בהשוואה לשאר חלקי הארץ. בממוצע, על כל 100 משרות חדשות שנפתחות באזור תל אביב, נפתחות כ- 150 משרות בדרום. עם זאת, חשוב להדגיש שמצב זה מייצג את ערי הדרום הגדולות אך לא את הישובים, הכפרים והמושבים באזור כדוגמת אופקים, ירוחם ועומר. בישובים אלו עדיין קיים מחסור חמור במשרות בשל המשבר הנוכחי וכמעט ולא קיים ביקוש לעובדים חדשים.

תחומי העיסוק הנדרשים באזור הדרום

הביקושים הגבוהים ביותר לעובדים באזור הדרום היו בשנים האחרונות בתחומי המכירות והמסעדנות, אך בתקופה האחרונה ובעקבות השפעת התפשטות הנגיף בארץ על תחומים אלו, נעצרו כמעט לחלוטין הגיוסים בתחומים אלו. על אף שנראה כי אט אט מתחילה לחזור הפעילות במשק, שוררת עדיין חוסר וודאות בעולמות המסעדנות והמכירות הנובעת מהמצב הכלכלי ומשינוי סדרי העדיפויות של האוכלוסייה בכל הנוגע להוצאות כספיות על מותרות ורכישות.

את מקומם של הביקושים בענפי המכירות והמסעדנות תפס הביקוש לעובדים בתחום ההייטק ונראה שתחום זה נפגע הכי פחות בתקופה האחרונה, לפחות עד עתה. כמו כן, צוות סי וי פול רואה עלייה בביקוש לעובדים בתחום הכספים בבאר שבע, בעיקר למשרות ראיית חשבון, הנהלת חשבונות וכו'. ניתן להניח כי הסיבה להמשך הביקוש בתחום זה היא שחובת הדיווח לרשויות השונות והצורך התמידי בהמשך ניהול הכספים בכל עסק הינם קבועים ואינם קשורים במצב במשק (לעיתים אף הצורך בהם גדול בעתות משבר). 

גם בתחומי התעשייה והייצור ניתן לראות עלייה בצורך בגיוס עובדים. בין המשרות הנדרשות ניתן למצוא מהנדסים, הנדסאים, עובדי CNC, הלחמות, עיבוד שבבי ועובדי ייצור כלליים. מכיוון שעובדים רבים בענף התעשייה והייצור נחשבו לעובדים חיוניים, ראינו המשך גיוסים בענף גם בשיא תקופת המשבר. עם זאת, יש לזכור כי כמו בכל ענף אחר, גם ענף זה אינו חסין בסופו של דבר מהשלכות המשבר העתידיות, באם המשק לא ישוב לשגרה בהקדם.

לסיכום, גם אם מדובר בחזרה איטית לשגרה באזור הדרום, ישנה תחושת אופטימיות לגבי התאוששות המשק באזור. כמות הגיוסים והמשרות הפתוחות גדלה בעשות אחוזים בשבועות האחרונים ונותר לנו רק לקוות ולייחל שמגמה זו תמשיך ושנראה את שוק התעסוקה בדרום חוזר לחיים. מחפשי עבודה המוכנים להתפשר במעט על תנאי ההעסקה ועל גובה המשכורת, בהתחשב במצב במשק, יוכלו למצוא עבודה תוך זמן קצר. גם אם מדובר עבור עובדים אלו בשינוי של אורח החיים בשל הפשרה על תנאי ההעסקה, יש לזכור כי אנו נמצאים בתקופה לא פשוטה בה עלינו להתאזר בסבלנות ולהסתגל למציאות שנכפתה עלינו, וכטבעה של כל תקופה – גם היא תעבור בסופו של דבר.

בהצלחה!  צוות ג'וב נינג'ה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('78bb00d0-ec89-4832-94e8-fc97642ae009','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה