מה ניתן לצפות מעורך דין המטפל בהליכי חדלות פירעון?

$(function(){setImageBanner('7ef4d25f-ee7e-411e-8411-875cd05eb64b','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

ימים לא פשוטים עוברים על המשק בעקבות מגיפת הקורונה שגרמה להדבקה המונית של אנשים פרטיים ועסקים רבים, בחובות שהסיכוי לפירעונם קלוש למדי. העננה הכלכלית האפרורית על המגזר הפרטי והעסקי מביאה רבים לנסות להיפטר מחובות באמצעות כניסה להליך פשיטת רגל שכיום נקרא הליך חדלות פירעון.

freepik

במאמר הקצרצר הזה נאיר את עיני החייבים בבואם לשכור עורך דין פשיטת רגל לשם ייצוג בהליכים.

בהתייעצות עם עורך הדין שאלת מספר שאלות והרגשת רגיעה מסוימת מהתשובות, הניסיון והמומחיות שלו מילאו תפקיד חשוב במלאכת השכנוע. לאחר סיום הייעוץ, חשת שמצאת מישהו סמכותי שיעזור לך להתמודד עם החובות ועם אימת הנושים שלא נותנים לך מנוח בימים ובלילות. אבל אתה עדיין מוצא את עצמך מרגיש לא בטוח לגבי השירותים המשפטיים שאתה אמור לקבל.

מה אתה יכול לצפות מעורך הדין שלך?

בעוד שכל עורך דין שונה ממשנהו - למשל, עורכי דין גובים שכר טרחה שונה ועובדים עם לקוחות ועל תיקים בדרכים שונות - ישנם דברים בסיסיים שתוכלו לצפות מעורך הדין ששכרתם שחובה שיהיו בכל עורך דין פשיטת רגל שתשכרו.

תקשורת -  תקשורת היא הליבה של מערכת יחסים טובה בין עורך דין ללקוח, בייחוד בתחום כזה כמו חדלות פירעון שבו קהל הלקוחות הוא חייבים במצב נפשי וכלכלי ואחד וחוץ מסיוע משפטי, זקוקים לעידוד, חום , סבלנות והקשבה מעבר לנורמל. על עורך הדין להסביר את הסוגיות המשפטיות סביב המקרה שלך כדי שתבין עם מה אתה מתמודד. אם יש לך שאלות ספציפיות למקרה, עורך הדין אמור להיות מסוגל לענות עליהן.

חשוב גם שתשאל שאלות בכל פעם שיש לך - אתה יכול להיות הטוב ביותר בקבלת החלטות הקשורות למקרה שלך רק אם יש לך את כל המידע הדרוש לך, כך שאם יש משהו לא מובן, עליך לבקש מעורך הדין שלך להבהיר. 

תגובה לכל פנייה במועד - כמובן, המקרה שלך אינו היחיד בו עורך הדין מטפל בכל רגע נתון, ולעיתים יתכן כי לא ניתן יהיה לקבל תגובה מהירה. לדוגמה, אם עורך הדין שלך עסוק בתיק בבית משפט. עם זאת, במקרים כאלה עליך לפחות לקבל אישור על כך שההודעה שלך התקבלה, ועם צפי מסוים לתשובה, אם לא מעורך הדין, אז לפחות משותפו למשרד הדין או ממישהו אחר מצוות המשרד.

שקיפות בנוגע לתהליך -על עורך הדין שלך גם ליידע אותך על התקדמות ההליך במקרה שלך, כולל כל ההתפתחויות החדשות וכל העיכובים שעלולים לקרות ולדון איתך גם באפשרויות השונות הפתוחות בפניך, כמו גם בתוצאות הפוטנציאליות הקשורות לכל אחת מהאפשרויות הללו, על מנת לצייד אותך במידע שאתה צריך.

כללי אתיקה -  לעורך הדין שלך יש מספר חובות כלפי לקוחותיו. ישנם כללי אתיקה ספציפיים החלים על עורכי דין. בעוד שכללים אתיים וחובות החלים על עורך דין לעתים משתנים, ישנן דרישות אתיות שכוחן יפה תמיד והן כוללות למשל:

שמירה על חיסיון עורך דין-לקוח: משמעות הדבר היא שכל מה שאתה מדבר עם עורך הדין שלך הוא סודי.

הימנעות מניגודי אינטרסים: עורך הדין שלך לא יכול גם לייצג מישהו שהאינטרסים שלו מנוגדים לשלך. עורך הדין שלך לא יכול לעשות שום דבר בלתי חוקי כדי להמשיך בתיק שלך.
מקצועיות עורך דין. אמנם אתה יכול לצפות שעורך הדין שלך יפעל במקצועיות, אך טעויות מתרחשות מדי פעם. עורכי דין הם, ככלות הכל, אנושיים.

עם זאת, על עורך דין מוטלת גם חובה לספק לך שירות מקצועי. לדוגמה, אם העניין המשפטי שלך מורכב ועורך הדין שלך אינו מנוסה בו, או אין לו זמן להשקיע להשגת הידע, עליו להפנות אותך לעורך דין אחר שיש לו את המומחיות הנדרשת.

מה קורה אם אתה מוצא את עצמך מובל בידי עורך דין שלא מסוגל לייצג אותך במקצועיות?

אם עורך הדין שלך מבצע שגיאה בזמן שטיפל בתיק שלך שעורך דין מנוסה ומקצועי למדי לא היה עושה, ושגיאה זו גורמת לך נזק מסוג כלשהו - למשל, אתה מפסיד כסף כתוצאה מכך - ייתכן שתרצה להגיש תביעה נגד עורך הדין שלך בגין רשלנות מקצועית. 

עלויות - שכר טרחת עורך דין הוא אולי אחד הנושאים השנויים במחלוקת הנובעים מיחסי עורך דין-לקוח. אחד הדברים שעליך לצפות מעורך הדין הוא הערכת עלות הייצוג בתיק שלך, הן מבחינת שכר טרחת עורך דין וגם על כל עלויות אחרות כגון אגרות ותשלומי שכר טרחה לנאמן..

תמיד כדאי לקבל הסכם שכר טרחה כתוב ומפורט, עליך לקרוא היטב את סעיפי ההסכם ולשאול את השאלות הנוגעות לחלקים שלא היו ברורים. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('24eccb66-c0d0-4a8e-b3a7-e3f10aaad3af','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה