מהו אוטוקלאב ומה חשוב לבדוק לפני קנייתו?

$(function(){setImageBanner('39dd7915-2518-4a75-b2d5-d007d8a29425','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

"אוטוקלאב" הוא מכשיר המעקר נוזלים, מוצקים ופסולת ביולוגית בעזרת קיטור. עיקור על ידי קיטור נחשב לשיטה יעילה ביותר מכיוון שהיא מתאימה למגוון רחב של אפליקציות, ידידותית לסביבה בכך שהיא לא גורמת לזיהום משני כתוצאה מתהליך העבודה.

pixabay

שימוש באוטוקלאב נעשה במעבדות מחקר ובתי חולים, שם הוא ממלא פונקציה חשובה ומרכזית בפעילות השוטפת של מוסדות מסוג זה. ניתן למצוא אוטוקלאבים בגדלים ומסוגים שונים, וכך לבחור את הדגם המתאים ביותר לצרכים הספציפיים של אותו מוסד הרוכש אותו.

 

מה מקור חשיבותו של מכשיר ייעודי המהווה דוד עיקור בפני עצמו ועל אילו נקודות חשוב לשים דגש בעת בחירתו?

 

עיקור וחיטוי פריטים רבים ביעילות, במהירות ובאופן שוטף ויומיומי

עיקור וחיטוי הן פעולות בסיסיות – בין אם מדובר בכלים בהם עושים שימוש בחדר הניתוח שבבית החולים או בכלים המשמשים במעבדה לטיפול בחומרים שונים – ניקיון יסודי ועיקור המבטיח כי כל החיידקים ושאר צורות החיים והלכלוך המיקרוסקופיים הקיימים על גבי כלים אלו נעלמים מהווה פעולה נדרשת, אחרת אנו עלולים לחשוף את הניסויים במעבדה לזיהומים אשר יהרסו אותם ואת המטופלים בבית החולים לזיהומים אשר יסכנו את חייהם ובריאותם.

מידע מקצועי נוסף אודות אוטוקלאבים קראו בקישור >>

אך לא מספיק פשוט לחטא ולעקר כלים אלו – יש לעשות זאת בצורה יסודית ומושלמת, וביעילות רבה (הן מבחינת הזמן שלוקח התהליך והן מבחינת כמות האנרגיה והמשאבים המוקצים לשם כך). זאת מכיוון שפעולות אלו נעשות שוב ושוב – מספר רב של פעמים מדי יום ושבוע ולאורך זמן, ותמיד נחוצות והכרחיות להמשך פעילות תקין של אותו מוסד. כלומר, קיים צורך מהותי במכשיר עיקור וחיטוי יעיל מבחינה אנרגטית, מהיר פעולה ואמין, כזה שבוודאות יפעל מדי יום ויספק לנו את האפשרות לחטא ולעקר את הכלים הנדרשים שוב ושוב.

 

נקודות שחשוב להתעכב עליהן בעת בחירת אוטוקלאב

מהתיאור שלעיל ניתן כבר להבין כמה מהתכונות החשובות ביותר של אוטוקלאבים, וגם את התכונות האלו חשוב לבדוק לעומק לפני שבוחרים דגם ספציפי לרכישה. כלומר – פרמטרים כמו מהירות פעולה (כמה זמן לוקח מחזור פעולה של אותו דגם) ותצרוכת אנרגטית.

גודל האוטוקלאב הוא אחד הפרמטרים המרכזיים והחשובים בעת הקנייה. קיימים אוטוקלאבים גדולים, בינוניים או קטנים/שולחניים, במגוון גדלים ונפחים. הקדישו זמן להבין מהו הגודל האופטימאלי עבורכם וחפשו את הדגם המתאים ביותר. זה יכול לחסוך זמן פעולה, מקום שיתפוס המכשיר ועוד.

מלבד המהירות, מידת האנרגיה (חשמל) שאותו מכשיר צורך וגודלו, חשוב לשים דגש גם על העלות. ניתן למצוא כיום מגוון רחב יחסית של דגמים וסוגים שונים של אוטוקלאב ובטווח מחירים רחב יחסית. למרות שניתן לצמצם מעט בהוצאות באמצעות סקר שוק מעמיק, חשוב להדגיש כי בעת בחירת מכשיר אוטוקלאב מחיר אינו צריך להיות השיקול הראשון או החשוב ביותר. מכשיר אשר יעבוד בצורה טובה לאורך זמן יהיה גם כלכלי יותר עבור אותו מוסד בטווח הארוך, וחשוב מכך – יאפשר פעילות שוטפת חלקה ויעילה (ולכך משמעויות תפעוליות וכלכליות גם יחד..).

 

נקודה נוספת שחשוב לשים עליה דגש בעת בחירת אוטוקלאב היא האחריות שניתנת על המכשיר והגוף המספק את האחריות. אוטוקלאבים מיוצרים מן הסתם בחו"ל, ובמידה ומתגלה בעיה במכשיר חשוב שתדעו בדיוק מיהו הגוף המייצג את היצרן בארץ מולו תוכלו לעבוד. חשוב להכיר את היבואן/ספק ולוודא כי הוא מטפל במכשיר במידה ונדרשים להפעיל את האחריות, על מנת שלא תצטרכו להתחיל להתנהל בעצמכם מול היצרן עצמו, היושב כאמור בחו"ל.

 

מחפשים ציוד למעבדות? היכנסו לדף >> ותוכלו למצוא מגוון גדול של ציוד מעבדתי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('b823c53f-6b9d-4838-a0ec-70e00a9b62b3','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה