מדריך לסטודנט – האם לקנות רכב פרטי או להשתמש בתחבורה ציבורית?

$(function(){setImageBanner('98f85a5e-ef96-4383-b0f2-c9a97eb76691','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

לא מעט סטודנטים בתחילת דרכם, יכולים למצוא את עצמם מתלבטים אם הם מתכננים להגיע למסגרת הלימודים ברכב או להשתמש לצורך המטרה בשירותי התחבורה הציבורית.
ההתלבטויות יכולות אף להיות יותר משמעותיות, במקרים בהם הסטודנט עדיין לא מחזיק ברשותו רכב ומתלבט אם לקנות רכב – במקרה כזה, עליו גם להחליט איזה רכב כדאי לו לרכוש.

pexels

האם להגיע ברכב פרטי?

יש לא מעט יתרונות בלהגיע עם רכב פרטי אל הלימודים. רכב מספק הרבה עצמאות, את היכולת לקבל החלטה מתי לצאת ומתי לחזור, את האפשרות לבחור את מסלול הנסיעה ואת העובדה שהרכב כמובן יכול לשמש את הסטודנט גם מחוץ לשעות הלימודים – כך שאם הוא לדוגמא, גם צריך להגיע לעבודה הוא יוכל לעשות זאת בקלות, בלי עיכובים או איחורים מיוצרים.


יתרון נוסף של רכב פרטי, זאת האפשרות לחפש עוד סטודנטים אשר גרים באותו אזור מגורים ולומדים באותה המסגרת ולקחת גם אותם, בתמורה להשתתפות בדלק או לתורנות עם הרכב, ובנוסף לאחר תקופת הלימודים יוכל הסטודנט לבצע טרייד אין על רכבו הישן על מנת להשתרג ברכב חדש. כמובן, שהחיסרון המשמעותי ביותר של רכב פרטי, כרוך בהוצאות הכספיות שהרכב דורש – מיותר לציין שמעבר לעלות ההתחלתית של הרכב, יש גם את הוצאות האחזקה השוטפות – ביטוחים (ביטוח חובה וביטוח צד ג' או ביטוח מקיף), דלק, תיקונים, טסט ועוד..
מעבר לכך, כדאי לקחת בחשבון גם את נושא החנייה – ברוב האוניברסיטאות והמכללות, אין באמת בעיה מהותית למצוא מקום חניה, אך כדאי לבדוק את הנושא הזה עוד לפני שמקבלים החלטה, מכיוון שמציאת חניה גם בהלוך וגם בחזרה יכולה להפוך לדבר לא נעים וגם לגרום לעיכובים בזמני ההגעה ליעדים השונים.
מבחינת בחירת הרכב המתאים, לכל אחד יכולים להיות את השיקולים שלו בנושא – אם מדובר בסטודנט שיכול להרשות לעצמו רכב חדש והוא גם חובב נוחות וטיולים הוא יוכל לבחור לדוגמא ברכב Crossover חדש ומעוצב. לעומת זאת אם מדובר בסטודנט "תפרן" באפשרותו לחפש רכב פשוט מיד 2 אשר ישמש בעיקר לצורך הגעה למסגרת הלימודים ולנסיעה באזורים הקרובים.

האם להגיע בתחבורה ציבורית?

אפשרות נוספת היא להגיע למוסד הלימודים בתחבורה ציבורית. חשוב בשלב הראשון, לבדוק את כל מסלולי ההגעה הרלוונטיים למוסד הלימודים ובחזרה: האם יש אוטובוס ישיר, האם צריך להחליף אוטובוס בדרך, האם יש אפשרות להגיע עם רכבת, מונית שירות או בדרך אחרת.
היתרון של הגעה בתחבורה ציבורית, טמון בעובדה שבצורה כזאת, נמנע הצורך מלהשקיע זמן לגבי הנושא של חיפוש חנייה.


מעבר לכך, שימוש בתחבורה ציבורית יהיה טמון לרוב בעלויות נמוכות יותר – ראשית כל, אין את הצורך להשקיע את הסכום ההתחלתי הנדרש עבור רכישת רכב ומעבר לכך, גם העלויות השוטפות יכולות להיות נמוכות יותר – כמובן, שכדאי לבדוק את הנושא הזה לפני שמקבלים החלטה ולוודא שיש אפשרות לעשות "חופשי חודשי" וכמובן, גם לבדוק את המחיר של כרטיס שכזה.


יתרון נוסף של תחבורה ציבורית זה השקט והזמן לנוח בדרך או לעבור על חומרי הלימוד.
כמובן, שיש גם לא מעט חסרונות ובין היתר, העובדה שהתחבורה הציבורית בישראל לא תמיד עומדת בזמנים ויכולים להיות גם לא מעט עיכובים – צפויים יותר או פחות.
יש לקחת גם את שעות הפעילות של הקווים ולוודא שהם אכן מותאמים ללוז שלכם.

כאמור, אם לוקחים בחשבון את כל היתרונות והחסרונות של כל אחת מהבחירות, ניתן בסופו של דבר את ההחלטה המושכלת והנבונה ביותר לגבי השאלה, אם לבחור באופציה של הרכב הפרטי או באופציה של התחבורה הציבורית.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה