לראשונה בנגב: הושק מרכז חקר הידרופוני חינוכי בעיר דימונה

$(function(){setImageBanner('3e0b7f35-4899-4f60-b69f-be4c3174098b','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

המרכז, אשר הושק בחווה למדעי הסביבה והחקלאות דימונה, בשיתוף עיריית דימונה וקבוצת חיפה, יאפשר לתלמידים ללמוד ולהתנסות בפתרונות חדשניים בתחום החקלאות וההשקיה

קרדיט - קבוצת חיפהעיריית דימונה בשיתוף קבוצת חיפה, חנכו ביום חמישי האחרון (29.12) את מרכז החקר ההידרופוני החינוכי הראשון בנגב. המרכז שנמצא בתוך החווה למדעי הסביבה והחקלאות דימונה, כולל שיטות גידול שונות באמצעות הידרופוניקה, והוא יאפשר לתלמידי החווה ליהנות משלל פעילויות חדשות בליווי צוות ההוראה.

הידרופוניקה זו שיטה לגידול צמחים על בסיס מים ודשן ללא תלות באדמה. בשיטה זו, הצמחים מקבלים תנאי גידול מושלמים וסביבה אופטימלית לגדילה. המרכז ללימודי הזנת הצמח בכלל והמרכז לחקר הידרופוני בפרט מזמנים תהליכי חקר שונים המעשירים את עולמם של התלמידים, בכל הרצף החינוכי מגן ועד י"ב. בעתיד, החווה החקלאית מתכננת לפתוח את שעריה בשעות אחר הצהריים לפעילויות מגוונות גם עבור הקהילה והתושבים בדימונה וסביבתה.

החווה חרטה על דגלה את הלמידה באמצעות חקר, למידה משמעותית וחקלאות מדייקת. כבר היום, החווה עובדת ופעילה, ותלמידים עורכים בה מחקרים, מבצעים ניסויים ומגישים עבודות בגרות בנושא. התחלת השותפות עם קבוצת חיפה נעשתה בשיתוף של ראש עיריית דימונה בני ביטון ומנהל אגף החינוך ד"ר מקס פרץ יחד עם יושב ראש הדירקטוריון של קבוצת חיפה ד"ר אריאל הלפרין ומנכ"ל הקבוצה מוטי לוין. לטובת הקמת מרכז החקר החדש, קבוצת חיפה אף העמידה לרשות החווה החקלאית אגרונום מומחה מטעמה, יוסי סופר, אשר מלווה את הפרויקט ומהווה גורם מקצועי מייעץ. בטקס המרגש נכחו בין היתר ראש עיריית דימונה בני ביטון, מנכ"ל קבוצת חיפה מוטי לוין, מנהלת החווה למדעי הסביבה והחקלאות דימונה אפרת שחר, מנהלי מוסדות חינוך, תלמידים ועוד.

ראש עיריית דימונה, בני ביטון: "אנחנו שמחים להיות כאן היום יחד עם השותפים שלנו ולהשיק פרויקט חינוכי נוסף למען תלמידי העיר דימונה. החווה החקלאית בראשותה של אפרת שחר הפכה לחממה אמיתית, תרתי משמע, ומצמיחה כאן את החוקרות והחוקרים הבאים של העיר דימונה ושל מדינת ישראל. אני מודה בהזדמנות זו לקבוצת חיפה על השותפות המלאה ועל העשייה המשותפת."

מנכ"ל קבוצת חיפה, מוטי לוין: "קבוצת חיפה היא חברה מובילה בתחום החקלאות המדייקת ואנו גאים להיות שותפים בהקמת מרכז החקר ההידרופוני בחווה החקלאית בעיר דימונה. תלמידות ותלמידים שיבקרו בחווה ובמרכז החקר יוכלו להרחיב את הידע שלהם בנושא ולא פחות חשוב מכך להתנסות בעצמם בטכניקות גידול חדשניות, בריאות יותר ומתחשבות בסביבה ובאקלים. יש לי פינה חמה בלב לנגב בכלל ולעיר דימונה בפרט, ואני שמח על עוד פרויקט משותף שהצלחנו לחלום עליו יחד ולהגשימו."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה