"לראות לקוחות חוזרים ליהנות זה הדבר הכי מרגש שקרה לי בשנה האחרונה"

$(function(){setImageBanner('d267296d-4384-4f68-baa4-85e449ed4ec7','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

שנת הקורונה הציבה בפניו לא מעט קשיים אבל עם הרבה אופטימיות ומתוך אהבה לעולם המסעדנות, אלעזר לביא לא וויתר על העסק שלו "קפה לביא" בmall7. היום, שנה אחרי שהיה סגור ורק לאחרונה נפתח מחדש, מספר אלעזר בראיון ל'באר שבע נט' על האתגרים, על ההתרגשות לחזרה לשגרה וללקוחות האהובים

"שנת קורונה נתנה לי המון זמן לבלות עם האישה והילדים, האמת שהיה לי כיף עם המון זמן משפחתי, יותר ספורט ואפילו סדרות טורקיות. בימי שגרה אני עובד משבע בבוקר ועד שתיים בלילה. יש לי ילדים בני שלוש, שש ועשר והיה לי זמן לבלות איתם – זה הדבר הכי חשוב שיכול להיות", סיפר ל'באר שבע נט' אלעזר לביא, "אבל אי אפשר להתעלם מכך שזו הייתה שנה מאתגרת מבחינה כלכלית. בסופו של דבר, כשאתה לא מכניס כסף ורק מוציא זה תמיד מאוד קשה. אבל אני מאמין שההשקעה שעשיתי בבית הקפה בתקופת הקורונה תשתלם בסופו של דבר".

אלעזר לביא הוא מנהל ובעלים "קפה לביא" במרכז הקניות mall7 בבאר שבע, בעברו שחקן כדורגל בהפועל באר שבע. גם הוא עבר שנה מאתגרת, כמו בעלי עסקים מקומיים רבים, שנאלצו לא פעם לסגור את העסק שלהם בשל הקורונה. אלעזר סגר את בית הקפה מתחילת פרוץ המגיפה וגם לא פתח למשלוחים או טייק אוואי. למרות הקשיים, אלעזר היה מלא באופטימיות בתקופה הזו ורק חיכה לחזור לפגוש ולשמח את הלקוחות האהובים.

אלעזר לביא בקפה לביא. צילום באדיבות קפה לביא

מה היה בעיניך האתגר הגדול ביותר בשנה הזו?

"אני כבר מעל עשרים שנה בעסקי המסעדנות, זה בנשמה שלי, זורם לי בעורקים. מה שאני אוהב בעיקר בתחום הזה למרות שהוא מאוד קשה, זה הפגישה עם האנשים שמגיעים לבית הקפה. האתגר הגדול היה להחזיק באופטימיות ולקוות שנחזור לשגרה מבורכת".

עד כמה הפגיעה הכלכלית היא קשה כבעל עסק עצמאי? מה עשית בזמן הזה אם לא פעלת במתכונת משלוחים וטייק אוואי?

"להיות עסק עצמאי זה קשה מאוד תמיד, לא רק בתקופת הקורונה. למסעדנים זה עוד יותר קשה, זה תחום לא פשוט שדורש השקעה גדולה לאורך כל שעות היום. במהלך תקופה הקורונה כשהייתי סגור היה לי גם הרבה זמן לטפל בבית קפה, עשיתי שיפוץ במקום אבל הכי חשוב לדעתי– היה לי זמן  לחשוב על דרכים לצאת מהקופסא, לפתח מנות חדשות בתפריט, אירועי קונספט מתוכננים ועוד הרבה הפתעות שאני הולך לעשות במהלך החודשים הקרובים ללקוחות המסעדה והמול. החלטתי לא לפתוח במהלך כל התקופה למשלוחים וטייק אווי כי אני בן אדם של אנשים. הקונספט של המקום שלי זה האווירה וה"וויב" של מוסיקה שמחה, חבר'ה צעירים, בירה על הבר – אני נהנה מלראות אנשים נהנים מהאוכל ומהאווירה לכן קונספט של משלוחים וטייק אווי היה פחות מתאים למקום".

מסעדנים ובעלי עסקים רבים מספרים על קשיים בגיוס עובדים עם החזרה לשגרה כשהרבה מהם מעדיפים להישאר בחל"ת. גם אתה חווית את זה?

"פתחנו את בית הקפה בבעיה מאוד גדולה מבחינת צוות המקום. ההודעה על הפתיחה הייתה בבום אחד גדול ולא היה לי צוות מסודר. בית הקפה שלי גדול, נמצא בחזית של מרכזmall7  יש לי מרפסת ענקית ובר בחוץ, 350 מקומות ישיבה במסעדה. בימים רגלים אני מחזיק מעל 50 עובדים. עם ההודעה על פתיחת המסעדות התקשרתי לעובדים שלי וביקשתי מהם לחזור, אבל הרוב הגדול לא הסכימו ורצו להישאר בחל"ת. רגע לפני הפתיחה גייסתי צוות חדש, שעדיין לא מנוסה ועובר בכל יום הכשרות רבות כדי שיצליח להשתלט על הכל. בשלושה שבועות האחרונים יש הרבה שמחה אבל גם משמרות לא פשוטות. יש לי מסר חשוב ללקוחות בתי הקפה והמסעדות- תהיו סבלניים, תבינו שבעלי המסעדות עושים הכל על מנת להעניק לכם את השירות הטוב ביותר, אבל יש אתגרים בתקופה הזו. אתגרים שנובעים ממחסור בכוח אדם, מצוות שלא מוכן לחזור ולכן אין ברירה אלא להכשיר עובדים חדשים, וזה לוקח זמן. אז אם ניגש אליכם מלצר שקצת מתבלבל, קבלו את זה בהבנה, כולנו פעם היינו חדשים במשהו".

 אלעזר לביא בקפה לביא. צילום באדיבות קפה לביא

בשבועות האחרונים אם כן, אחרי שנה ללא עבודה, חזר "קפה לביא" לפעילות ולשגרה כמובן בהתאם לתנאי התו הירוק ותחת כל הנחיות. גם אלעזר לא יכל לעצור את ההתרגשות והתחושות הטובות עם החזרה לעבודה: "מאז שפתחנו אני מאושר ומרוגש מאוד. לראות לקוחות חוזרים ליהנות אצלי בבית הקפה זה הדבר הכי מרגש שקרה לי בשנה האחרונה. אבל אני כל הזמן אומר, אם לא הייתי אוהב את התחום לא הייתי נשאר בו, תחום המסעדנות הוא מאוד לא פשוט. אבל הרגע הזה שאתה מקבל פידבקים חיוביים מלקוחות, אין סיפוק גדול מזה. אני כל יום מרגיש למה בחרתי בתחום הזה– זה המקום שלי בעולם".

אתה מרגיש אופטימי לקראת ההמשך? מה תאחל לעצמך ולקוראים הבאר שבעים לשנת 2021?

"אני בהחלט מרגיש אופטימי בכל בוקר שאני פותח את בית הקפה, רואה אנשים מסתובבים במרכז הקניות Mall7 , עושים סידורים ומגיעים אליי לארוחת בוקר אחרי סיבוב קניות – אז אני מרגיש שחזרנו לחיים. הפסח הזה אנחנו פתוחים וכשרים, הכנו תפריט מיוחד ומשגע עם מנות ייחודיות, כשרות ומלאות טעמים – אני מזמין את כל תושבי באר שבע והסביבה להגיע ולבלות במרכז מול 7 בחול המועד פסח – אני בטוח אהיה שם ואקבל את פניכם בכניסה למסעדה בחיוך גדול ומזמין".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('6bf3c924-e9e0-44e4-8d7a-f1fe5827f47a','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה