לפי אילו קריטריונים כדאי לבחור עורך דין?

$(function(){setImageBanner('ffa7db88-3d85-449a-964c-bb38ca1bba2b','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

בישראל פועלים כיום יותר מ-80 אלף עורכי דין. לכאורה, מצב מעולה עבור אנשים שזקוקים לייעוץ משפטי מעורך דין, בנושאים שונים. למעשה, נוצר מצב שבו קיים קושי למצוא את עורך הדין המתאים באמת. בכדי להבין מהם הקריטריונים שיעזרו לכם לבחור את העו"ד המתאים, אתם מוזמנים לקרוא את הדברים הבאים.

Pixabay

האם משנה מהו תחום העיסוק של עורך הדין

קריטריון ראשון במעלה הינו תחום העיסוק של עורך הדין. מסתבר כי לא כל עורכי הדין עוסקים באותם הנושאים, למרות שכולם בעלי הסמכה בסיסית זהה. ההתמחויות שונות ויש דגשים שונים. למשל, אם עובד שפוטר זקוק לייעוץ בנושא זכויותיו אל מול המעסיק, ראוי שיפנה למשפטן שעוסק בדיני עבודה וזכויות עובדים. אדם שנפגע בשל רשלנות רפואית במהלך אשפוז, ניתוח או טיפול פיזיותרפיה רשלני, טוב ייעשה אם יפנה אל משרד עורכי דין רשלנות רפואית. יש כמובן עוד תחומי עיסוק מגוונים של עורכי דין, למשל כאלה שעוסקים במשפט מנהלי, משפט אזרחי, ייעוץ לנפגעי תאונות דרכים וכן הלאה.

מקצוענות, מידת הצלחתו של העו"ד במקרים דומים

כפי שציינו, מספר עורכי הדין בישראל חוצה שיאים. לכן, כאשר העניין שעל הפרק הינו יחסית מורכב או מצריך התמודדות עם נסיבות לא פשוטות, חשובה מאוד מידת המקצוענות של העו"ד. למשל, במקרה של רשלנות רפואית, הטיפול המשפטי די מורכב. יש צורך לעמוד על נסיבות המקרה, לאסוף ראיות מתוך מסמכים רפואיים, לזמן עדים מומחים כגון מנהלי מחלקות בבתי חולים ולהכין כנדרש את כתב התביעה. יש להעריך מהו סכום הפיצוי שכדאי לתבוע. כלומר, חשוב לפנות אל משרד עורכי דין רשלנות רפואית, שיש לו הצלחה מוכחת במקרים דומים. משרד שבו לעו"ד הצלחה בשכנוע בית המשפט שאכן מדובר במקרה של רשלנות ושמגיע פיצוי כספי מאוד משמעותי.

האם ולמה חשובה השקיפות בתהליך העבודה מול עו"ד

כדאי לבחור עורך דין שיהיה לא רק בעל הצלחה מוכחת וכמובן ניסיון בסוג העניין שעל הפרק. כדאי לבחור איש מקצוע או לפנות למשרד שפועלים אל מול הלקוח בשקיפות מרבית. התמודדות משפטית, תביעה, עדים, חקירות בבית המשפט, שופט בעל סבר פנים רציני, הכנת כתב תביעה או הגנה, כל אלה עשויים לגרום לאי שקט נפשי רב בקרב אזרח המבקש לתבוע או שמגישים נגדו תביעה. חשוב, אם כן, להיעזר בעורך דין שאיננו רק משפטן אלא גם בן אדם. אדם שמבין שחשוב לפעול מול לקוחותיו באנושיות, שהוא גלוי ושקוף מולם בשלבי התהליך. מרבית האנשים מרגישים שכאשר הם מקבלים מידע מהעו"ד בכל שלבי הטיפול, הם יכולים להרגיש יותר רגועים. הם מבינים מה צפוי לקרות בשלב הבא, מתי עומד להתברר עניינים בבית המשפט ומה ייקרה אם השופט יחליט כך או אחרת.

וותיק וניסיון שווים המון (ועוד כמה דברים)

כאשר על הפרק עניין יחסית פשוט, עורך דין בעל פחות ניסיון יוכל לסייע, במיוחד אם הוא עובד במשרד גדול שבו הוא יכול להתייעץ עם בכיר ממנו. אולם כאשר הנושא שעל הפרק מורכב וחשוב במיוחד, הוותק והניסיון של עורך הדין שמולו אתם ניצבים שווים המון. כמובן שיש משמעות גם לשכר הטרחה ועלויות הייצוג, אולם זהו רק עוד מרכיב אחד, בתוך שורה של קריטריונים רבי משמעות. כאשר אתם נכנסים בפעם הראשון לפגישה עם עורך הדין, התרשמו האם קיימת שם אווירה נינוחה. בדקו מהו הרושם הראשוני שאתם מקבלים ושימו לב לתעודות ההסמכה ושנת הייסוד של המשרד. כאשר תנהגו כך, מובטח לכם שתקבלו ייצוג מעורך דין המתאים לצרכיכם.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('3a6a1cfc-ec3f-4e6e-ac37-20fc4b586798','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה