לוקחים משכנתא – ובונים עתיד כלכלי

$(function(){setImageBanner('a2f4581a-2a90-4994-a808-7b8feb1de01c','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

לבנות את העתיד הכלכלי שלכם זה לא משחק. אפילו שיש חוקים, וזה מנוהל כמו משחק, הרי שזה אמיתי לגמרי, והתכנון והביצוע של התוכנית שלכם ישפיעו לא מעט על חווית החיים שלכם, איכות החיים שלכם, ואפילו הבריאות שלכם בעתיד. כדי להיות בטוחים ויציבים בעתיד הקרוב והרחוק אנחנו צריכים בסיס כלכלי איתן, ואין דבר יותר יציב וחזק מאשר נכס. לרכוש נכס בישראל זה דבר מאתגר, אך משתלם, ומרבית רוכשי הדירות בישראל לוקחים לשם כך משכנתא, ואפילו אם יש להם את הכסף לרכוש דירה במזומן.

pixabay

אתם יכולים לתאר לעצמכם שאם הצורך בבסיס כלכלי איתן והעובדה שדירה היא הבסיס המקובל ביותר לשם כך, הרי שהלוואה לצורך רכישת נכס (נדל"ן) היא הלוואה מאוד מבוקשת. זה שהיא פופולארית מאוד ואף נדרשת באמת לא אומר שהיא תמיד קלה לקבלה. כדי לקבל את המשכנתא צריך לעמוד בתנאים שונים, לא תמיד פשוטים, וצריך להביא אתכם גם כסף מזומן לשולחן. המשכנתא היא החלום שממנו נובע חלום הדירה, כי למרבית הישראלים בלי המשכנתא, לא תהיה דירה, לכן חשוב לקרוא, להבין, ולהתחיל לעבוד לעבר הדירה שלכם.

מה התנאים לקבלת משכנתא?

כדי לקבל משכנתא אתם חייבים לעמוד בכמה וכמה תנאים. כדי לקבל רשימה מלאה של התנאים, אתם צריכים לבקש אותה מהבנק הספציפי ממנו תקבלו לבסוף את ההלוואה. קחו בחשבון שהם פעמים רבות שולחים רק חלק מהרשימה, ועם הזמן יהיו עוד ועוד השלמות, בהתאם למה שיעלה מהטפסים שהגשתם בשלבים הראשונים. ככה זה בירוקרטיה, טיבה להמשיך ולהסתעף עם הזמן, אבל אל תתייאשו, כי יש לזה סוף, והסוף הוא שאתם רוכשים את הדירה הראשונה שלכם.

הנה חלק מה מהשלבים והתנאים בדרך לקבלת המשכנתא שלכם -

  • אתם תצטרכו בשלב זה או אחר, ודי מוקדם בתהליך, להציג בפני הבנק נכס ספציפי שעליו אתם מבקשים את ההלוואה. נכון, אפשר לבדוק באופן כללי את ההיתכנות לקבלת משכנתא, אך בגדול כדי לדעת באמת, אתם צריכים נכס ספציפי
  • אתם צריכים ששוויו של הנכס הנ"ל יוערך לפי הערך שהצהרתם שהוא שווה, וההערכה הזו נעשית לפי שמאי שמוכר על ידי הבנק, מרשימה ספציפית, מה גם שתצטרכו לשלם לו אתם, כי את העבודה הוא עושה בסופו של דבר עבורכם. אל תתפלאו אם הערך שהשמאי מציין בדוח שלו נמוך במקצת מהערך שבו הדירה מוצעת למכירה
  • אתם חייבים להביא סכום מזומן לצורך רכישת הנכס, כאשר הסכום הזה יהיה שווה ערך לפחות 25% ממחיר הנכס כפי שהצהיר עליו השמאי והבנק הסכים עליו. לדוגמא, נכס שהוערך בשווי של מיליון שקלים יצריך מכם לפחות 250,000 שקלים במזומן (ולעיתים אף יותר)
  • אתם תצטרכו לספק הוכחה של יכולת ההחזר שלכם, או שלכם ושל בן או בת הזוג שלכם, וזאת על ידי ההליך הביורוקרטי שהבנק יעביר אתכם, טפסים, הצהרות מעביד, תלושי משכורת (לשכירים), דוחות שנתיים (לעצמאים) וכיו"ב
  • אתם תחויבו לקחת ולשלם על ביטוח חיים וביטוח משכנתא – כאן מדובר בעצם בביטוח שווה ערך לסכום המשכנתא, ביטוח שנועד להגן על הבנק בעצם, ולכסות את המשכנתא במקרה של מוות של לוקח ההלוואה (אפילו שהנכס יעבור כביכול לידי הבנק למכירה...)

תנאים בסיסיים אלו, לצד תנאים אחרים, מרכיבים את התיק שלכם שעל פיו יחליטו מומחי המשכנתאות בבנק המלווה האם אתם יכולים לקבל את המשכנתא, ובתנאים שאתם מחפשים.

למה לקחת משכנתא?

אם אתם יכולים לרכוש דירה במזומן, מבלי לקחת הלוואה, לעיתים זה משתלם. אבל האמת היא שבעלי הון, אנשים שיכולים לרכוש דירות במזומן, גם הם מעדיפים לרוב לקחת הלוואות, בטח הלוואות כמו המשכנתא שהיא הלוואה בתנאים טובים במיוחד. הסיבות שונות, אך הסיבה העיקרית היא כמובן שאנשים מעדיפים לשמור את הכסף המזומן שלהם לעצמם.

הלוואה זה בעצם לקנות כסף. אם אתם יכולים לקנות את הכסף שלכם בזול יחסית, כמו במשכנתא, ולשמור על המזומן שלכם אצלכם, זה יכול לאפשר לכם לבצע השקעות נוספות, כמו גם להתמודד עם רגעים בהם יש צורך במזומן.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה