להבטיח חורף יבש ונעים – איטום קירות חיצוניים וגגות

$(function(){setImageBanner('1f4533b1-32dc-4681-9b3c-d3ee0a4974e9','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

עונת החורף הגיעה ולמרות שישראל אינה ידוע בחורפים קשים במיוחד (לפחות בהשוואה למדינות רבות אחרות בעולם), אנחנו עדיין זוכים כאן ללא מעט ימים גשומים וסוערים. לכן, אחת ההכנות החשובות והמתבקשות ביותר שיש לעשות לקראת החורף היא לבדוק את מצב האיטום של הבית, או של בניין המגורים בו אנו מתגוררים

fotolia

על מנת להבטיח שנעביר את החורף עם בית יבש וללא נזקים משמעותיים מצטברים למבנה, מומלץ לבצע בדיקת איטום מקצועית ומקדימה, בשאיפה מספיק זמן לפני שמתחיל רצף הגשמים של שיא החורף. מהן הסכנות שבהזנחת הנושא של איטום הבית וכיצד נוכל להימנע מהן?

 

בעיות וסכנות צפויות כתוצאה מבעיות באיטום הבית

לפני שנגיע לדרכים המומלצות להתמודד עם בעיות של איטום קירות חיצוניים ואיטום גגות, כדאי להבין יותר לעומק מדוע מדובר בנושא חשוב כל כך ומהן הבעיות והסכנות שעלולות להתעורר כתוצאה מהזנחת הנושא –

חדירה של מים למבנה, בין אם דרך הגג ובין אם דרך הקירות החיצוניים, עלולה לגרום למגוון רחב של בעיות ולנזקים מצטברים לאורך זמן. אחת הבעיות השכיחות אותה רבים מכירים היא הופעה של כתמי רטיבות בקירות הפנימיים של הבית. מלבד לפגם האסתטי הניכר מדובר גם במצב שלא מומלץ לחיות עימו לאורך זמן. רטיבות קבועה בקירות הפנימיים של החדרים שלנו יכולה לגרום להתפתחות של עובש, למשל, אותו מסוכן שאנחנו וילדינו ננשום. בנוסף, מים המחלחלים בקירותיו של המבנה עלולים לגרום לשחיקה והרס של חלקים שונים בו, ולפגיעה במערכות שונות דוגמת מערכת החשמל. ברגע שהבעיות להן גורמים המים מצטברות בתוך המבנה עצמו, ולא על פני השטח החיצוניים, עשוי להיות קשה הרבה יותר להגיע אליהן ולטפל בהן.

זה עלול להצריך חציבה דרך קירות, שימוש במכשור מתקדם על מנת לאתר את הנקודות הבעייתיות ועוד. כל זה יכול כמובן לעלות הרבה כסף ולהצריך ימים שלמים של עבודות בתוך הבית – מצבים מהם כולנו נעדיף להימנע במהלך החורף או בכלל.

בנוסף, נזקים מצטברים וארוכי טווח, לאורך שנים ועשרות שנים, עלולים לבסוף לסכן את המבנה עצמו ולהציב סכנה בטיחותית של ממש. מומלץ ביותר, מכל בחינה שהיא (בטיחותית, בריאותית וכלכלית) להימנע ממצבים אלו וכלל לא להגיע אליהם.

 

כיצד נמנע מבעיות מצטברות עקב חדירת מים?

אז כיצד נמנע מכל המצבים הבלתי רצויים והבעיות המצטברות הללו שעשויות להתרחש בעקבות חדירה של מים למבנה?

כמובן – באמצעות הקפדה על תקינותה של מערכת האיטום של הבית/בניין. יש לבדוק את מערכת האיטום של הגג ואת איטום הקירות החיצוניים אחת לכמה שנים (מידע נוסף כאן ולוודא כי הכל תקין וכי אין חדירה של מים בשום מקום. חשוב לזכור כי במקרים רבים המים מחלחלים וחודרים עוד הרבה לפני שאנחנו יכולים להבחין במשהו, לפעמים לאורך שנים עד שמתגלים כתמי רטיבות או בעיות הניכרות לעין. בדיקה מקצועית של חברת איטום אשר עושה שימוש במכשור מתקדם ובידע מקצועי מעמיק בתחום היא הדרך הבטוחה והמומלצת ביותר להבטיח כי מצב מערכת האיטום של הבית שלכם טוב, וכי אין חדירה של מים שעלולה לגרום לנזקים מצטברים בהמשך.

 

למידע נוסף הכנסו לאתר איטום פז בכתובת https://itumpaz.co.il/

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('9adfe0af-aa6d-43b7-bf2b-e8d51fbdc0b4','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה