לדלג על המשוכות – בדרך למסלול התואר הראשון

$(function(){setImageBanner('938bcf58-e419-47e1-ad9a-e447db6dffc5','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

על אף שלא כולם חייבים ללמוד תואר, אין ספק שמדובר בכרטיס כניסה לחלק גדול מהמשרות והאפשרויות הכלכליות בישראל ובעולם המערבי כולו. כולנו מכירים היטב את היתרונות של לימודי תואר, אבל עדיין ישנן משוכות משמעותיות שמונעות מרבים מאיתנו להירשם ללימודים. אם גם אתם רוצים לעשות את הקפיצה המשמעותית קדימה אבל מרגישים אחד או יותר מהמכשולים האלה – ננסה לעשות לכם קצת סדר ולהציע לכם כמה וכמה פתרונות אפשריים.

pixabay

המשוכה האקדמית – מה הדרישות של התואר?

המשוכה הראשונה, שעבור רבים היא כנראה המפחידה ביותר והבלתי מוכרת ביותר לפני שמתחילים תואר ראשון, היא המשוכה האקדמית. האקדמיה היא מסגרת לימודים מאיימת – היא דורשת לא מעט עצמאות, יכולת הסקת מסקנות ומחקר, ויכולת לעמוד במטלות, מבחנים והגשות לעתים קרובות. אם זה מה שמפחיד אתכם, אתם יכולים להיות רגועים – כמעט ואין אף אחד שלא חושש מכניסה לעולם האקדמי ברמה כזו או אחרת, וזה אפילו רצוי לפני שמתחילים אתגר משמעותי. עם זאת, כשמגיעים לגשר חוצים אותו, ויש לא מעט גלגלי עזר בהקשר זה. מסגרות רבות קיימות בשביל לתמוך בסטודנט מבחינה אקדמית, החל באגודות סטודנטים המפעילות מורים פרטיים ותרגולי עזר, דרך תמיכה של מוסד הלימודים עצמו, מורים פרטיים וכדומה, ועד סרטוני עזר לכמעט כל נושא (בוודאי נושאים מדעיים וטכניים) על גבי המרשתת. תתפלאו כמה סטודנטים מן המניין, גם אחרי שנים רבות באוניברסיטה, משתמשים באמצעי עזר שזמינים לכולנו בשביל ללמוד בצורה נכונה.

 

משוכת הזמן ומשוכת הכסף – כיצד ניתן לפרנס את עצמנו וללמוד לתואר?

המשוכה הרווחתית היא משוכה כפולה, גם של זמן וגם של כסף. סטודנטים רבים, בעיקר אלה שלא מגיעים מרקע כלכלי עשיר מדי או כאלה שמתחילים את הלימודים בגיל מאוחר לכתחילה – צריכים למצוא את הדרך לאזן בין הלימודים התובעניים לבין פרנסה ועבודה, במקרים רבים לא רק של עצמם אלא גם של משפחתם. כל זה מגיע גם עם הצורך לממן את שכר הלימוד עצמו, שיכול להיות לא מאוד נמוך, ולהצליח גם להגיע להישגים אקדמיים. למרבה המזל, גם כאן אתם לא לבד. ישנן מלגות רבות המוצעות לסטודנטים הלומדים לתארים ראשונים ושניים, ורבות מהן מאפשרות לכם לקבל כסף ישירות לשכר הלימוד ללא צורך בעבודה נוספת, או עם תנאים שמתאימים מאוד לצרכים הסטודנטיאליים שלכם. מעבר לזה, ישנם מסלולי לימוד שונים המתחשבים במסגרת הלימודים הנחוצה לאנשים שצריכים גם לפרנס את עצמם וסביבתם – ושווה לבדוק על מסלולי תואר לא סטנדרטיים בהקשר זה, כמו לימודי ערב או לימודים הפרוסים על פני יומיים בשבוע.

 

המשוכה החברתית – התמודדות שחשוב להתייחס אליה ולהכיר בה

הסביבה האקדמית היא אתגר חברתי לא פחות משהיא אתגר אקדמי, ותחילת לימודים פירושה אינטראקציה עם אנשים חדשים רבים שהולכים להיות בסביבה היום יומית שלכם מרגע זה והלאה. גם כאן, אתם יכולים להיות רגועים ולדעת שרבים מהסטודנטים מסביבכם ירגישו בדיוק אותו דבר. מוסדות לימודים רבים מציעים גם תוכניות חברתיות ותוכניות גיבוש בנוסף לאלה האקדמיות, וגם כאן ראוי לציין את אגודות הסטודנטים. עם זאת, הדרך הטובה ביותר להתמודד עם זה היא להיות עצמכם – סביר להניח שלא הגעתם לאן שהגעתם בחיים עם אפס חברים, והכישורים שאפשרו לכם להסתדר מבחינה חברתית עד כאן כנראה יועילו לכם גם באקדמיה.

 

המשוכה הפנימית – לפעמים כל מה שצריך הוא דחיפה כלפי מעלה

המכשול המרכזי, כמו בכל החלטה משמעותית אחרת, הוא מכשול פנימי. צריך פשוט לקפוץ כלפי מעלה ולעבור את המשוכה הזאת, על ידי קבלת החלטה בדבר מה אתם רוצים ללמוד, וללכת על זה. עם זאת, חשוב שתזכרו שאם לא הגעתם להחלטה, ואם אתם לא בטוחים שאתם מעוניינים להתחיל לימודי תואר – אף אחד לא חייב לעשות זאת, ואפשר להצליח יפה מאוד בחיים גם בלי תואר. כיום, האפשרויות של לימודים – גם מאוחרים ופרוסים על פני זמן רב – אומרות שתוכלו לחזור לזה בכל עת שתרצו אם הדבר יבער בכם באמת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('998aa810-5bc4-4cd4-bbcb-7a1c492fb3f9','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה