יעקב אביב - ההבדל בין מפקח פרטי לציבורי

$(function(){setImageBanner('e41aa0c2-5e07-4f77-bd67-6f8a002b4c58','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

יעקב אביב, מפקח בנייה, מבדיל בין מפקח פרטי לבין מפקח ציבורי הנדרשים כל הם לאחריות גדולה אך נתפסים בצורה שונה בענף הפיקוח על הבנייה.

יעקב אביב מפקח בנייה (יחצ)

מה ההבדל בין בנייה ציבורית לבנייה פרטית? המפקח יעקב אביב מסביר!

עבור מרבית האנשים בנייה היא בנייה ואינם מבדילים באמת בין ציבורי לפרטי, כאשר גם בתוך כל תחום בנייה יש הבדלים שונים בצרכים ובשיטות העבודה השונות.
תחום בנייה ציבורית כולל בתוכו בנייה של בתי ספר או הרחבת בית ספר באמצעות אגף חדש, גני ילדים חדשים, מבניית מבני ציבור עבור רשות מקומית או המדינה, מבנים קהילתיים ומבנים ציבוריים נוספים לרווחת תושבי האזור.
מלבד מפקח בנייה עם ניסיון בבנייה ציבורית, הבנייה הציבורית כוללת בתוכה צרכים רבים שאינם מגורים (למעט בתי מלון ומבני שיכון זמניים), אלו יצטרכו הדמיות ואישורים נוספים מהרשות המקומית.
בנייה פרטית כוללת בתים פרטיים, צמודי קרקע, דו משפחתי, וילות ומבנים נוספים שיועדו למגורים או צורך נוסף שאינו לכלל הציבור.
מפקחי בנייה שונים בבנייה פרטית יבדילו בין בניית וילה לבין כל שאר סוגי הבינוי, כאשר וילות הן פרויקט יוקרתי יותר עם ירידה אל הפרטים הקטנים.
מפקח בנייה עם ניסיון רב בתחום הבינוי, יעקב אביב, משווה בין סוגי הבנייה: "כל סוג מבנה דורש ניסיון רב ממפקח בנייה, לכל סוג מבנה יש צורך אחר ודרישות שונות אך כל מבנה דורש פיקוח בנייה הדוק, מקצועי ויעיל ואחריות כבדה".

יעקב אביב: החשיבות של מפקח בנייה לבניית וילה

כאמור, מבנים רבים מסוגים שונים נבנים בישראל, למרות שקשה למצוא מקרים בהם אנשים מוותרים על פיקוח בנייה או לוקחים מפקח ללא ניסיון מספק, עדיין ישנם מקרים בהם דווקא בבניית וילות אנשים מנסים לחסוך ומסתבכים עם העדר פיקוח או פיקוח לא מקצועי.
בניית וילות דורשת גימורים איכותיים, חומרי גלם ברמה גבוהה מאוד, דרישות שונות שלעיתים מדובר על דרישות שאינן שכיחות ומצריכות מקצועיות והפקדה יתרה על התכנון והסיכומים המקדימים וירידה לפרטים הקטנים כחלק מפרויקט יוקרתי.
בכל סוג של בנייה החובה של פיקוח בשטח מובנת לכל, הצורך לעמוד בדרישות החוק, הסכנות הנלוות בהעדר פיקוח או ללא פיקוח מקצועי, ההכרחיות של מפקח בנייה מקצועי צמוד והניסיון של מפקח הבנייה נמדד לפי מטרז'ים בבנייה, משמעות הדבר היא פיקוח על פרויקטים בגדלים ממאות מטרים ומעלה הכוללים סכומים גדולים ובהם הניסיון בשטח של הקבלן נמדד לפי הניסיון שלו בשטח.
יעקב אביב מדגיש את החשיבות של מפקח בנייה גם בוילות: "אנשים משקיעים את מיטב כספם ולוקחים סיכון אדיר בניסיון לחסוך מפקח בנייה או לקחת מפקח בנייה ללא ניסיון, בפרויקט ציבורי או כל פרויקט שאינו וילה אין פרויקט שיזוז מטר ללא פיקוח הדוק של מפקח בנייה מנוסה, בפרויקט פרטי כדוגמת וילה עדיין ייתכנו מצבים בהם יהיו אנשים שיתלבטו אם לחסוך בעלות מפקח בנייה או לא – זהו לא המקום לחסוך בו".
האם יש היגיון לחסוך על מפקח בנייה בוילות? יעקב אביב הצטרף לתהייה: "יש מקומות לחסוך בהם בפרויקט, בענף הבינוי על כל צדדיו אין פרויקט ללא מפקח בנייה עם ניסיון רב, מצב בו חלק מהאנשים שמחפשים לבנות וילה ינסו לחסוך בפיקוח הוא מצב לא מובן ובמיוחד בפרויקט יוקרתי שדורש ירידה לפרטים הקטנים".


 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה