יזמים טכנולוגיים? החממה הטכנולוגית - InNegev קוראת לכם

$(function(){setImageBanner('45452072-0984-418a-886a-2b3d410605f1','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

לאחר גיוס 9 חברות הייטק דרומיות בחממת הטכנולוגיה ומרכז החדשנות InNegev, קורא מנכ"ל מרכז החדשנות ליזמים ויזמיות תושבי האזור לחזק את תעשיית ההייטק הדרומית וליהנות מכל העוגנים והמשאבים היוקרתיים ביותר מבלי לעזוב את הבית

ארנון קולומבוס. קרדיט - יח"צ

חממת הטכנולוגיה הדרומית InNegev הפועלת מפארק "עידן הנגב" ליד מחלף "עידן הנגב" החדש בין להבים לרהט, היא מרכז העשייה של החדשנות והיזמות הטכנולוגית בנגב, וממנפת את כל העשייה הרבה והמבורכת שכבר קיימת באזור לטובת אזור הדרום.

כשנתיים לאחר שזכתה במכרז של רשות החדשנות מאגדת היום החממה כמה מהכוחות התעשייתיים, האקדמיים והפיננסיים המובילים בדרום ובישראל בכלל, בהם: סודהסטרים, נטפים, דולב וקיבוץ חצרים, מכללת סמי שמעון, קרן ההשקעות אלפא קפיטל והמועצה האזורית בני שמעון.

לאחרונה זכתה החממה, שפעולת בתחומי האגרו-פודטק, קלינטק ותעשיה 4.0, לתמיכה נוספת באמצעות "מועדון המשקיעים של הנגב" מקומיים שהצטרפו כאנג'לים בחברות אותם הקימה החממה ונותנים 'רוח גבית' לפעילות ולפיתוח החברות בשלבי ההתחלה. "זו היא חממה שפועלת למען הדרום, ומטרתה היא לייצר סינרגיה בין כל העוגנים והמשאבים הרבים והמצויינים של הנגב, למשוך חברות וסטרטאפים לחזון הפרחת הנגב, ובכך להביא תנופה חדשה  והשקעות בנושא החדשנות, היזמות והתעשייה הטכנולוגית בדרום – החממה לבדה תשקיע עד 200 מיליון ש"ח במיזמים חדשים בשנים הקרובות, זהו המנוף איתו נוכל להרים את עתיד הנגב" מספר ארנון קולומבוס, מנכ"ל החממה.

זאת גם הסיבה שקולומבוס ונציגי חממת InNegev שמים דגש על שיתופי הפעולה עם מוסדות אקדמיים בדרום, דוגמת 'יזמות 360' ותוכנית המאיץ "אואזיס באוניברסיטת בן גוריון וכן מכללת סמי שמעון, שאירחה לאחרונה את נציגי החממה ביחד עם מרכז החדשנות של סורוקה ביום הפרויקטים שקיימה לסטודנטים בסיום תארי הנדסה. הצוותים התרשמו מפרוייקטי גמר בנושאי בריאות, רובוטיקה, ספורט ותחומים נוספים. "היזמים עם הרוח הצעירה, יחד עם המוחות המבריקים של האקדמיה ועם הניסיון הבנילאומי והמשאבים שלנו ושל התעשייה שאיתנו, הם שיביאו לפריחת הסטרטאפים בדרום - אני קורא לכל החוקרים, החולמים, היזמים, המפתחים והממציאים שבטוחים שיש להם את המיזם שישנה את העולם, לבוא אלינו ולבחון ביחד איך ניתן לקדם את המיזמים למקומם הראוי בעולם העסקי" אומר קולומבוס.

המכנה המשותף למיזמים והחברות הוא שבסיס הפעילות של כולן הוא בדרום, או שהיזמים עצמם הם תושבי הדרום. החממה בוחנת מיזמים הנמצאים בכל השלבים- מהרעיון ועד לשלבים מתקדמים יותר וחברות הפורטפוליו שמתקבלות ל-InNegev עוברות ועדות השקעות, הן של רשות החדשנות והן של דירקטוריון החממה המורכבת משותפי החממה ומגורמים מקצועיים שבוחנים בקפדנות קריטריונים כמו צוות, עומק טכנולוגי, פוטנציאל עסקי וכמובן תחום הפעילות חייב להיות שייך לנגב ולפוטנציאל השוק שלו.

במהלך השנה האחרונה צוות החממה  בחן למעלה מ-300 חברות ופרויקטים. לאחר שעברו את הועדה, היזמים המתקבלים לחממה הדרומית מקבלים השקעה של 3 עד 4.5 מיליון ש"ח, וכמובן תמיכה עסקית, רשת קשרים בינלאומיים, יועצים מומחים, שירותים ליווי אישי ומנטורינג אסטרטגי, עד הפיכת המיזם לכדי חברה מסחרית מצליחה המגייסת בסכומים גדולים. אחד מהמיזמים בחממה, שכבר הפך לחברה מסחרית היא SightBit - מיזם חדשני שנוצר בין כותלי אוניברסיטת בן גוריון על ידי שני יזמים צעירים. מספר אדם ביסמוט מנכ"ל החברה – "החברה פועלת בתחום "ניהול ממשקי אדם-מים" ובקרת סיכונים. ההמצאה של "סייטביט" מאפשרת ע"י מצלמות אבטחה פשוטות הנמצאות כיום בכל קרן רחוב ובכל חוף ובאמצעות אלגוריתמים ייחודיים שפותחו בחברה, לזהות אלפי תרחישים של סיכון אפשרי, להתריע על סיכונים מתהווים ולהתניע פעולות הצלה – החל מכריזה אוטומטית ועד הכוונת מצילים, הזנקת רחפנים ואמצעי הצלה אוטונומיים אחרים".

"זו חברה שכבר קוצרת שבחים, זוכה בפרסים ובהכרה עולמית ותשנה את עולם הרחצה, שיהיה בטוח יותר אל מול אירועי מזג האוויר הקיצוני בכל העולם"  מסכם קולומבוס, מנכ"ל החממה. עוד אחד מהמיזמים שכבר הפך לחברה בשלבים מתקדמים היא Dusttos - מיזם חדשני בתחום ניקוי פאנלים סולריים באמצעות אנרגיית הרוח. ההמצאה של "דאסטוס" מאפשרת ע"י פתרון פשוט וגאוני, לנקות כ90% מהאבק, ללא מגע יד אדם ובעלויות של כשליש מהעלויות הקיימות כיום בשוק ולייעל ב-40% את תפוקת החשמל השוטפת מפאנלים סולריים.

"החממה והשותפים לה מעמידים לרשותנו את כל האמצעים הרלוונטיים, ממעבדות, מרחב עבודה פיזי וקשרים חזקים בתעשייה ועד עזרה מנטלית ומנטורינג בכל שלבי הפיתוח – מהרעיון ועד היציאה לשוק" מספר הדר ספי, מנכ"ל Dusttos: "החממה דואגת לחבר בין אנשי הנגב, השותפים הטבעיים והאסטרטגים בכל הרמות, ולהעניק ליזם וליזמית את החיבורים הנכונים שישמשו להם עוגנים בדרכם להפוך להצלחה דרומית". נועה ישראלוביץ' סמנכ"לית התפעול ומנהלת תהליך בחינת מיזמים חדשים בחממה, מזמינה את כל היזמים לנסות ולהעז "זה מאוד פשוט איתנו, רק להיכנס לאתר החברה Innegev.com להירשם ולהעלות מעט פרטים על המיזם – ואנחנו כבר נחזור אליכם."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה