טעויות התנהלות נפוצות מול חברות הביטוח

$(function(){setImageBanner('40a6a5ad-2740-45dd-8807-e1309f83a8be','/dyncontent/2024/12/2/ec01fc17-6600-46e6-9b9b-487e45d04e92.jpg',18776,'כיוונים 1224 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

אנו סומכים על חברות הביטוח אשר יספקו לנו רשת ביטחון במקרה של אירועים לא צפויים בחיינו, אך בפועל חברות הביטוח דוחות חלק ניכר מהתביעות המוגשות אליהן. חשוב להבין שתביעה של חברת ביטוח היא תהליך מורכב שעלול להמשך לאורך זמן. מלבד זאת ישנה חשיבות רבה גם להבין ולהכיר את הפוליסה שברשותכם, מה היא באמת מציעה ואילו סייגים מופעים בה. ישנן טעויות נפוצות, העשויות לעורר בעיות במקרה של תביעות סיעוד, והתנהלות לא נכונה מול חברת הביטוח יכולה לעיתים לעלות ביוקר.

FREEPIK

שיטת המצליח של חברות הביטוח

את שיטת מצליח רובנו מכירים, וסביר שנתקלנו בה לא אחת כשניסינו לסגור עסקה כזו או אחרת. אך כשמדובר בחברת ביטוח אשר מעוניינת להרוויח כמה שיותר, ודוחה תביעות מוצדקות באמצעות סוללה של עורכי די וגב חזק, שאינו משתווה לזה של האזרח הפשוט שהגיש את התביעה, מדובר בשיטה שאינה לגיטימית כלל. אז מהי שיטת מצליח בה נוקטות חברות הביטוח?  כמעט באופן יומיומי נדחות תביעות של מבוטחים לפדות את הפוליסה הסיעודית שברשותם, אלו נדחות על בסיס טענות לא ענייניות ודקדוקים שאינם רלוונטיים למצב הרפואי של המבוטח, במטרה להתיש ולייאש אותו, ובכך לוותר על זכויותיו.

היזהרו מהתיישנות של התביעה

במקרה שבו מבוטח מגיש תביעת סיעוד מעל לשלוש שנים מהמועד שבו הפך להיות סיעודי, הוא מסתכן בהתיישנות התביעה. ישנן לא מעט טופסי תביעה של חברות ביטוח המכילים סעיף הנוגע לרצף האירועים אשר גרמו למצב הסיעודי , בציון תאריכים וזמנים ספציפיים. מבוטחים רבים מגישים את התביעה לאחר תקופה מסוימת בה הם מתמודדים עם מצבם הסיעודי, ולכן מציינים בסעיף זה פרק זמן העולה על שלוש שנים, ובכך פוגעים בזכויותיהם. לכן חשוב מאד לשים לב כאשר ממלאים את טופס התביעה, על מנת להימנע מדחיית התביעה על סמך התיישנותה. במקרה שנקבע שהמבוטח סיעודי מעל לשלוש שנים, תביעתו עלולה להיות מוגבלת ל- 36 תמלוגים, לעומת 60 תמלוגים ויותר!

מקבלים ביקור מומחה מטעם חברת הביטוח? אל תהיו גיבורים!

לאחר הגשת תביעת סיעוד מגיע לבית המבוטח מומחה מטעם חברת הביטוח לערוך מבחן תלות, בו תקבע מידת התלות של המבוטח בזולתו, שלמעשה תעריך האם מדובר באדם סיעודי או לא. ישנם לא מעט מקרים בהם מבוטחים, ברובם קשישים לא מבינים את השלכות הביקור, ומתגייסים על מנת להוכיח שהם מסוגלים להיות עצמאים, כשבפועל הם מתקשים מאד לתפקד בעצמם. בכך הם למעשה פוגעים בזכות שלהם לקבלת פיצויים ובהכרה במצבם. במקרה של ביקור מומחה מטעם חברת הביטוח חשוב מאד שלא לעשות מאמצים מיוחדים, על מנת לשקף לו את המצב האמיתי.

חשוב לקרוא את האותיות הקטנות

כאמור הגשת תביעה לחברת הביטוח הינה הליך מורכב, ועל כן יש להקדיש את מלוא תשומת הלב בקריאת טופס התביעה, וליישם באופן מדויק את כל הדרישות של חברת הביטוח. מילוי שגוי של הטופס או חסרונם של פרטים או מסמכים עלול להביא לעיכוב משמעותי, ובעקבות כך גם להתיישנות התביעה.

אל תנסו לקצר תהליכים

נושא חשוב במיוחד הוא הגשת מסמכים רפואיים המעידים על מצבו הסיעודי של המבוטח. גם אם נראה שאין שום ספק בנוגע למצבו, אל תנסו לקצר תהליכים או לסמוך על חברת הביטוח שתעשה זאת עבורכם. באילו מסמכים מדובר? תופתעו לגלות שלא באילו המציינים ממה המבוטח סובל, כלומר מסמך המפרט רשימת מחלות פחות יסייע, לעומת זאת מסמכים המעידים על כך שהמבוטח אינו עצמאי וזקוק לסיוע בהתנהלות יומיומית יועיל הרבה יותר.

טיפים להתנהלות מול חברות הביטוח

על מנת לנצל באופן מלא את הזכויות בביטוח סיעודי צריך לדעת איך לנהל תביעת סיעוד מול חברת הביטוח . חברות הביטוח יעשו הכל על מנת להימנע מתשלום פיצויים או על מנת להקטינם. בכדי להימנע ממצב שכזה ישנן כמה עצות שיסייעו לכם בהתנהלות נבונה מול חברת הביטוח:

  • שימרו את כל המסמכים הרפואיים ובכל ביצוע בדיקה רפואית חדשה, שימרו העתק של סיכום הבדיקה.
  • חוות דעת של רופא מומחה תסייע מאד במקרה שתאלצו להוכיח את מצבכם במעמד בית משפט.
  • קראו בתשומת לב את התנאים המופיעים בפוליסה.
  • במידה ותביעתכם נדחתה, דרשו מכתב דחייה מחברת הביטוח.
  • במקרה של דחיית התביעה, אל תפנו באופן עצמאי לחברת הביטוח, התייעצו עם גורם מקצועי או עורך דין המתמחה בתחום. סיוע של עורך דין מול חברת הביטוח עשוי להיות משמעותי ואף קריטי במידה והתביעה תגיע לבית המשפט.
  • אל תחששו אם יש צורך להגיע לבית המשפט, ברוב המקרים בית המשפט פוסק לטובת המבוטח. ישנם גם מקרים בהם השופט פוסק מתן פיצויים על עוגמת נפש ועיכוב ההליכים, בנוסף לתמלוגים המגיעים למבוטח.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('5b96e341-eb6d-4d89-a17f-0f795b2c5581','/dyncontent/2024/12/2/ec01fc17-6600-46e6-9b9b-487e45d04e92.jpg',18776,'כיוונים 1224 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה