חנות ספרים בירושלים

$(function(){setImageBanner('07e71c71-4ae7-47d9-b5cc-3df6c1471761','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

בחנות הספרים "תרשישה" שנמצאת ליד השוק מחנה יהודה בירושלים תוכלו למצוא ספרי פרוזה מקור ותרגום יפהפיים, ספרי שירה, פילוסופיה, היסטוריה, מגדר, אקולוגיה וזכויות בעלי חיים, פסיכולוגיה וספרי ילדים. ספרים בעברית ובאנגלית.

freepik

אך מעבר לספרות מעולה מסוגות שונות שיש בחנות, “תרשישה" היא קודם כול בית לספרי תאוריה ביקורתית ודתות המזרח. שני הנושאים האלה אולי שונים בחומר אך דומים ברוח: הן התאוריה הביקורתית של החברה והן דתות המזרח מציעים לנו נקודת מבט שונה על הוויית הקיום האנושי, קוראים תיגר על המוסכמות, ולאחר שמרוקנים אותן מתוכן, בונים עולם מושגים חדש שיש בידו לשחרר את האדם מכבלי עול החיים.

במונח "תיאוריה ביקורתית" השתמשו בפעם הראשונה לתאר את ההגות של הקבוצה אשר כונתה "אסכולת פרנקפורט" - קבוצת אנשים שעסקו בהגות ובמחקר בין תחומי בתחומים: סוציולוגיהפסיכולוגיהפילוסופיה ותורת הספרות, על בסיס של השקפה ביקורתית מרקסיסטית. הקבוצה פעלה משנות העשרים של המאה העשרים בגרמניה ועד 1933. פעולתה חודשה בארצות הברית ב-1934 ושבה לגרמניה בשנת 1944.אנשים בולטים באסכולה הם מקס הורקהיימר, קרל ויפוג, פרידריך פולוק, תיאודור אדורנו, הרברט מרקוזה, ולטר בנימין, ליאו לוונטל ואריך פרום.

“כיצד זה ש"העולם שהתהפך" מצליח תמיד ליישר עצמו חזרה ימינה? מדוע באה תמיד ריאקציה בעקבות מהפכה, כמו עונות בגיהינום?” שואל רוברט וילסון,סופר אנרכיסטי ומשורר בן זמננו, אשר פירסם חיבור זה תחת שם העט חכים ביי, על מעגל הקסמים המרושע שהוא המדינה.

"התקוממות (uprising) – או בצורתה הלטינית insurrection – היא מילה שבה משתמשים היסטוריונים כדי לתאר מהפכות כושלות – תנועות שאינן תואמות את העקומה הצפויה, את הנתיב המאושרר-קונצנזואלית: מהפכה, תגובה, בגידה, כינון של מדינה עצומה עוד יותר ואף מדכאת עוד יותר – סיבוב ההגה, הישנותה של ההיסטוריה שוב ושוב עד למימושה הצורני הגבוה ביותר: מגף צבאי (jackboot) בפניה של האנושות לנצח.” (מתוך T.A.Z מאת חכים ביי, תרגום: ליאת סאבין, הוצאת רסלינג).

וילסון מציע לנו חלופה כשהוא חוקר קהילות של נוודי ים ושודדי ים במאה ה-18 שיצרו באיים ובמובלעות מיני-חברות שלמות הנתמכות ברשתות מידע יעילות שפועלות ביניהן, ואשר חיות במודע מחוץ לגבולות החוק מרצון ובידיעה שגם אם זה לתקופה קצרה, חייהן עליזים וללא כפייה.

דתות המזרח זהו נושא שקצרה היריעה מלהכילו במילים ספורות. נסתפק בציטוט משיחות עם שרי ניסרגדטה מהאראג’, פילוסוף ומורה הודי שחי במאה העשרים, אחד מההוגים המודרניים הגדולים ביותר לאדוואיטה ודאנטה – אסכולה שטענה כי האובייקט והסובייקט אחד הם.

“כמובן שאנו חיים באותו עולם, אלא שאני רואה אותו כמות שהוא ואתה לא. אתה רואה את עצמך כמי שמצוי בתוך העולם, בעוד אני רואה את העולם כמה שמצוי בתוכי. עד כמה שזה נוגע לך, אתה נולד ומת, אך בשבילי העולם הוא זה שמופיע ונעלם. עולמנו ממשי, אך השקפתך לגביו אינה ממשית. אין בינינו חיץ מלבד זה שהקמת. אין כל פגם בחושים, הדמיון הוא שמוליך אותך שולל. הוא מסתיר את העולם כפי שהוא באמת על ידי מה שנדמה לך שהוא – דבר שקיים בנפרד ממך, אך בו בזמן גם מציית לתבניות שירשת או שסיגלת לעצמך. סתירה עמוקה, שאינך רואה, קיימת בגישתך והיא סיבת הצער. אתה נצמד לרעיון שנולדת לתוך עולם רווי כאב וצער; אני יודע שהעולם הוא ילד אהבה שראשיתו, צמיחתו ומימושו באהבה. אך אני מצוי אפילו מעבר לאהבה.” (מתוך "אני הוא זה", שרי ניסרגדטה מהאראג’, תרגום: שחר לב, הוצאת מדף). 

בואו לבקר בחנות הספרים בירושלים תוכלו למצוא ספרי פרוזה מקור ותרגום יפהפיים, ספרי שירה, פילוסופיה, היסטוריה, מגדר, אקולוגיה וזכויות בעלי חיים, פסיכולוגיה וספרי ילדים. ספרים בעברית ובאנגלית.

לשתות כוס קפה טוב בבית הקפה הצמוד, לקחת פסק זמן מהמולת השוק, ואולי להסתכל על הדברים מזווית קצת אחרת.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('23807661-6f1f-4111-9497-8e25d02eb455','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה