חזרו לעבוד בצל הקורונה

$(function(){setImageBanner('ff43dc33-f710-4101-81c3-8b4e3ff7bfb7','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

רבים במשק הורשו לחזור לעבוד כבר אמש, מי שהיו מבוקשים ביותר הם הספרים והקוסמטיקאיות להם המתינו רבים מעל חודש. אך החזרה הייתה כרוכה בהיערכות מיוחדת ועמידה במגבלות חדשות, כך זה נראה בשטח

אמש הורשו לשוב לפעילות עסקים במתחמי מסחר פתוחים וחנויות רחוב, במסגרת זאת שבו לפעילות גם הספרים והקוסמטיקאיות. החזרה לפעילות נעשתה כאמור במסגרת מגבלות מאוד קפדניות במטרה להגן על הלקוחות ועל נותני השירות מפני הדבקה והתפרצות שנייה של הנגיף בארץ. 

איך נערכו לכך בעלי העסקים בבאר שבע? ואיך עבר עליהם היום הראשון לעבודה בצל הקורונה? הם עונים ומתעדים: 

זיוה וקנין צילום פרטי

זיוה וקנין מ"ביוטי זיו" מרכז קוסמטי פרא רפואי, חזרה אמש לעבוד וסיפרה לנו על התחושות, החששות וכיצד נערכה.  

איך נערכת לחזרה לשגרה חלקית? 

"נערכתי על ידי רכישת חומרי חיטוי נוספים ובכמויות הרבה יותר גדולות, חלוקים חד פעמיים ללקוחות ולעצמי (בניגוד לפעם שהייתי לובשת חלוק רב פעמי) וכמובן מסיכות וכפפות עבור הלקוחות".

איך את מתמודדת עם מתכונת העבודה החדשה?

"במצב שבו לא עבדנו חודש וחצי ועמדנו על 0 הכנסות, אנחנו נאלצים להוציא הוצאות נוספות על מנת לשמור על בטחון ובריאות הלקוחות. בנוסף לעבוד במתכונת בה העסק לא יכניס את ההכנסה הקבועה שלו למרות שההוצאות ממשיכות, זהו מצב מאד בעייתי שבו בעלי עסקים נאלצים להתמודד עם הההחלטה האם להעלות את המחירים על מנת לשרוד או להשאיר את המחירים כפי שהם ״ולספוג״ את העלויות על מנת לא לפגוע בכיס של הלקוחות שלנו שגם הן חוות את הפגיעה במשק. כרגע אני בוחרת לספוג את עליית המחירים כדי לא לפגוע בלקוחות שלי, אבל חבל שהממשלה לא מצאה פתרון הולם שיעזור לבעלי העסקים להחזיר את המשק בצורה הדרגתית ומושכלת מבלי לפגוע בבעלי העסקים". 

איך התחושה לחזור אחרי כל כך הרבה זמן?

"התחושות מאד אמביוולנטיות, מצד אחד, אני מאד שמחה לחזור לעסוק במקצוע שאני כל כך אוהבת ולראות את כל הלקוחות המקסימות שלי, שאליהן התגעגעתי מאד. מצד שני, עדיין קיימת הדאגה התמידית לבריאות של כולם ולמצב הכלכלי".  

האם יש חששות מהחזרה שמגיעה עם המון הגבלות?

"בוודאי שיש חששות, מדובר בניסוי שלא ברור מה יהיו תוצאותיו. כל לקוחה שאני מקבלת ״מגיעה״ יחד עם כל מי שהיא נחשפה אליו בתקופה הזו. אני מאמינה שבעוד שבועיים שלושה נדע מה הניסוי הזה הוליד ונותר לי רק לקוות לטוב ולהתרכז בעשייה. אני בוחרת להיות אופטימית ובד בבד לעשות את הכל על מנת לשמור על ההנחיות. 

האם כלל העובדים שלך שבו לפעילות? 

"נכון לכרגע רק אני חזרתי לעבוד, רק ברגע שיתבררו כל ההשלכות הכלכליות אוכל להחזיר את העובדת שלי". 

את מצליחה לראות באופק את החזרה לשגרה מלאה? 

"כרגע עוד מוקדם לקבוע מתי ואיך נוכל לחזור לשגרה מלאה, אני מאמינה שגם מקבלי ההחלטות לא יודעים לענות על השאלה הזו בוודאות". 

יניב פוניי, צילום פרטי

יניב פוניי, בעל מספרת "יניב פוניי" חזר אתמול לעבודה במסגרת ההנחיות החדשות ושיתף בתחושות.

איך נערכת לחזרה חלקית ומה דעתך על מתכונת העבודה החדשה? 

"קצת קשה עם המסכות על הפנים אבל אנחנו מבינים שאין מה לעשות ומתרגלים לשגרה החדשה, דואגים לשמור על חיטוי וניקיון כל הזמן, מבחינת הלקוחות אני שומע את הלחץ כי כולן רוצות להתקבל ולקבוע תור אחרי כל כך הרבה זמן. היומן כבר מלא שלושה חודשים קדימה!  אנחנו מנסים לחזור לאט לאט לשגרה"

איך התחושה לחזור אחרי כל כך הרבה זמן?

"ממש כיף לי באופן אישי כי אני בן אדם שאוהב לעבוד ולהיות כל הזמן בעשייה, התגעגעתי לעבודה. בתקופה האחרונה היינו כל היום, אני ואישתי, עם הילד אז זה יהיה לי חסר אבל חוץ מזה כיף לי לחזור לשגרה, גם עם המסיכה וכיסוי העיניים, העיקר שחזרנו לעבוד"

האם יש חששות מהחזרה שמגיעה עם המון הגבלות?

"יש חששות, בטח, אבל אני עושה הכל כדי להפחית חששות כי אני גם לא רוצה שהלקוחות יחששו, אנחנו עושים הכל כדי ליצור אווירה נעימה ונקייה, ככה שנשמור גם על עצמנו וגם על הלקוחות שלנו. אצלנו במקצוע אנחנו אוהבים לדבר וליצור קשר עם הלקוחות אז עכשיו עם המסיכה על הפנים זה יותר קשה, לוקח לי כמה שניות לזהות מי הלקוחה שנכנסה"

האם כלל העובדים שלך שבו לפעילות? 

"כן, חזרנו לעבודה אני ועוד ארבעה עובדים, המספרה שלי בגודל של מאה מטרים כך שיכולים להיות לנו שמונה לקוחות באותו הזמן ועדיין נשמור על כל הכללים וההנחיות, כך שכולנו חזרנו לעבודה"

האם אתה רואה באופק את השלב שבו נחזור לשגרה מלאה או שזה עוד רחוק לדעתך

"יש תחושה באוויר, גם כשהיינו סגורים, שיש אנשים שלא נצמדים להוראות, הרבה לקוחות התקשרו ורצו שנספר אותם, טענו שהספר של החברה בא אליהם הביתה וביררו אולי גם אני יכול לבוא... אנשים עבדו בתקופה הזו, אנשים היו בחגים עם המשפחה וחבל, כי אם אנחנו לא נשמור על ההנחיות התקופה הלא נעימה הזו תישאר עוד הרבה זמן. אם נשמור ונקפיד על ההנחיות הקורונה בסוף תיעלם או שימצאו חיסון. אנחנו נעשה מה שצריך בהתאם להנחיות, רק ככה נוכל לחזור לשגרה מהר יותר".

ראם שאולי בימים שבשגרה. צילום פרטי

ראם שאולי, בעל מספרת "ראם שאולי" בבאר שבע סיפר לנו על השגרה החדשה בצל הקורונה.

איך נערכת לחזרה חלקית ומה דעתך על מתכונת העבודה החדשה? 

"היה חייב לעשות את זה ולהחזיר אותנו לעבודה, בעיני זה פחות פרקטי, כי בפועל פחות נוח לעבוד עם כפפות ועם המיגון וזה מאט את העבודה אבל אין מה לעשות, כי היינו חייבים לחזור לעבודה וחשוב לשמור על ההנחיות ולהתמגן כדי לשמור על עצמנו ועל הלקוחות"

איך התחושה לחזור אחרי כל כך הרבה זמן?

"וואו היה אתמול יום חג בשבילי, קמתי עם חיוך אחרי כל הזמן הזה, הלקוחות רק חיכו כל הזמן שנחזור לעבוד. בכל התקופה הזו הרגשתי שהמדינה זרקה אותי, כל עצמאי בבאר שבע יגיד את זה, אני מאוכזב כי התחושה היא שלא תמכו בעסקים הקטנים בזמן הזה אבל אנחנו שמחים שעכשיו חזרנו לפחות לעבוד"

האם יש חששות מהחזרה שמגיעה עם המון הגבלות?

"יש תמיד חששות, אבל עדיף שייתנו לנו אמצעי מיגון ושנעבוד בצורה מבוקרת, העיקר שנוכל לשוב לסוג של שגרה, לשוב לעבודה. אנחנו מתמגנים ועושים מה שצריך כדי לשמור על ההנחיות וכדי שלא יהיה חשש לנו וללקוחות"

האם אתה רואה באופק את השלב שבו נחזור לשגרה מלאה או שזה עוד רחוק לדעתך

"אני לא רואה את המצב שבו נחזור לשגרה, בעיני זה עוד רחוק מאיתנו. יש גם אנשים שלא כל כך מקפידים על ההנחיות, אנשים מסתובבים ברחוב בלי מסכות, אז כל עוד אנשים לא יקפידו באופן מלא על ההנחיות אני לא רואה סיכוי שנחזור בתקופה הקרובה לשגרה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('bb899c7a-c5dd-4d65-8715-44d08892f149','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה