הסוף למשבר התעסוקה בפריפריה?



48% מהארגונים הגדולים בישראל ערוכים לקלוט עובדים מהבית, כך מגלה סקר שהקיף 65 מעסיקים מהגדולים במשק

במהלך משבר הקורונה נאלצו ארגונים רבים להעביר את פעילות העובדים שלהם לבתי העובדים. דבר המביא לכך שמיקום העובד הפך ללא רלוונטי, ובכך יכול לפתור את בעיית המרכז-פריפריה בכל הקשור להזדמנויות תעסוקתיות. מרכז לאודר לקידום התעסוקה בנגב וחברת Connecting HR בדק בסקר הראשון מסוגו, כיצד השפיע משבר בקורונה על מציאת עבודה בקרב אנשים המתגוררים בפריפריה.

הסקר נערך בחודשים האחרונים ובו השתתפו 65 ארגונים וחברות מהמובילות במשק. מהם %60 מעסיקים בין 250-51 עובדים ו-%20 מעסיקים מעל 251 עובדים. על הסקר השיבו מנהלות ומנהלי משאבי אנוש, בכירות ובכירים בדרג סמנכ"ל מנכ"ל, רכזות גיוס ממגוון תעשיות.

נתוני הסקר מראים כי 58% מהארגונים קיבלו החלטה להמשיך לעבוד מרחוק גם לאחר הגל הראשון. %36 מהארגונים מאשרים יומיים עבודה מהבית גם אחריי משבר הקורונה, ו-%28 מאפשרים עבודה מהבית ללא הגבלה. בקרב %36 מהארגונים כבר היום קיימת נכונות לגיוס עובדים מהפריפריה, ו-%33 פתוחים לרעיון הגיוס מרחוק. קיימת נכונות משמעותית של 36% לקליטת עובדים מהפריפריה בתפקידים טכנולוגיים. והנתון החשוב ביותר, בעקבות משבר הקורונה %48 מהארגונים כבר התאימו את תהליכי העבודה לקליטת עובדים מרחוק. 

מרכז לאודר

פנינה אביטל, מנהלת הפעילות של מרכז לאודר לתעסוקה מסבירה: "נתוני הסקר מראים כיצד הקורונה טרפה את כל הקלפים והפכה את המרחק מהבית לעבודה ללא רלוונטי. אנחנו במרכז לאודר מעודדים תעסוקה בנגב, וקוראים לגופים וארגונים לגייס עובדים איכותיים מכל קצוות הארץ".

הילה זגורי כהן, מנכ"לית חברת Connecting HR, אמרה: "משבר הקורונה הביא איתו אתגרים חדשים לעולם העבודה ובמרכזם המעבר המיידי לעבודה מהבית, כל זאת תוך מאמץ אדיר לשמור על שגרות גיוס, שימור וחיבור עובדים לעשייה הארגונית. מהסקר עולה כי לצד הקושי שעובר על עולם העבודה נפתחו גם הזדמנויות הן למעסיקים שיכולים כעת לגייס עובדים מוכשרים ללא מגבלת מיקום גאוגרפי והן למחפשי עבודה מאזורים מרוחקים. תוצאות סקר הארגונים מהוות בשורה אמיתית למשק הישראלי ואני מאמינה כי בתקופה הקרובה נראה יותר ויותר ארגונים אשר מגייסים עובדים מאזורים מרוחקים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה