החשיבות בתחזוקה שוטפת של חלונות הזזה לאורך כל ימות השנה

$(function(){setImageBanner('81cf879f-795f-49cf-a8fb-489ce9bf7e49','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

FREEPIK

תחזוקה שוטפת של חלונות הזזה למרפסת היא פעולה נדרשת וחיונית שתבטיח לנו את תקינות המערכות, קלות השימוש והפתיחה וישמור על החלונות שיראו במיטבם לאורך שנים. ניקוי חלונות הזזה נתפסת לרוב כפעולה סזיפית ומרתיעה אבל עם שינוי גישה, ניקוי ותחזוקת החלונות יכולה להיות פשוטה וקלה. על ידי שילוב הפעולה כחלק משגרת הניקיון הקבועה תוכלו ליהנות מהנוף של המרפסת גם מהסלון ולהנות מחלונות עם פתיחת הזזה חלקה וקלה לשימוש לאורך זמן.

איסוף כלים וחומרים לניקוי חלונות הזזה

שימוש בכלים והחומרים הנכונים יכולים לחסוך זמן ומאמץ, להשיג ניקוי מבריק ללא פסי רטיבות ולשמור על תקינות המערכות מבלי לעשותסוג נזקים בפרופילים או בזכוכית.
לכן מומלץ להשתמש בחומרים ייעודיים בלבד לניקוי חלונות דבר אשר יבטיח את אורך חיי המערכות ושקיפות החלונות.

ניקוי זכוכית החלונות:

המרכיב המרכזי של החלון הוא בעצם הזכוכית אשר תופסת את שטח הפנים הגבוהה ביותר. זכוכית הינה חומר יחסית רגיש  לפגיעות ושריטות ולכן, על מנת לשמור על נקיון החלונות אך גם לשמור על זכוכית החלונות ושהשקיפות שלה חשוב מאוד להקפיד על חומרים נכונים, ציוד נכון כללים לניקוי:
 

חומרי ניקוי מיועדים לזכוכית

כדי להבטיח שהחלונות שלך יהיו נקיים גם מפסים נדרש לעשות שימוש בחומרים אמינים שמיועדים לניקוי זכוכית בלבד כגון הנוזל הכחול המפורסם או חומרים שמסיסים במים. אין להשתמש בחומרים חומציים או חומרי ניקוי חזקים שיכולים לפגוע בזכוכית ובציפויים.

מטלית מיקרופייבר לפיניש וניקוי בטוח של הזכוכית למניעת שריטות

לקבלת מראה שקוף ולהמנע משריטות, יש להשתמש במטליות רכות בלבד, עשויות כותנה רכה או במטלית מיקרופייבר שישמרו על הזכוכית נקייה משריטות.
יש להשתמש במטיות נקיון בלבד על מנת למנוע לכלוך ושריטות.
אין להשתמש בניירות עיתון, סקוצ'בקייט או חומרים גסים אשר יכולים לפגוע בזכוכית.

 התאמה בין סוגי זכוכית לחלונות למגב דו צידי.

אחד החסרונות הגדולים של חלונות הזזה הוא הקושי בניקוי במיוחד ניקוי מבחוץ של חלונות ההזזה וחלונות הויטרינה. דבר אשר לעיתים מצריך פירוק והרכבת החלונות.
אחד הפתרונות הפופולריים הוא מגב מנקה חלונות דו צידי.
על מנת להבטיח ניקוי תקין והתאמת הציוד לחלונות חשוב לדעת כי לעובי ופתרון הזיגוג יש השפעה על בחירת המגב. מגב לא מתאים לא ינקה בצורה תקינה ואף יתנתק ויפול.

לפני שמתחילים יש להתאים את המנקה הדו צידי לעובי פתרון הזיגוג:

חלון עם זכוכית בעובי 6-8 מ"מ - מגב לניקוי  עד 12 מ"מ עובי זכוכית

חלון עם זכוכית רבודה 10-16 מ"מ - מגב לניקוי עד 16 מ"מ עובי זכוכית.

חלון בעובי 14-20 מ"מ - מגב לניקוי חלונות בעובי 16-20 מ"מ.

התאמה נכונה של המגב לעובי הזכוכית יבטיח ניקוי יעיל וימנע התנתקות ונפילת החלק החיצוני של המנקה.

הסרת הלכלוך מהמסילות והמסגרת

לפני שמתחילים לנקות את הזכוכית חשוב להבטיח שמסילות ההזזה והמסגרות התוחמות יהיו נטולות אבק ולכלוכים גסים שהצטברו במשך הזמן המקשים על הפתיחה והסגירה של החלונות ויכולים להסב נזק למנגנון לאורך זמן. התחילו להסיר את הלכלוך המסיבי ממסילות ההזזה באמצעות שואב אבק או מברשת עם זיפים לא קשים מידי. לאחר מכן, הקפידו להשתמש במברשת עדינה כדי להימנע משריטות על פני המסילות. בעזרת בקבוקי ריסוס ומטלית מיקרופייבר לניגוב אפשר להרטיב מעט את האזורים האלו ולהגיע למסגרות ואזורים שפחות נגישים.

הסרת הלכלוך מהחלונות

כעת, לאחר שסיימנו לנקות את המשטח של החלון, הגיע הזמן להתחיל לנקות את החלונות עצמם. הנה כמה טיפים שיעזרו להשיג חלונות נוצצים נטולי פסים:

ערבבו את תמיסת הניקוי שלכם - ערבבו מים בדלי עם כמות קטנה של חומר הנקוי עדין.

נגבו את הזכוכית - טבלו מטלית מיקרופייבר נקייה בתמיסת הניקוי וסחטו את כל עודפי נוזלים. לאחר מכן, נגבו בעדינות את זכוכית החלון בתנועות סיבוביות עד להסרת כל הלכלוכים.

הסרת עודפי המים - בעזרת מגב מותאם התחילו לגבב מהחלק העליון של החלון כלפי למטה בתנועה אסטרטיבית כדי להסיר עודפי מים

שלב הגימור - לאחר הסרת כל עודפי, השתמשו במטלית מיקרופייבר יבשה כדי לנגב את כל הלחות האחרונה שנותרה כדי להבריק את הזכוכית עד לגימור הנוצץ.

תחזוקה וניקוי חלונות אלומיניום

מאחר ואלומיניום הינו חומר עמיד לקורוזיה ונזקי מזג אוויר, הוא נחשב חומר אידאלי לייצור מערכות חלונות ודלתות אשר כמעט ואינן דורשות תחזוקה מיוחדת וטיפולים מונעים.
בניקוי מערכות חלונות ודלתות אלומיניום אין צורך בתחזוקת ותיקוני צבע ותיקון ניזקי חלודה או בלאי, בניגוד לחלונות עץ או חלונות ברזל.
על מנת להבטיח את אמינות המערכת וניקיון תקין חשוב להקפיד על ניקיון המסילות על מנת להבטיח פעולה תקינה של מנגנון הפתיחה והגלגלים ומניעת השחיקה של המסילות מלכלוך וגופים זרים.
על מנת לשמור על פרופיל האלומיניום יש להשתמש בחומרי ניקויי ייעודיים בלבד (מסיסים במים) ולא להשתמש בחומרים חומציים. כמו כן על מנת לשמור על תקינות הפרופיל אין להשתמש בסקוצ'ברייט, סכיני גילוח או כל סכין אחר אשר יכול לפגוע בפרופיל, בצבע ובגימור.
פעמיים בשנה מומלץ לשמן את מנגנוני הפתיחה, הנעילה וההזזה בעזרת שמן כגון WD40

ניקוי חלונות בבאר שבע והדרום

אזור הנגב, באר שבע ואיזורים נוספים בארץ כגון מדבר יהודה או הערבה מאופיינים בכמויות אבק גדולות ולעיתים אף סופות חול.
באיזורים אילו מומלץ להקפיד על ניקיון המסילות, הקפדה יתרה בגלל הסיכוי הגדול הצטברות אבק ולכלוך.
בניקוי זכוכית החלון מומלץ לשטוף ראשית את האבק מהחלון במים על מנת להבטיח משטח נקי לפני ההברקה.

בבחירת מערכת חלונות מומלץ להימנע מצבעים וגימורים הקשים לניקוי כגון גימור צבע מגורען IRON אשר הצטברות האבק בו גבוהה יותר והוא קשה יותר לניקוי וכן צבע חלונות אשר עליו סימני האבק בולטים פחות כגון משפחות אפור או גוני לבן חמים בניגוד לצבע השחור והלבן עליהם האבק בולט יותר.

טיפים אחרונים וסיכום

תחזוקה שוטפת של החלונות תסייע למנוע נזקים הנגרמים מהצטברות ממושכת של לכלוך ומאפשרת להינות מחלל מואר ומסביר פנים.
תחזוקה נכונה ופשוטה יכולה להבטיח את תקינות המערכות החלונות, הנאה וקלות שימוש ושקיפות החלונות.
עדיף לנקות את חלונות ההזזה בימים מעוננים יותר או כשהשמש לא זורחת ישירות. זה עוזר למנוע מתמיסת הניקוי להתייבש מהר מדי ולהשאיר פסים.
לא לשכוח לנקות את מסילות החלונות ומסלולי ההזזה על מנת למנוע שחיקת המסילות ולהבטיח את תקינות המערכת. אזורים שקשה להגיע אליהם אפשר להשתמש במקל דק עם מגבון לח בקצה ולנקות את אותם איזורים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('ea40ce46-9ae2-475d-b1e1-048379a95e15','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה